web analytics
justitiarul, justitiarul.ro, inchiderea site-ului justitiarul

Justițiarul.ro a câștigat o bătălie în lupta cu autoritățile

Parteneri

Acer

Site-ul „Justițiarul” a fost redeschis în urma Deciziei ANCOM nr. 511/29.04.2020 care modifică Decizia ANCOM nr. 506/23.04.2020 de suspendare a site-ului justitiarul.ro: https://www.ancom.ro/decizii-decret-stare-de-urgenta_6253.

Avocații Dan Chitic și Lucian Dumitrașcu au oferit sprijin dezinteresat și au „bombardat” cu documente autoritățile. Doamna avocat Vasilica Coroiu domnul Adrian Grigoriu împreună cu soția, au fost printre primii care i-au fost alături domnului Marius Albin Marinescu. Dintre cei care au sprijinit publicația numim și pe istoricului Corvin Lupu, ziariștii Ion Spânu, Victor Roncea, Ion Cristoiu, Radu Hadârcă, Ovidiu Zară, Andrei Nicolae și alții care au luat atitudine publică pentru apărarea unei publicații interzise politic sub pretextul publicării de „fake news” despre coronavirus. Este, intr-adevăr, o victorie binemeritată și un semnal de alarmă că atât presa curată, chiar dacă este denumită alternativă, care aduce dovezi reale, bine documentate despre problemele majore la nivel economic, politic, social, educativ și al sistemului de sănătate din România, care ne preocupă pe toți, cât și internetul în sine trebuie să fie libere, la fel și dreptul și libertatea de exprimare, conform drepturilor omului dar și Art. 30 din Constituția României care statuează: „Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public sunt inviolabil. Cenzura de orice fel este interzisă. Libertatea presei implică şi libertatea de a înfiinţa publicaţii. Nici o publicaţie nu poate fi suprimată.

[…]

Cenzura de orice fel este interzisă. Libertatea presei implică şi libertatea de a înfiinţa publicaţii.” De asemenea, Art. 31 spune:

„1. Dreptul persoanei de a avea acces la orice informaţie de interes public nu poate fi îngrădit.

2. Autorităţile publice, potrivit competenţelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes personal.

3. Dreptul la informaţie nu trebuie să prejudicieze măsurile de protecţie a tinerilor sau securitatea naţională.

4. Mijloacele de informare în masă, publice şi private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.

5. Serviciile publice de radio şi de televiziune sunt autonome. Ele trebuie să garanteze grupurilor sociale şi politice importante exercitarea dreptului la antenă. Organizarea acestor servicii şi controlul parlamentar asupra activităţii lor se reglementează prin lege organică.”

Echipa editorială TechZilla.ro salută, pe această cale, pe cei de la Justițiarul.ro, în special pe domnul Marius Albin Marinescu, pentru victoria lor în lupta cu cenzura ilegală și neavenită care s-a pus în aplicare în această țară! Le urăm bun revenit și multă forță de muncă și spor în activitatea lor jurnalistică, de a dezvălui cât mai multe adevăruri despre problemele, dar și soluțiile care ne vizează pe toți și ne ajută să ne schimbăm în bine și să propășim această țară în toate domeniile de activitate!

Pe scurt, ce s-a întâmplat?

Vom relata puțin din spusele domnului Albin Marinescu despre ceea ce s-a întâmplat mai exact și de ce au fost închiși de către autoritățile statului român. Să vedem:

Am scris, la începutul lunii martie, un editorial numit „Isteria COVID-19: Pretext pentru legi abuzive și limitarea drepturilor omului” care avea să ducă, împreună cu articolul „SUA: Centrele de urgenţă COVID-19 anunţate ca fiind ultra-saturate sunt ultra-goale”, al unui autor din Franța, la închiderea abuzivă a site-ului „Justițiarul”. Chipurile, site-ul a fost suspendat fiindcă respectivele materiale de presă „prezintă informații vădit false cu privire la faptul că pandemia de SARS-COV-2 ar fi creată artificial și că, în realitate, nu există niciun pericol”, aceste informații „fiind de natură să dezinformeze și să producă comportamente sociale nejustificate și chiar să zădărnicească eforturile autorităților de combatere a răspândirii noului tip de coronavirus”, conform analizei Grupului de Comunicare Strategică, care a solicitat prin intermediul Ministerului Afacerilor Interne (adresa nr. 12758/23.04.2020) Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) emiterea unei decizii privind blocarea accesului utilizatorilor la site-ul Justițiarul.ro. ANCOM a percutat rapid la solicitarea MAI conform principiului „dacă-i ordin, cu plăcere” și în aceeași zi de sărbătorire a Sfântului Gheorghe, seara, după orele 20:00, fiind emisă și aplicată „Decizia ANCOM 506/23.04.2020”!

Deoarece firma de hosting, care găzduiește pe serverul său site-ul, a șters cele două articole incriminate, nu mai știu data exactă a publicării articolului semnat de mine în „Justițiarul”, dar, oricum, a apărut în revista condusă de mine înaintea primului deces din România cauzat de coronavirus – după cum scrie chiar în articol! –  și a stării de urgență. Ca dovadă, articolul se găsește și acum pe un site din Republica Moldova, care l-a preluat în data de 12 martie 2020https://flux.md/stiri/isteria-covid-19-pretext-pentru-legi-abuzive-si-limitarea-drepturilor-omului . Klaus Werner Iohannis a decretat prima stare de urgență în data de 16 martie 2020https://www.presidency.ro/ro/media/comunicate-de-presa/decret-semnat-de-presedintele-romaniei-domnul-klaus-iohannis-privind-instituirea-starii-de-urgenta-pe-teritoriul-romaniei. Prin decizia ANCOM nr. 506 din data de 23.04.2020 a fost blocat în întregime site-ul https://www.justitiarul.ro pentru articolele „Isteria Covid pretext pentru legi abuzive” și „SUA: Centrele de urgenţă COVID-19 anunţate ca fiind ultra-saturate sunt ultra-goale”.

 Se observă clar că articolul: Isteria COVID-19: Pretext pentru legi abuzive și limitarea drepturilor omului” a fost publicat anterior primului decret de declarare a stării de urgenţă și în consecinţă acestui articol nu-i sunt aplicabile prevederile art. 91 din Decretului nr. 240/2020, raportat la prevederile art.15 alin 2 din Constituţia României care consacră neretroactivitatea legii. Deci s-a comis un abuz evident, pe lângă celelalte cuprinse în Decizia ANCOM 506/23.04.2020, inclusiv încălcarea Constituției României!

Mai multe detalii puteți citi aici.