Situația nu arată bine pentru Meta, deoarece compania se tranzacționează la cea mai mică valoare a acțiunilor din 2019, advertiserii renunță la cheltuieli, iar utilizatorii îi părăsesc platformele.
După cum a raportat CNBC, Meta se află într-o situație disperată, deoarece acțiunile sale au încheiat săptămâna în scădere din nou și se tranzacționează în prezent la minime pe care nu le-a mai văzut de ani de zile. Doar patru acțiuni din S&P 500 o duc mai rău decât Meta și nu este clar dacă compania este capabilă să se scoată din această situație dificilă.
În urmă cu doar un an, valoarea companiei a atins un vârf și de atunci nu a făcut decât să se prăbușească, în timp ce directorul general Mark Zuckerberg a pierdut miliarde de dolari în urma metaversului său, în același timp în care rețelele sociale emblematice, Facebook și Instagram, au avut probleme. Facebook, în special, trece prin momente dificile, iar unii analiști spun că nici măcar nu mai sunt siguri care mai este activitatea principală a Facebook – sau dacă mai are una.
Chiar și cei care nu sunt la fel de pesimiști în ceea ce privește perspectivele Facebook – a înregistrat o creștere globală a numărului de utilizatori la nivel mondial, în ciuda unei scăderi a utilizatorilor din SUA și Canada – nu sunt siguri că Facebook va fi relevant pentru următoarea generație de utilizatori. Dacă ne uităm la creșterea aparent imbatabilă a rivalului TikTok, această evaluare pare corectă.
Platforma Facebook a fost afectată în special de actualizarea din 2021 a confidențialității iOS, care a împiedicat Meta să direcționeze utilizatorii cu reclame, ceea ce, potrivit CNBC, a costat compania aproximativ 10 miliarde de dolari în venituri în acest an.
Bloomberg raportează că reducerea promisă la compania de social media va continua, deoarece Zuckerberg intenționează să înghețe angajările și să restructureze grupurile existente în cadrul companiei, reducând în același timp bugetele în general. Deși Meta nu este singura care aplică strategia de reducere a costurilor într-o perioadă în care lumea se confruntă cu o inflație serioasă, aceasta vine într-un moment deosebit de prost pentru o companie care se confruntă deja cu probleme.
Number of advertising impressions on Facebook are up 14% while users and time spent on the platform are flat. This look like the start of a death spiral and worsening user experience as they chase ad revenue
— Chris Curtis (@heychriscurtis) August 6, 2022
[…] mult, oferind servicii premium, Meta ar putea creste veniturile, cel putin treptat, a spus […]