web analytics

Tesla, obligată să „recheme în service” 1,1 milioane de vehicule în China pentru a remedia problemele de frânare

Parteneri

Tesla a declarat că va introduce o actualizare de software over-the-air pentru 1,1 milioane de vehicule din China, ca răspuns la o problemă de frânare și accelerare, relatează mai multe surse.

Autoritatea de reglementare a pieței din China a identificat problema ca fiind o „rechemare de produs”, deși, așa cum este tipic pentru Tesla, problema pare să poată fi rezolvată cu o actualizare de software. Nu este clar dacă Tesla dorește ca clienții să își aducă vehiculele pentru întreținere și nici dacă există o rambursare disponibilă pentru cei care doresc să își returneze mașinile.

Rechemarea vizează toate cele patru modele de vehicule Tesla – Model S, X, 3 și Y – atât importate, cât și fabricate în China, care au fost fabricate între 12 ianuarie 2019 și 24 aprilie 2023. Într-o declarație, Administrația de Stat pentru Reglementarea Pieței a descris problema:

Vehiculele care fac obiectul acestei rechemări în service nu permit șoferului să aleagă strategia de frânare cu regenerare a energiei; în același timp, este posibil ca acesta să nu ofere suficiente atenționări atunci când șoferul apasă complet pedala de accelerație pentru o perioadă lungă de timp. Suprapunerea factorilor de mai sus poate crește probabilitatea de a călca din greșeală pedala de accelerație pentru o perioadă lungă de timp, ceea ce poate crește riscul de coliziune și poate reprezenta un pericol pentru siguranță.

Problema de frânare nu pare să aibă legătură cu problema „frânării fantomă” a Tesla, care a provocat rechemări în service și procese în SUA. Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi analizează problema care a afectat cel puțin 800 de proprietari de vehicule, care au raportat frânări bruște ca răspuns la pericole imaginare.

Tesla s-a confruntat în SUA cu o serie de rechemări în service legate de o serie de alte probleme, inclusiv de mult-hulitul său produs Full Self-Driving. La începutul acestui an, Tesla a întrerupt lansarea FSD după ce a rechemat în service aproape 363.000 de vehicule echipate cu controversatul sistem de asistență pentru șoferi.

La rândul său, directorul general al Tesla, Elon Musk, și-a exprimat disprețul față de cuvântul „rechemare”, deoarece unele dintre probleme pot fi rezolvate cu o actualizare software OTA.