web analytics

Microsoft caută să construiască Xbox Mobile Store cu ajutorul unor parteneri, confirmă Phil Spencer

Parteneri

În timpul 2023 Comic Con Experience (30 noiembrie – 3 decembrie) din São Paulo, Brazilia, Phil Spencer, CEO-ul Microsoft Gaming, a discutat cu Rachel Gamarski de la Bloomberg pentru a confirma strategia companiei de a construi un magazin Xbox pentru dispozitive mobile cu ajutorul unor parteneri cu idei similare.

Este o parte importantă a strategiei noastre și un lucru la care lucrăm activ astăzi, nu doar singuri, ci discutând cu alți parteneri care ar dori, de asemenea, să aibă mai multe opțiuni pentru modul în care pot monetiza pe telefon. Am vorbit despre alegere, iar astăzi, pe telefoanele mobile, nu aveți de ales. Pentru a ne asigura că Xbox nu este relevant doar astăzi, ci și în următorii 10, 20 de ani, va trebui să fim puternici pe mai multe ecrane.

Nu este greu să ne imaginăm cel puțin unul dintre acești parteneri. Epic Games a fost în prima linie a luptei împotriva Apple și Google pentru ca iOS și Android să fie deschise pentru dezvoltatorii de jocuri și aplicații fără a trebui neapărat să treacă prin magazinele oficiale și prin reducerea masivă de 30% pe care acestea o cer. Au purtat procese foarte costisitoare împotriva celor doi giganți tehnologici pentru a atinge acest obiectiv. Microsoft a susținut public Epic Games încă de când Tim Sweeney a început lupta cu Apple și nu ar fi o surpriză să aflăm că au lucrat împreună pentru a construi un magazin alternativ. La urma urmei, fondatorul și CEO-ul Epic Games și-a îngropat securea războiului cu Microsoft cu mult timp în urmă.

În interviul acordat Bloomberg, Phil Spencer a dat de asemenea de înțeles că magazinul mobil ar putea apărea mai devreme sau mai târziu:

Nu cred că este vorba de mai mulți ani; cred că este mai devreme decât atât.

Într-adevăr, acest lucru se potrivește cu un comentariu recent al jurnalistului Tom Warren de la The Verge, potrivit căruia Microsoft ar putea lansa magazinul lor chiar anul viitor. Multe depind de Legea privind piețele digitale, după cum a spus Phil Spencer însuși la începutul acestui an. În timp ce regulamentul UE a devenit aplicabil în mare parte la 2 mai, așa-numiții gatekeepers (precum Apple și Google) au timp până la 6 martie 2024 pentru a se conforma.

Acest lucru ar deschide o piață uriașă pentru companii precum Microsoft și Epic Games. Fără a fi cu adevărat implicate în domeniul jocurilor (cu excepția Apple Arcade și a acum defunctei Google Stadia), Apple și Google sunt companiile de jocuri aflate pe locurile 3 și 6 în topul celor mai mari venituri în funcție de venituri, pur și simplu în virtutea comisionului pe care îl obțin din orice achiziție făcută prin intermediul magazinelor lor. Segmentul jocurilor mobile crește mult mai rapid decât cel al PC-urilor sau al consolelor, ceea ce îl face extrem de acceptabil pentru orice companie care se respectă; chiar și Sony încearcă să intre pe această piață.

În urma achiziției Activision Blizzard, Microsoft poate conta acum pe giganți precum Candy Crush, Call of Duty Mobile și Diablo Immortal. Dacă ar putea evita să le dea celor de la Apple și Google partea lor de 30%, veniturile deja uriașe obținute din jocurile pentru dispozitive mobile de către aceste titluri ar deveni și mai mari.

La CCXP 2023, Phil Spencer, CEO-ul Microsoft Gaming, a fost intervievat și de Claudia Andriolo (Haru Jiggly), streamer brazilian și membru al Team Liquid. Executivul a declarat că încă se joacă Starfield pe Game Pass alături de jocul indie SpiritTea și Persona 5 Tactica. În ceea ce privește anul 2024, el este cel mai încântat de Ninja Theory’s Senua’s Saga: Hellblade II, comentând că îi place cum se conturează jocul și adăugând că nu mai este mult de așteptat.

În acest sens, Hellblade II a primit recent un nou rating în Australia. Aceasta ar putea fi pentru un trailer care va fi prezentat la The Game Awards de săptămâna viitoare sau pentru jocul complet. Oricum ar fi, vor trece luni, nu ani, de acum încolo.