web analytics

Sony PlayStation 5 Pro integrează un GPU RDNA3 actualizat cu 60 CU

Parteneri

Sony dezvoltă consola PlayStation 5 Pro, care vizează jocuri cu rată de reîmprospătare mai mare, la 4K Ultra HD, sau o mai bună vizionare a jocurilor, având în vedere hardware-ul său mai rapid. Detaliile despre consolă sunt puține și rare, având în vedere lansarea sa provizorie de la sfârșitul anului 1924, dar până acum compania ar fi co-dezvoltat SoC-ul său semi-customizat, astfel încât ar putea petrece următorul an testându-l și optimizându-l extensiv, înainte de producția în masă în cele 2-3 trimestre care preced lansarea. Kepler_L2 și Tom Henderson de pe Twitter sunt surse destul de fiabile pentru scurgeri de informații despre hardware-ul PlayStation, iar punând cap la cap postările lor recente, VideoCardz a compilat cele mai probabile specificații ale SoC-ului din inima PlayStation 5 Pro.

SoC-ul semi-customizat care alimentează PlayStation 5 Pro este dezvoltat în comun de Sony Computer Entertainment (SCE) și AMD; și are numele de cod „Viola”. Cipul monolitic este construit pe nodul de turnătorie TSMC N4P (4 nm EUV), ceea ce reprezintă un mare upgrade față de nodul DUV de 7 nm pe care se bazează SoC-ul „Oberon” care alimentează PlayStation 5 original și nodul DUV de 6 nm care alimentează SoC-ul „Oberon Plus” al PS5 reînnoit. Sony lasă componenta CPU în mare parte neatinsă, aceasta fiind o unitate cu 8 nuclee/16 fire de execuție bazată pe microarhitectura „Zen 2”, repartizată pe două CCX cu 4 nuclee. Procesorul are o frecvență maximă de amplificare de 4,40 GHz, majorată de la cea de 3,50 GHz de la „Oberon”. iGPU este locul în care se întâmplă toată magia.

iGPU se bazează pe cea mai recentă arhitectură grafică RDNA 3, care reprezintă un pas înainte față de RDNA 2 care alimentează „Oberon”. Acesta are 30 de procesoare de grup de lucru (WGP), care însumează 60 de unități de calcul, sau 3.840 de procesoare de flux, 120 de acceleratoare AI și 60 de acceleratoare Ray. În comparație, iGPU de la „Oberon” se bazează pe RDNA 2 și are doar 18 WGP (36 CU, sau 2.304 procesoare de flux). Subsistemul de memorie primește și el un upgrade. Acesta are o dimensiune de 16 GB, la fel ca PS5 original, dar cu ceasul de memorie ușor mărit la 18 Gbps (față de 14 Gbps), ceea ce duce la o lățime de bandă de 576 GB/s. Această memorie utilizează o arhitectură de memorie unificată și este partajată între CPU (memoria principală) și iGPU (memoria grafică).

Imaginea de mai sus este un fan-art realizat de Technizo Concept, Sony nu a finalizat un design de producție. Se presupune că firma vizează o lansare în noiembrie 2024 pentru PlayStation 5 Pro.