web analytics

Intel XeSS debutează în Shadow of The Tomb Raider înainte de lansarea Arc A770

Parteneri

Intel a lansat oficial astăzi tehnologia de upscaling XeSS, bazată pe inteligență artificială, înainte de a lansa cel mai nou GPU Arc A770 al companiei. Intel XeSS, sau Intel Xe Super Sampling, va permite atingerea unor niveluri mai ridicate de performanță, sporind în același timp fidelitatea imaginii prin accelerare hardware și un algoritm inovator de inteligență artificială. Primul titlu de joc care va profita de tehnologia XeSS va fi Shadow of the Tomb Raider.

Jucătorii și utilizatorii interesați pot descărca Intel XeSS 1.0 de pe pagina GitHub a companiei. Patch-ul, care a fost dezvăluit pentru prima dată în notele de lansare Steam pentru joc, corectează metoda de autentificare online depreciată, adăugând în același timp suportul XeSS pentru sistemele compatibile cu DirectX 12 (DX12). Intel XeSS este a doua tehnologie de upscaling care a fost publicată pe GitHub. Primul upscaler temporal a fost cel de la AMD cu tehnologia de upscaling FSR 2.0.

Pe pagina oficială XeSS a Intel, Courtney O’Neill, director de operațiuni la Hashbane Interactive, prezintă tehnologia în acțiune în cel mai recent joc al lor, Instinction, care a fost dezvoltat în Unreal Engine 5. Noul upscaler îmbunătățit de AI oferă un plus de 20fps sau mai mult decât randarea hardware tradițională. Procesul este explicat pentru a oferi diverse opțiuni de upscaling, cum ar fi modurile „ultra quality” până la moduri de performanță superioară, de care jucătorii pot profita în jocurile lor actuale.

Cea mai importantă condiție prealabilă pentru algoritmul XeSS de la Intel este reprezentată de driverele grafice care oferă asistență pentru Shader Model 6.4, permițând astfel ca upscaler-ul să fie compatibil cu o colecție cuprinzătoare de hardware. Shader Model 6.4 este o nouă versiune a tehnologiei de compilare HLSL care este solicitată în mai multe funcții DirectX 12, cum ar fi DirectML, DirectX Mesh și Amplification Shaders și DirectX Raytracing. Compilatorul DirectX, DXC (sau DXIL compiler), se bazează pe LLVM și dezvoltă programe Shader Model 6.

Inteligența artificială și învățarea mecanică oferă capacitatea de a „sintetiza imagini” similare cu ceea ce se vede în urma redării la rezoluție foarte înaltă prin reconstruirea datelor subpixelare din pixelii primari și compensarea mișcării din cadrele anterioare. Procesul este realizat de rețeaua neuronală special antrenată pentru a produce niveluri de performanță mai ridicate, oferind în același timp niveluri ridicate de calitate.

În plus, Intel XeSS va fi compatibil cu plăcile grafice AMD Radeon și NVIDIA GeForce, care au fost testate de CapFrameX folosind placa grafică AMD Radeon RX 6800XT. Noua tehnologie de upscaling va folosi, de asemenea, capacitățile hardware DP4a și XMX din plăcile grafice Intel Xe pentru a îmbunătăți performanța.

În timp ce tehnologia de îmbunătățire XeSS este disponibilă, codul nu a fost oferit ca o opțiune open source și nu se știe dacă și când compania va lansa codul oficial. Deocamdată, dezvoltatorii vor trebui să se descurce cu SDK-ul inițial și bibliotecile DLL disponibile în prezent.

Intel menționează că performanțele XeSS upscaling vor varia în funcție de utilizare, configurație și alți factori. Randarea de pe pagina oficială a companiei menționează că demonstrația a fost creată prin utilizarea GPU Arc A770 și a procesorului Core i9-12900K al companiei la o rezoluție de 1440p. Intel îndrumă părțile interesate către Intel.com/PerformanceIndex pentru a afla mai multe informații.