web analytics

Review Away: The Survival Series – Experimentează viața în natură!

Joc sau documentar?

Parteneri

Away – The Survival Series este un joc indie dezvoltat și publicat de studioul canadian Breaking Walls, acesta fiind lansat pe 28 septembrie 2021 pentru PC, PS4 și PS5, urmând să ajungă și pe Xbox One în viitor. Acest studio este format din veterani ai industriei care au lucrat la diverse titluri AAA, precum Assassins Creed, Prince of Persia și Far Cry și lucrează la titlul în cauză de cinci ani.

Nu sunt multe lucruri în această lume din ce în ce mai divizată asupra cărora toată lumea să fie de acord, dar serialul documentar Blue Planet sau Planet Earth sunt câtevaa dintre ele. Cui nu-i place să privească animalele făcând lucruri ciudate în 4K în timp ce David Attenborough povestește în stilul lui unic? Cum ar fi dacă ați putea juca în unul din episoadele Planet Earth – să mâncați sau să fiți mâncat, în loc să priviți cum se desfășoară acțiunea? Acesta este Away: The Survival Series.

Folosind o mecanică prezentă în alte titluri de genul „survival”, trebuie să fim atenți la nevoile de bază precum foamea și sănătatea, atât a protagonistului nostru cât și a familiei sale, pentru asta avem la dispoziție o varietate abundentă de floră și faună, unde ne putem hrăni, dar și concura cu alte specii cu care ne împărțim „habitatul”. Se întâmplă frecvent să întâlnim șopârle, păsări, șerpi, păianjeni, pești și alte specii de mamifere care pot coexista cu noi în mod pașnic, dar care pot deveni și amenințări. Jocul ne plasează și mai mult în interiorul acestui documentar prin intermediul naratorului și al scenariului său, care ne însoțesc pe tot parcursul călătoriei și devin personaje importante în narațiune, făcând experiența și mai atrăgătoare pentru iubitorii de documentare despre natură.

De-a lungul narațiunii este posibil să deblochezi alte animale care pot fi controlate, fiecare cu caracteristicile și comenzile lor specifice, aducând varietate gameplay-ului și o altă perspectivă a insulei pe care se desfășoară jocul, care are chiar un context foarte misterios, în care este afectată de diverse dezastre naturale și are niște urme enigmatice lăsate de acestea.

În joc avem rolul unui animăluț din specia Sugar Glider, un mic marsupial care este în esență o parte oposum și o parte veveriță zburătoare. După o serie de peripeții, te aventurezi singur în lumea largă și periculoasă pentru a-ți salva mama și sora, care au fost răpite. Dacă vă așteptați la realism sau doriți să aflați multe despre Sugar Gliders, veți fi dezamăgiți. Sigur, protegonistul nu vorbește, dar jocul atribuie în mod constant abilități umane de rezolvare a problemelor și emoții.

În mod surprinzător, jocul nu are nici un mesaj deosebit de puternic privind mediul înconjurător. Pe măsură ce explorezi, devine clar că aceasta este o lume a civilizației postumane, dar, în ciuda marketingului, nu este foarte clar dacă sfârșitul umanității a fost cauzat de rezultatele finale ale încălzirii globale sau de orice alte probleme de mediu contemporane. La un moment dat, dai peste un schelet uriaș de balenă eșuat pe uscat. Mai târziu, dai peste o tornadă de foc impunătoare. Indiferent de dezastrul misterios care s-a abătut asupra planetei, este o apocalipsă care nu are rădăcini în nicio realitate anume.

Jocul nu este neapărat unul educativ, dar experianța din el este fermacătoare. Grafica jocului dezvăluie originile sale indie, Sugar Glider-ul este drăguț într-un mod ușor asemănător cu un șobolan. Mai mult decât orice alt joc pe care l-am jucat în ultima vreme, Away se bazează extrem de mult și pe experiența auditivă. Narațiunea funcționează, te ține cu adevărat prins în joc, deoarece vocea seamăna cu a lui Attenborough din Aaway sună bine, actorul vocal fiind Andrew Robinson. Jocul face o treabă surprinzător de bună, oferind întotdeauna narațiunea potrivită la momentul potrivit, cu foarte mici scăpări în anumite momente. Chiar cred că jocul ar fi mult mai puțin captivant fără vocea narativă și nu m-ar deranja dacă și alte jocuri ar susține această idee. Între timp, coloana sonoră a jocului, creată de Mike Raznick, compozitorul Planet Earth II, face o treabă excelentă în a crea atmosfera și a crește tensiunea atunci când este nevoie.

Din păcate, comenzile greoaie duc adesea la un joc mai mult dificil decât interesant, fiind chiar enervant. Săriturile micului tău Sugar Glider sunt imprevizibile, iar planarea este dificil de gestionat, ceea ce face aproape imposibilă orice fel de mișcare de precizie. Frustrarea atinge un maxim spre sfârșitul jocului, când ești nevoit să sari între mai mulți copaci în flăcări, deoarece cunt multe crengi încâlcite și este dificil de navigat, iar acest lucru împiedică săriturile automate.

Adevărat, nivelul de dificultate al lui Away este suficient de scăzut pentru a nu fi frustrat de nimic pentru prea mult timp, dar nu vă înșelați, jocul devine tot mai greu. Acesta are o poveste de aproximativ 4 ore și mi se pare suficient de lung. După ce ați terminat povestea, există o zonă open world pe care o puteți explora liber, de asemenea, puteți aborda această variantă accesând modul Explore. Acest lucru se simte un pic mai aproape de un simulator Survival pe care unii l-ar fi putut spera, dar te plictisești rapid de el, deoarece, în afară de a controla diferite animale și de a juca câteva fragmente de poveste, pur și simplu nu există prea multe de făcut în lumea deschisă.

Totuși Away respectă conceptul de documentar despre natură. Jocul reușește să ofere o aventură cinematografică simplă, dar controalele greoaie și o lipsă generală de „polish” ajung să strice uneori atmosfera. Jocul poate fi captivant uneori, mai ales dacă sunteți iubitor de animale, dar poate că vă va fi mai satisfăcător să vă uitați la câteva episoade din Planet Earth. Totuși a reușit să imi atragă atenția și să mă facă să îl joc.