În 2007, YouTube a luat o decizie care a creat o carieră din ceea ce până atunci era doar un hobby: compania a anunțat că va oferi mai mult de jumătate din veniturile obținute din difuzarea de reclame pe videoclipurile creatorilor înșiși. Cincisprezece ani mai târziu, acea reducere de 55% din venituri – 55% – îi susține pe cei aproape 400.000 de oameni din SUA care lucrează 40 de ore pe săptămână ca YouTuberi.
Acum, YouTube încearcă să realizeze o revoluție similară în ceea ce privește modul în care oamenii sunt plătiți pentru crearea de videoclipuri de scurt metraj – care, în ciuda popularității lor nebănuite, nu au adus niciodată creatorilor lor o parte din veniturile profitabile din publicitate ale platformei. Pe 20 septembrie, compania a anunțat că va împărți pentru prima dată veniturile din publicitate cu creatorii de YouTube Shorts, videoclipurile de mai puțin de 60 de secunde pe care compania le-a lansat în 2020 pentru a concura cu TikTok.
Este o mare manevră pentru a îndepărta și mai mulți creatori de la acea platformă rivală; pe TikTok, creatorii câștigă în medie mai puțin de cinci cenți la o mie de vizualizări, printr-o schemă de monetizare care a frustrat creatorii. Promisiunea YouTube este că, începând din 2023, va împărți veniturile din reclame Shorts în două fonduri separate: una pentru a plăti creatorii de videoclipuri și una pentru a plăti casele de discuri pentru a le folosi muzica, deoarece o mare parte din videoclipurile scurte sunt construite pe baza melodiilor protejate de drepturi de autor. Cei care creează scurtmetraje vor primi 45% din acest fond comun al creatorilor.
După anunț, creatorii s-au arătat încântați de această nouă modalitate de a transforma vizualizările în venituri. Mass-media, subliniind cifra de 45%, au discutat despre presiunea pentru ca TikTok să răspundă.
Dar o întrebare crucială rămâne fără răspuns: creatorii vor primi 45% din … ce anume? După cum a subliniat YouTuberul de lungă durată Hank Green într-o discuție pe Twitter, YouTube a fost neclar cu privire la procentul din veniturile din publicitate de la Shorts pe care îl va folosi pentru a forma aceste fonduri. Așadar, în ciuda hype-ului lansării sale, nu știm încă cât de mult au oamenii potențialul de a câștiga în cadrul acestui nou sistem.
OK, YouTube just announced very huge news for people in my world….they are going to start monetizing shorts and sharing the revenue and everyone (including, in some comms /YouTube itself/) is saying that creators get 45% but that's…not true.
So let's talk about that:
— Hank Green (@hankgreen) September 20, 2022
Leave a Review