web analytics

Tesla Model S Plaid sosește cu un preț de 131.100 de dolari și o autonomie de 697 KM

Tesla Model S Plaid este acum oficial

Parteneri

Acer

Primul Tesla Model S Plaid de serie a ieșit joi de pe linia de producție, iar CEO-ul companiei, Elon Musk, a prezentat modelul electric cu patru uși în cadrul unui eveniment organizat în Fremont, California. Plaid este Model S cu autonomie maximă, având 1.020 cai putere, un timp de 2 secunde de la 0 la 100 km/h și o autonomie estimată la 697 KM.

Aceste performanțe nebănuite vin datorită unei noi configurații cu trei motoare cu manșoane de carbon, care permite vectorizarea cuplului spate. Există, de asemenea, o nouă pompă de căldură, ceea ce înseamnă că nu există nicio degradare a performanțelor. În plus față de timpul extrem de rapid de la 0 la 100 km/h – Tesla citează 1,99 secunde, dar să fim serioși – se presupune că Model S Plaid va parcurge sfertul de milă în 9,2 secunde la 155 km/h. Pentru comparație, un McLaren 765LT poate parcurge sfertul de milă în 9,9 secunde.

Când Model S Plaid a fost anunțat pentru prima dată în ianuarie, Tesla a spus că va avea o viteză maximă de 320 km/h, dar nu este cazul – cel puțin deocamdată. Potrivit unui addendum de pe site-ul Tesla, viteza maximă de 320 km/h va putea fi atinsă „atunci când va fi echipat cu jante și anvelope adecvate”, despre care compania spune că vor fi disponibile în această toamnă.

Apropo, autonomia de 697 KM este valabilă doar pentru modelele Plaid echipate cu jantele de bază de 19 inch. Jantele opționale de 21 de inch reduc autonomia la aproximativ 563 KM și costă 4.500 de dolari în plus. Cu alte cuvinte, nu, nu veți putea avea o mașină care să aibă atât o autonomie de 697 KM, cât și o viteză maximă de 320 km/h. Dar cel puțin veți primi această insignă interesantă pentru ca toți ceilalți să știe că Tesla ta este specială.

Inițial, a fost planificat un Model S Plaid Plus și mai extrem, cu o putere de 1.100 CP, un timp de sub 2 secunde de la 0 la 100 km/h și o autonomie estimată la 836 KM. Totuși, dacă această autonomie fără precedent este sau nu realizabilă este un punct discutabil, deoarece Musk a anulat Plaid Plus la sfârșitul săptămânii trecute, spunând că modelul Plaid standard este „atât de bun”.

Plaid are aceleași actualizări pe care Tesla le-a oferit modelului S la începutul acestui an, inclusiv modificări subtile ale stilului exterior și o mare îmbunătățire a interiorului. Există un ecran de control central orizontal de 17 inci și acel braț de direcție nebun. Nu există nici manșoane de control tradiționale, iar comenzile selectorului de viteze sunt integrate în ecranul tactil. Model S „ghicește direcția de deplasare în funcție de obstacolele pe care le vede”, a declarat Musk prin Twitter în ianuarie.