eSports câștigă din ce în ce mai mult teren în acest an

Nu toate domeniile au avut de suferit din cauza pandemiei care a lovit omenirea în anul 2020. Sporturile electronice (eSports) reprezintă una dintre excepțiile care confirmă regula. Cifrele prezentate de surse autorizate sunt spectaculoase în acest sens.

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenul, trebuie spus că sporturile electronice sunt jocuri pe calculator practicate de jucători profesioniști, individual sau pe echipe. Cele mai populare eSports sunt Counter Strike, DOTA, FIFA, Starcraft sau League of Legends.

Spre diferență de sporturile virtuale, care se desfășoară conform unui script, ambele echipe fiind coordonate de computer, sporturile electronice sunt o competiție reală între oameni reali, care beneficiază de progresul tehnologic pentru a cuceri noi segmente de public.

Criza sanitară, un impuls neașteptat

Pe măsură ce device-urile fixe și mobile devin tot mai accesibile ca și preț, tot mai multă lume are șansa de a descoperi acest univers, mai întâi din postura privitorului, apoi, în unele cazuri, din cea a jucătorului care câștigă bani de pe urma turneelor la care participă sau din alte surse, cum ar fi un canal de Youtube cu mulți urmăritori.

Așa cum spuneam, pandemia de COVID-19 a dat un impuls puternic industriei eSports, o industrie aflată oricum pe un trend ascendent în ultimii ani. Potrivit site-urilor de specialitate, piața sporturilor electronice era estimată la aproximativ 1,1 miliarde de dolari pentru 2020, cea mai mare parte a veniturilor provenind din sponsorizări, drepturi media, merchandising.

Suma amintită exclude, însă, veniturile de pe urma pariurilor, care au înregistrat o creștere impresionantă: de la 7 miliarde de dolari, în 2019, la 14 miliarde în 2020, potrivit agenției 2CV & ProdegeMR. Așadar, piața s-a dublat, în timp ce numărul pariorilor pe sporturi electronice a crescut cu 30% de jucători noi numai în luna mai a acestui an.

O creștere ușor de explicat

Creșterea este una logică, dacă ne gândim că aproape toate competițiile „reale” erau întrerupte, iar agențiile de pariuri online (pentru că cele terestre erau închise) deschideau oferta cu eSports și sporturi virtuale. Pariorii care poate nu auziseră niciodată de așa ceva au început să se documenteze, să pune bilete, apoi au rămas fideli și după reluarea competițiilor sportive.

În afara jocurilor amintite, în ofertă mai existau loteriile online. Sintagma „Casa Pariurilor rezultate loto a fost căutată de multe ori pe Google, mai ales în acea perioadă. Segmentele de public sunt totuși diferite. Cei care jucau frecvent la pariuri sportive s-au orientat mai degrabă spre sporturi electronice și, în procent mult mai mic, virtuale.

Pariurile pe eSports au devenit legale în SUA

Un moment foarte important în expansiunea industriei eSports a fost cel în care pariurile pe eSports au devenit legale în SUA. Pariorii de peste ocean pot juca acum pe League of Legends European Championship, the North American League of Legends Championship Series, Call of Duty League și Overwatch League.

Încă o informație care vorbește de la sine despre terenul câștigat de sporturile electronice: înainte de izbucnirea pandemiei, se aprecia că 495 de milioane de oameni vor urmări cel puțin un eveniment de eSports în acest an. Cifra actualizată depășește 600 de milioane, care folosesc dispozitive diverse: televizor, laptop, desktop, smartphone, tablete etc.

%d blogeri au apreciat: