Cele mai recente plăci grafice NVIDIA din seria RTX 40 dispun de noi tehnologii impresionante, precum DLSS 3, care pot îmbunătăți semnificativ performanța și calitatea imaginii în jocuri. Cu toate acestea, posesorii de plăci NVIDIA GeForce RTX din seriile 20 și 30 mai vechi nu pot beneficia oficial de aceste progrese de ultimă oră. Funcția de generare a cadrelor DLSS 3, în special, necesită hardware dedicat, care se găsește doar în noua arhitectură Ada Lovelace de la NVIDIA. Dar ingenioasa comunitate de modding a intervenit cu o soluție creativă de rezolvare în cazul în care NVIDIA a refuzat să activeze funcționalitatea DLSS 3 pe hardware de generație mai veche. O nouă modificare de la terți poate activa neoficial atât upscaling FSR 3, cât și AMD Fluid Motion Frames pe plăci NVIDIA mai vechi echipate cu Tensor Cores. Înlocuirea a două fișiere DLL cheie și o mică modificare a registrului Windows permite activarea DLSS 3 în jocurile care rulează pe hardware mai vechi.
În cadrul testelor efectuate de Digital Foundry, această modificare a oferit o creștere de până la 75% a FPS-urilor – la fel ca și creșterea de performanță pe care o oferă oficial DLSS 3 pe plăcile din seria RTX 40. Jocuri precum Cyberpunk 2077, Spider-Man: Miles Morales și A Plague Tale: Requiem au fost folosite pentru a evalua performanța. Cu toate acestea, pot exista defecte vizuale minore, inclusiv interpolarea incorectă a interfeței de utilizare sau fluctuații aleatorii ale timpului de cadre. În mod ironic, în timp ce tehnologia FSR 3 în sine provine de la AMD, modul funcționează în prezent doar pe plăci NVIDIA. Așadar, deși nu este susținută oficial, ingeniozitatea comunității de modding a reușit în mod remarcabil să aducă upscaling-ul de ultimă generație mai multor posesori de NVIDIA – până când cardurile AMD RDNA 3 o vor putea utiliza și ele. Acest lucru arată potențialul incredibil al modificării și inovării software-ului, care se bazează pe comunitate.
Leave a Review