web analytics

BMW i Hydrogen începe testarea pe drumurile publice

Constructorul auto bavarez intenționează să ofere acest vehicul publicului începând cu sfârșitul anului 2022.

Parteneri

În comparație cu vehiculele electrice cu baterii obișnuite, vehiculele cu pile de combustie cu hidrogen sunt destul de rare. În momentul de față, doar trei mari producători de automobile oferă publicului vehicule cu pile de combustie de serie – Honda, Hyundai și Toyota – dar acest lucru s-ar putea schimba în curând, potrivit unui anunț făcut miercuri de BMW.

BMW lucrează de ani de zile la proiectul său i Hydrogen Next (a debutat în 2019), dar acum compania a început să îl testeze pe drumurile europene cu scopul de a-l lansa pentru consumul public la sfârșitul anului 2022 – deși în număr mic.

În cazul în care ați uitat, i Hydrogen Next se bazează pe actuala generație BMW X5; doar că măruntaiele sale bavareze, alimentate cu suc de dinozaur, au fost înlocuite cu celule de combustie cu hidrogen scârțâitor de curat, provenite de la Toyota. BMW susține că sistemul de propulsie electrificat este bun pentru o putere respectabilă de 374 de cai putere datorită propriei tehnologii eDrive, a cărei ultimă generație trăiește în viitorul iX EV.

BMW susține că această nouă fază de testare publică are mai mult rolul de a se asigura că arhitectura X5 de serie existentă și noile componente pe bază de hidrogen funcționează bine împreună, ceea ce este esențial având în vedere că este puțin probabil ca producătorul auto german să poată justifica realizarea unui model complet nou pe propria platformă unică de pile de combustie.

Bineînțeles, elefantul din cameră în cazul hidrogenului este puterea rețelei de stații de alimentare și, în timp ce în SUA, aceasta este cel mai bine descrisă ca fiind dispersată în acest moment, lucrurile sunt puțin mai puțin spartane în Europa. Există planuri pentru o extindere și mai mare a hidrogenului și acolo, astfel încât acesta ar putea fi o alternativă viabilă la vehiculele electrice cu baterii pentru persoanele care nu au acces la stații de încărcare la domiciliu.