Apple, Google și Microsoft s-au aliat pentru a bloca legea privind dreptul la reparații

Producătorii nu vor să mai ne reparăm produsele stricate!

Parteneri

MSI

Legislația privind dreptul la reparații din Statele Unite va obliga companiile de tehnologie, precum Apple și altele, să faciliteze repararea dispozitivelor lor și, prin extensie, să le facă mai accesibile. Din nefericire, se pare că un trio de giganți din domeniul tehnologiei a format o alianță care va împiedica adoptarea acestei legislații.

Bloomberg a publicat astăzi un raport despre modul în care companii precum Apple, Microsoft, Amazon și Google colaborează pentru a pune capăt legilor care ar obliga companiile să furnizeze schemele dispozitivelor, piesele de reparații originale și manualele de reparații pentru tehnicienii independenți.

Aproape 27 de state au luat în considerare legile numai în 2021, dar în mai mult de jumătate dintre ele, legile au fost respinse. Mulți lobbyiști și grupuri comerciale care reprezintă companiile de tehnologie au luptat din greu împotriva acestei legi, Apple subliniind că astfel de măsuri ar putea duce la deteriorarea dispozitivelor sau la rănirea consumatorilor atunci când încearcă să își repare dispozitivele.

În Washington, de exemplu, democrata Mia Gregerson, membră a Camerei Reprezentanților din Washington, a sponsorizat o măsură privind dreptul la reparare, care a fost combătută de Microsoft, Google, Amazon, împreună cu lobbyiștii care reprezintă Apple. Lobby-iștii au declarat ulterior că Apple va susține programe de reparații în cadrul colegiilor locale dacă se renunță la proiectul de lege.

Un exemplu al modului în care proprietarii independenți de magazine de reparații se confruntă cu dificultăți este Justin Millman, care susține că se luptă să se aprovizioneze cu ecrane pentru iPad, reparații de care au nevoie copiii de la școală. El a adăugat că Apple este împotriva programelor de reparații pentru a-i determina pe oameni să cumpere dispozitive noi.

De aceea Apple nu-mi răspunde la e-mailuri. Pentru ei, este vorba doar de dolari și cenți. Ei nu se gândesc la persoana de dincolo de iPad.

Deși Apple este împotriva proiectului de lege privind dreptul la reparații, oferă alternative. De exemplu, compania a lansat un program de reparații independente la nivel mondial, conceput pentru a pune la dispoziția atelierelor de reparații care nu sunt furnizori autorizați de servicii Apple (AASP) piese originale, unelte, manuale de reparații și diagnostice pentru efectuarea de reparații în afara garanției la dispozitivele Apple.

Programul este gratuit, dar există unele obstacole în calea sa. De exemplu, furnizorii de reparații trebuie să aibă un tehnician certificat de Apple care să efectueze sarcinile, iar acest lucru reprezintă o problemă reală pentru magazinele aparținând lui Millman. Chiar și cu acest program, unele piese, cum ar fi afișajele iPad, nu sunt furnizate, lăsând Apple și furnizorii de servicii Apple autorizați ca unică opțiune de reparații pentru clienți. Vom vedea cum se va desfășura acest lucru, așa că toți cei care doresc să obțină reparații într-un mod simplu și accesibil, țineți-le pumnii.

%d blogeri au apreciat: