Valve ar putea lansa un PC de gaming portabil până la sfârșitul anului

Un alt proiect Valve care va da fail?

Parteneri

Se pare că Valve lucrează la un nou dispozitiv care ar aduce jocurile pe PC pe un hardware portabil care rulează Linux. Deși o serie de detalii sunt încă necunoscute, se pare că există o inițiativă de jocuri portabile în curs de desfășurare la Valve, relatează Ars Technica. Noul dispozitiv a apărut în codul Steam al Valve sub numele de „SteamPal”, așa cum a fost observat pentru prima dată de Pavel Djundik de la SteamDB.

Potrivit surselor, SteamPal va fi un dispozitiv asemănător cu Switch, în sensul că este un dispozitiv portabil care rulează jocuri pentru PC. Se spune că Nvidia a ieșit din cursă ca partener de siliciu, ceea ce lasă cu adevărat doar doi jucători: Intel și AMD.

AMD, bineînțeles, furnizează deja procesoare pentru Xbox și PlayStation 5. Acesta este un motiv evident pentru a-l suspecta ca partener al lui Valve pentru o astfel de inițiativă. Pe de altă parte, reprezentarea AMD în domeniul jocurilor pentru console ar putea fi o parte din motivul pentru care Intel ar dori să obțină un astfel de parteneriat pentru sine. În ceea ce privește compania care ar fi un partener mai bun, acest lucru va depinde, cel puțin în parte, de tipul de preț pe care Valve încearcă să îl atingă și de tipul de autonomie și performanță pe care dorește să le ofere.

Există mai multe campanii Indiegogo pentru dispozitive portabile de jocuri pe PC care se încadrează în categoria largă de „asemănătoare cu Switch”, dar niciun concept de PC portabil nu a decolat vreodată. Potrivit lui Sam Machkovech de la Ars, cel puțin unul dintre prototipuri este destul de lat în comparație cu Nintendo Switch. Se pare că lățimea suplimentară permite o serie de opțiuni de control, inclusiv o serie de butoane și declanșatoare pentru gamepad, o pereche de joystick-uri și cel puțin un touchpad de mărimea unui deget mare.

Valve nu are cea mai bună reputație atunci când vine vorba de respectarea promisiunilor legate de ecosistem. Doar câteva Steam Machines au fost lansate în parteneriat cu producătorii de echipamente, dar SteamOS – efortul promis și lăudat al lui Valve de a face din Linux un sistem de operare de primă clasă pentru jocuri – s-a ofilit. Steam continuă să susțină Linux, dar eforturile sale de a-și construi propriile ecosisteme de produse nu au avut un succes extraordinar.

Succesul Valve Index oferă un motiv mai recent pentru a crede că Valve poate face față acestui tip de lansare, deși depinde în mare măsură de tipul de produs pe care Valve îl construiește în primul rând. Este „SteamPal” un dispozitiv care transmite jocuri în flux, le descarcă sau oferă ambele opțiuni, cu o preferință pentru streaming dacă jocul depășește specificațiile SteamPal? Se spune că va putea fi conectat la monitoare prin USB-C, dar nu se știe încă nimic despre opțiunile de stocare, capacitatea de extindere sau porturi.

Machkovech scrie că poate „confirma dispozitivul”, dar că Valve s-ar putea schimba la un moment dat sau ar putea opta să nu lanseze deloc produsul. Această ultimă opțiune nu este, desigur, o noutate pentru oricine a sperat vreodată că Valve va lansa o a treia iterație a uneia dintre francizele sale.

Este greu de știut ce să crezi despre acest anunț, pentru că există neclarități despre fraza „asemănător cu Switch” și nu există neapărat un procesor x86 pe care cineva l-ar alege ca fiind o țintă excelentă pentru un dispozitiv portabil. Cipuri precum Lakefield, care s-ar descurca relativ bine la consumul de energie, nu au performanțele necesare. Cipuri precum Ryzen 5 5500U, care are șapte nuclee Vega integrate și ar putea probabil să reușească ceva rezonabil la 720p, nu vor atinge același consum de energie ca un cip ARM. Procesoarele Intel sunt prinse într-o încurcătură similară. Bineînțeles, nimic nu împiedică Intel sau AMD să ofere un cip cu un pic mai multă personalizare în ceea ce privește frecvențele sau numărul de nuclee, așa că nimeni nu știe ce am putea vedea.

Un dispozitiv portabil destinat în primul rând pentru streaming de pe un dispozitiv Steam local ar putea folosi componente mult mai slabe și astfel să atingă fără probleme cifre mai mici de consum de energie. Ar fi, de asemenea, mai ieftină și ar avea mai multe șanse să egaleze Switch la preț. Problema este că o consolă portabilă care este bună doar pentru streaming local nu seamănă deloc cu Switch.

Toate acestea sunt un pic de puzzle. Există zvonuri conform cărora dispozitivul ar putea fi lansat până la sfârșitul anului, deși aceste planuri ar putea fi ușor perturbate de lipsa pandemică de siliciu sau de dificultățile de două decenii ale lui Valve de a termina majoritatea lucrurilor pe care le începe.

 

%d blogeri au apreciat: