vw arteon, arteon, volkswagen, volkswagen arteon

VW Arteon model 2021 dezvăluie design nou și interior îmbunătățit

Pentru America nu va fi disponibil Arteon Shooting Brake.

Volkswagen și-a actualizat modelul Arteon, un model în ediție limitată pentru Statele Unite, cu un aspect mai accentuat al punții față și un interior îmbunătățit în mod semnificativ, dotat cu multă tehnologie. De asemenea, și-a extins gama cu un combi numit Shooting Brake, confirmând că nu l-au dezvoltat ținând cont de piața americană.

Deși nu este un vehicul de volum mare, Volkswagen a subliniat că este o componentă importanta a gamei sale. Au confirmat că crossover-ele domină piața și că plănuiesc să își îmbogățească portofoliul cu mai multe modele cu gardă înaltă. Deocamdată sunt dedicați aproape în totalitate sedanurilor, iar cu modelul Touareg scos din peisaj, Arteon este acum modelul emblematic.

„Am clarificat bine faptul că spre deosebire de câțiva dintre potențialii noștri concurenți, vrem, totuși, să fim foarte bine stabiliți pe segmentul sedan”, a declarat Hein Schafer, vicepreședintele senior de marketing și strategie de produse al Volkswagen, într-o conversație cu Autoblog. El a adăugat că completează bine modelele ușor de condus Jetta GLI și Golf GTI.

vw arteon, arteon, volkswagen, volkswagen arteon

Puntea față a lui Arteon va avea un aspect mai sportiv, nu mai puțin elegant și nu foarte agresiv. Grilajul va avea lamele orizontale mai puține, iar admisiile de aer vor fi reconfigurate și traversate de dungi subțiri deschise la culoare. Variantele R-Line vor avea o dungă cu LED-uri care va accentua logo-ul Volkswagen. Va fi dotat, de asemenea, cu roți din aliaj de 18 și respectiv 20 de inci, care vor veni în paletele de culori Oryx White, Kings Red Metallic și Lapiz Blue.

vw arteon, arteon, volkswagen, volkswagen arteon

Interiorul acestui Arteon este eminamente clasic. Pe partea șoferului avem un volan refăcut cu controalele sensibile la atingere pe spițele orizontale. Fiecare model vine din fabrică cu un pachet de instrumente digitale numit Digital Cockpit. Pe partea centrală a bordului vedem un touchscreen de 8 inci care afișează sistemul informativ și de divertizment MIB3, compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, și un panou de control al climei cu un design mai premium cu slider-e sensibile la atingere în loc de butoane.

Avem disponibilă și încărcarea wireless. Aerisirile sunt și ele mai elegant prezentate, iar ceasul analog nu mai există.

vw arteon, arteon, volkswagen, volkswagen arteon

În ceea ce privește spațiul interior, Arteon excelează, rămânând la fel și pe acest model. Portbagajul are 765 litri volum și o lungime de 2 metri, fiind mai practic decât sugerează proporțiile.

Nu există modificări majore la nivel de mecanică. Avem o motorizare turbo de 2 litri cu patru cilindri, 268 cai putere și un cuplu de 350 newton-metri. Tracțiunea este pe puntea față, cu transmisie automată venind ca și standard, iar tracțiunea integrală 4Motion va fi oferită opțional la unele modele. Piața europeană îl va avea pe cel de 215 cai cu opțiune plug-in hybrid, însă nu știm când va fi disponibil, la fel și modelul R de 315 cai.

Volkswagen a actualizat modelul Arteon 2021 și va fi disponibil la vânzare în Statele Unite din noiembrie. Opțiunile au fost simplificate, astfel având doar trei modele: SE, SEL R-Line și SEL Premium R-Line. Ultimele două vin ca modele standard, dar pot fi configurate cu 4Motion la un cost suplimentar. Informațiile privind prețurile nu au fost anunțate încă, dar se așteaptă ca Arteon modelul actualizat să nu coste semnificativ mai mult decât modelul 2020, care pornește de la 37.015 USD și ajunge la cel mult 48.715 USD înainte de a lua în calcul și opțiunile. Ambele prețuri au inclusă și taxa de destinație obligatorie de 1.020 USD.

vw arteon, arteon, volkswagen, volkswagen arteon

Cât despre modelul combi?

Pentru americani, acest model nu este disponibil. Însă, în Europa și pe alte câteva piețe vom vedea noua variantă Shooting Brake care pune accent egal atât pe formă, cât și funcționalitate. Este aproape identic cu Arteon hatchback, văzut atât din față, cât și din lateral, însă caroseria în spate este ușor mai înaltă și este accentuată de un spoiler chiar deasupra lunetei haionului.

Bineînțeles că oferă mai mult spațiu decât varianta sedan, dar și mai multe echipamente.

Volkswagen povestește că varianta combi este micuță pentru Statele Unite, ceea ce explică de ce Golf Alltrack nu se va mai întoarce în State. Și se va micșora și mai mult în anii următori.

Deși Shooting Brake este construit pe aceeași platformă cu Arteon, este considerat un autovehicul fundamental diferit din punct de vedere al standardelor legale.

„Pentru noi, provocarea majoră este că pentru a aduce orice autovehicul în Statele Unite, trebuie să refacem omologarea înainte. Astfel că, deși Shooting Brake are cu totul alt tip de caroserie, avem nevoie să refacem complet chiar și întregul proces de testare a accidentelor. Iar costurile pentru introducerea vehiculelor sunt extrem de ridicate. Apoi, ne mai uităm și la câte vom vinde, ca să vedem dacă este rentabil”, a declarat Schafer. „Deși toți conducătorii auto pe benzină ar da orice să conducă unul, realitatea este că avem prea puține modele și costă mult prea mult.”

Patrick
Acum 15 ani îmi căutam locul în lumea profesionala. Am căutat să îmi aleg un domeniu care să-mi placă, să mă caracterizeze și am început să tatonez mai multe terenuri, printre care și geografia turistică. În scurt timp am renunțat la studiul geografiei turistice din motive personale și familiale pentru un job în IT, care începea să devină la modă pe atunci. Astfel că am început lucrul la o companie de furnizare servicii de internet care a început în cartierul în care locuiam și în câțiva ani s-a extins. Pe atunci aveam un PC cu procesor AMD low-end (chiar și pentru vremea aceea) cu care am început să învăț software: programare, design grafic (începusem pasiunea pentru Adobe Photoshop cu care astazi am avansat la post-procesare fotografii și pictură digitală, ilustrație etc.), dintre care și web design, domeniu în care am început, pe atunci, destul de timid și cu multe greșeli. În timp, mi-am construit un portfoliu de lucrări, am câștigat câțiva clienți, iar apoi, după câțiva ani mi-a crescut reputația odată cu avansarea în tehnologie, pentru ca recent să-mi înființez Studiourile Cydrone, o companie-studio de creație digitală. Am trecut de la HTML4, XHTML, la HTML5 si CSS3, apoi la CMS web developing. Nu am ratat nici domeniul bloggingului și mi-am pornit primul meu blog pe blogspot.com, apoi am trecut la domeniu propriu. Astăzi scriu pe diverse platforme, în primul rând pe cea personala, pe care am transformat-o într-o academie online (Cydrone Archetypal Academy) în care abordez teme avansate precum matematica de modelare (vă aduceți aminte că am început cu programarea? Nu degeaba…), geometrie sacră, fractali, modele numerologice de succes, stil de viață sănătos și conștient, afaceri de succes, antreprenoriat, dezvoltare personala, educație financiară, iar în al doilea rând am fondat Revista România Culturală, o platforma online în care promovez cultura română din toate timpurile (căreia îi sunt pe vecie recunoscător). Alte platforme pe care mai scriu sunt androidinfo.ro (știri și recenzii în tehnologie mobile și nu numai), infotimes.ro (știri generale), dar și pe medium.com, linkedin.com etc.
%d blogeri au apreciat: