YouTube lansează Shorts pentru utilizatorii din întreaga lume

Shorts este altervativa la Tik Tok, lansat de Youtube

Parteneri

MSI

În timp ce formula de bază a YouTube nu s-a schimbat de la începuturile sale, platforma a fost întotdeauna deschisă la noutăți în ceea ce privește caracteristicile și formatele periferice – de exemplu, experimente precum YouTube Stories și noile opțiuni de partajare pentru cei care vizualizează videoclipuri. Cel mai recent format pe care Google îl aduce pe platforma video este inspirat de TikTok și se numește YouTube Shorts. După o perioadă extinsă de testare, Google a anunțat că va fi activat pentru toți creatorii din SUA în această săptămână, dar utilizatorii din întreaga lume încep să vadă noul layout YouTube.

La fel ca videoclipurile TikTok, YouTube Shorts sunt videoclipuri orizontale cu o durată de până la 60 de secunde, care se derulează în buclă în mod implicit. Acestea vor apărea pe ecranul de pornire YouTube într-un carusel, la fel ca și YouTube Stories, dar vor primi și o poziție proprie în bara de jos, retrogradând fila „Explore” la un buton mic în partea de sus a paginii de pornire. Această nouă interfață a fost observată de utilizatorii din SUA și India, ceea ce indică faptul că va avea parte de o lansare mai largă.

Când era încă în teste, YouTube Shorts avea o limită maximă de doar 15 secunde, dar noua limită de 60 de secunde va face din acest format un concurent mult mai direct pentru TikTok, care permite, de asemenea, videoclipuri de până la un minut (deși există excepții). Telespectatorii vor putea, de asemenea, să activeze subtitrări automate pe videoclipurile scurte, iar creatorii vor avea la dispoziție mai multe efecte și filtre cu care să se joace.

Dacă Shorts sunt adoptate pe scară largă de către YouTubers începând cu această săptămână, probabil că veți vedea multe dintre ele în aplicația YouTube, fie că vă plac sau nu. Și se pare că utilizatorii din întreaga lume pot crea deja Shorts, nu doar cei din SUA, așa că Google speră în mod clar să dea startul noii funcții cu mult conținut. Să sperăm doar că YouTube va face mai ușor de monetizat aceste videoclipuri decât formatul său eșuat Stories, care nu a adus aproape nicio valoare nici pentru creatori, nici pentru spectatori.

%d blogeri au apreciat: