web analytics

Starfield Modding este destul de dificil deocamdată, spune fondatorul Starfield Community Patch

Parteneri

În ciuda lansării a tone de moduri până în prezent, modding-ul Starfield este considerat a fi destul de dificil, deoarece codul jocului este greu de lucrat, în plus față de absența actuală a suportului și a instrumentelor oficiale de modding.

Cel puțin, asta a declarat unul dintre fondatorii grupului Starfield Community Patch, Timothy „Halgari” Baldridge, într-un interviu recent cu Eurogamer. Luna trecută, grupul a lansat primul patch comunitar neoficial pentru jocul Bethesda, abordând probleme care nu au fost rezolvate de Bethesda. Potrivit modderului, singurul motiv pentru care echipa poate modela cu succes și rezolva multe dintre bug-urile nerezolvate care au fost lăsate în joc este experiența mare în modarea altor jocuri Bethesda care folosesc același motor. După cum a subliniat „Halgari” în interviu, a fost nevoie de mai mult de 400 de ore pentru ca modderul său xEdit Starfield să funcționeze, așa cum a subliniat „Halgari” în interviu. Iată comentariul pe care ElminsterAU l-a împărtășit comunității atunci când a lansat xEdit Starfield:

Este evident, atât din analiza structurilor de date din fișierele de module furnizate, cât și din descompunerea codului de joc, că posibilitățile de modificare nu au fost luate în considerare în dezvoltarea motorului de joc până în prezent. Acest lucru poate fi dedus și din faptul că nu a existat niciun test de asigurare a calității funcționalității de modding din partea Bethesda, deoarece diversele erori actuale ale motorului care apar în contextul utilizării mod-urilor ar fi fost evident de natură să împiedice apariția acestora. Orice capabilități de modding existente par a fi accidentale, provenind din baza de cod moștenită a motorului și din munca necesară în acest context pentru a menține funcționalitatea în limitele editării Starfield.esm folosind versiunea internă a CK2.

Halgari a declarat în interviul acordat Eurogamer: „Singurul motiv pentru care îl putem modda deja este pentru că am modificat celelalte jocuri care folosesc același motor și știm ce avem de făcut. Dar o mulțime de lucruri sunt cu adevărat rupte în comparație cu celelalte jocuri”.

În ciuda faptului că sute de moduri pentru Starfield au fost puse la dispoziție până în prezent, adevărata scenă de modding pentru joc probabil că nu va decola până când Bethesda nu va lansa instrumentele sale oficiale de modding anul viitor. Pe de altă parte, era de așteptat, deoarece așa a fost întotdeauna cu jocurile lor anterioare.

Bethesda nu a dezvăluit încă o dată oficială de lansare pentru aceste instrumente de modding, dar dacă ne uităm la lansarea acestor instrumente pentru alte jocuri Bethesda, am putea avea în față o lansare la începutul anului 2024.