Sunt profund scârbit și dezamăgit de cât de ușor se lasă lumea păcălită de anumite lucruri și aș vrea să discutăm puțin despre acest fenomen numit TikTok. Fenomenul a luat amploare de câteva luni bune și am putea spune la fel de ușor că a luat naștere o nouă generație, generația TikTok.
Această aplicație este ca un cancer al internetului, desigur nu ar fi singura de acest fel, dar este oribil să vezi atâtea persoane cărora le place să își bată singuri joc de ei, să devină bufoni. Aplicația nu face decât să scoată la suprafață prostia din om, care pentru câteva vizualizări și likeuri, preferă să își calce în picioare și ultimul gram de demnitate pe care îl mai are. Acești oameni nu realizează că se fac de râs, ba chiar mai mult le place să își bată singuri joc de ei, având falsa impresie că ei sunt cool. Desigur nu este cazul pentru toți, unele clipuri sunt cizelate, dar 99% din ele nu reprezintă decât „junk” așa cum s-ar numi în termeni mai puțin agresivi.
Clipurile au devenit virale și în afara platformei, ele apărând pe Facebook, Instagram și Twitter. Clipurile se pot indentifica ușor deoarece au un watermark specific și o durată între 15 și 60 de secunde. Logo-ul de pe clipuri reprezintă brandul TikTok alături de Musical.ly. Popularitatea aplicației se datorează și unei campanii de marketing agresive. ByteDance, conglomeratul chinez care deține și TikTok si Musical.ly, au fuzionat ambele aplicații. Da, ca un mic fun fact, aplicația este Made in China și susținută de guvernul lor.
Astfel printre clipuri vedem și persoane care fac lip sync pe diverse melodii sau dansează, însă cei mai mulți fa diverse trucuri prin care își bat joc de ei înșiși. Încearcă să te uiți la mai multe clipuri random, unul după altul și vei simți instant cum îți mor neuronii. Ajungi să vezi copii de 14-15 ani, care se cred mari vedete pe această platformă, deoarece au adunat câteva sute de mii de vizualizări la clipurile unde ei nu fac altceva decât să se prostească în fața camerei.
Vedem tot felul de personalități care promovează intens această aplicație, ca și cum au uitat de Instagram, la fel și acei influenceri care odată cu pandemia, au rămas muritori de foame, deoarece ei nu au nici o meserie la bază, au crezut că a fi influencer este o meserie, dar se pare ca acum s-au trezit la realitate, însă nu toți. Astfel încearcă să își răspândească clipurile de pe TikTok, pentru a mai aduna ceva faimă virtuală.
Acum să revenim puțin și să vă explicăm de ce am comparat această aplicație cu cancerul. Cancerul reprezintă înmulțirea celulelor nocive până la punctul în care distruge țesutul corpului. În cultura Tik Tok există un concept similar cunoscut sub numele de „Duet” în care o persoană poate posta un clip pe Tik Tok și o altă persoană își poate face propriul videoclip ca răspuns. Cei doi combină clipurile care se numesc „Duet”, acest proces, la fel precum cancerul nu se oprește la doar doi. O altă persoană se poate adăuga pe „Duet” făcând din aceasta o răspândire în masă. Procedeul de lip sync pe melodiile cringe, este un lucru și mai rău. Așadar răspândirea acestei aplicație este fix ca un cancer, care distruge totul în cale. Partea de lip sync de pe Tik Tok este doar frișca de pe prăjitură.
Ca în orice nouă aplicație de acest tip, cu clipuri scurte în care demonstrezi ceva, TikTok a născut dezbateri, dacă este sau nu copie a aplicației Vine sau Snapchat. Dar TikTok este greu de clasificat. Este o rețea socială cu o suită impresionantă de instrumente de editare video, filtre AR, precum Snapchat și funcții care vă permit să sincronizați videourile cu aproape orice melodie care vă trece prin cap.
Categoria pe care majoritatea oamenilor de pe internet o utilizează mai mult pentru a descrie TikTok este „cringe”: aceasta este atât de oribilă și jenantă încât un spectator nu poate nici macar să râdă. Există mii de compilații de clipuri TikTok cringe pe Youtube. Iată și un exemplu de astfel de clip cringe care a devenit viral pe Twitter. Într-un videoclip, o femeie care stă în fața unei oglinzi din baie face mișcări cu degetul mare sincronizat pe o melodie a lui Yo Gotti și Nicki Minaj.
Este o aplicație plină de oameni care postează conținut ciudat pe internet cu zero conștientizare de sine sau fără pic rușine. Trebuie doar să îți bați joc de tine, iar acest lucru îți poate aduce succesul pe TikTok. Pentru ca orice platformă să devină mainstream, trebuie să devină mai puțin cool.
Pentru a avea succes, o platformă trebuie să întâmpine și comunități de nișă. Pe TikTok se regăsesc, cosplayers, antrenori de fitness, asistente, polițiști, pușcași marini, bebeluși și multe altele. Exista multe compilații de clipuri de pe TikTok care sunt cringe, iar cei care le adună sunt considerați că fac bulling și ca ei de fapt nu înțeleg ce reperezintă această platformă.
Natalia Mitchell, este o studentă care se identifica ca fiind „furry” și a cerut celor de la colegiu să i se adreseze cu pronume neutru, aceasta postează frecvent clipuri cu ea deghizată cu un costum de vulpe care dansează pe diverse melodii. Natalia susține că a observat o creștere în bullingul online la adresa ei, după ce platforma TikTok a fost promovată pe Youtube. Ea crede că majoritatea persoanelor se înscriu pe TikTok pentru a își bate joc de cei care fac aceste clipuri.
Acum, ce să zic? Putem să îi condamnăm pe acei oameni care fac caterincă de clipurile cringe? Când pui un asemenea clip pe o platformă deschisă publicului, îți asumi totul, inclusiv când lumea te ia la mișto prin comentarii, probabil că nu fac asta fără motiv.
În noiembrie trecut, au apărut discuții cu privire la cenzura politică de pe TikTok, când Feroza Aziz, o tânără de 17 ani din New Jersey, a postat un videoclip politic deghizat în tutorial de machiaj.
Adolescenta a realizat un clip în care a atras atenția asupra lagărelor de internare din Uighur din China, clipul a fost șters de TikTok după ce a fost vizionat de peste 1,5 milioane de ori. Uigurii sunt o comunitate musulmană din nord-vestul Chinei. Feroza l-a acuzat pe cei de la TikTok, care este deținut de o corporație chineză cu sediul la Beijing, că a cenzurat acest clip la cerința guvernului din China. TikTok a negat cenzurarea postării.
Într-o declarație, compania a spus că videoclipul ei a fost eliminat din greșeală din cauza unei „erori de moderare umană” și a fost repostat o oră mai târziu. În februarie, TikTok a trebuit să plătească o amendă mare în Statele Unite pentru colectarea informațiilor personale de la copiii sub 13 ani.
Apoi, în octombrie 2019, guvernul Statelor Unite a lansat o anchetă asupra ByteDance, cu privire la modul în care sunt folosite datele culese despre toți utilizatorii TikTok. Senatorii americani au spus că sunt îngrijorați că informațiile ar putea fi folosite pentru a spiona americanii și pentru a influența deciziile politice. Într-o declarație postată în octombrie 2019, TikTok a spus că informațiile salvate în aplicație sunt în siguranță.
Conform ghidului comunitar, TikTok este „profund angajat” în ceea ce privește siguranța copilului și are „toleranță zero” pentru un comportament care ar putea duce la abuzuri sau exploatări ale copiilor. TikTok reputația de a fi un loc periculos, în care fetele adolescente pot primi diverse mesaje de la bărbați mai în vârstă.
Pe 19 februarie, TikTok a anunțat o nouă funcție numită family safety mode, care permite părinților să se conecteze la conturile copiilor și să le restricționeze accesul la ce pot face în aplicație.
Așadar gândiți-vă de mai multe ori înainte de a utiliza o asemenea platformă socială și nu în ultimul rând gândiți-vă la voi.
[…] include aplicații cu profil înalt precum TikTok și jocuri populare precum Clash of Kings. Anterior, guvernul indian a cerut interzicerea […]