Ca parte a testelor pentru programul Artemis, SpaceX a testat luna trecută motorul Raptore după ce a răcit componentele sale pentru a simula temperatura la o aterizare pe Lună. Raptore va fi cel mai mare motor de acest tip lansat pe Lună atunci când Starship va ateriza, iar imaginile de la testul din august, publicate ieri după-amiază, vin în contextul în care SpaceX se grăbește să efectueze cel de-al doilea zbor al rachetei sale Starship.
Racheta a fost dezasamblată ieri la locul de testare al companiei din Boca Chica, Texas, iar în cursul aceleiași zile, SpaceX a publicat imagini de test ale motorului care va fi lansat pe a doua treaptă a variantei lunare Starship. Acest vehicul este prima opțiune a NASA în ceea ce privește planurile de dezvoltare a unei colonii umane pe Marte, iar fostul oficial NASA Kathy Leuders, care lucrează acum la SpaceX, consideră, de asemenea, că a doua lansare de testare a Starship poate avea loc chiar în luna octombrie.
Testul de tragere a fost coordonat cu NASA, agenția spațială împărtășind mai multe detalii despre acesta într-o postare pe blog. NASA a dezvăluit că SpaceX a demonstrat profilul de accelerație al motorului și construcția robustă a acestuia în 2021. Cele mai recente imagini împărtășite de SpaceX sunt pentru un test al motorului efectuat luna trecută. Acesta s-a axat în principal pe construcția motorului, deoarece Raptor a fost răcit la condiții care se potrivesc cu temperatura din vid. Temperaturile lunare pot coborî până la minus 130 de grade Celsius, iar motoarele sunt construite din mii de componente al căror profil termic ar putea să nu reziste la condiții extreme.
Raptor este vedeta programului Starship, deoarece majoritatea îmbunătățirilor aduse rachetei Starship cu etaj complet după încercarea de testare din aprilie a SpaceX au implicat motorul. Totuși, acestea au implicat pornirea simultană a 33 de motoare, ceea ce este mult mai complex decât pornirea motoarelor unei nave spațiale lunare Starship. SpaceX a efectuat, de asemenea, mai multe teste ale etapei a doua a Starship și a demonstrat pentru prima dată profilul de aprindere a Raptor-ului pentru coborârea pe Lună pentru NASA în timpul acestei campanii de testare.
Din 2021 și 2023, SpaceX a dezvoltat, de asemenea, o versiune simplificată și mai puternică a Raptor-ului, numită Raptor 2. Toate motoarele construite de luni urmează noul design, așa că este probabil ca în imaginile de test de ieri să apară și Raptor 2.
Cold engines are 🔥!@SpaceX recently conducted a cold start demo of a Raptor Vacuum engine for the @NASAArtemis Starship HLS. This test fired pre-chilled engine hardware simulating in-space thermal conditions for landing on the Moon.
MORE >> https://t.co/k7hqOReocv pic.twitter.com/Tg6B2mWdZB
— NASA Marshall (@NASA_Marshall) September 14, 2023
Testul Raptor 2 răcit de luna trecută a durat doar cinci secunde și a fost efectuat în timpul zilei. Cinci secunde reprezintă o mică parte din profilul de coborâre a navei spațiale, care, potrivit NASA, este programat să dureze 281 de secunde. SpaceX a demonstrat această capacitate în cadrul testului din 2021, care impresionase NASA.
Managerul general al SpaceX pentru Starbase, Kathy Leuders, care supraveghează locul de testare, lansare și dezvoltare, este încrezătoare că Starship poate efectua cel de-al doilea zbor de testare pe orbită luna viitoare. Doamna Leuders a împărtășit cele mai recente detalii despre activitatea SpaceX cu FAA pentru a crea spațiu pentru o actualizare a licenței de lansare pentru a include al doilea zbor de testare.
SpaceX nu va zbura până când nu va fi pregătită, a împărtășit Leuders, instalarea sistemului de încheiere a zborului fiind unul dintre pașii finali înainte ca o rachetă să poată decola. De obicei, instalarea acestui sistem stabilește, de asemenea, un interval de timp în care un vehicul trebuie să se lanseze.
Raptor engine demonstration of a descent burn to the lunar surface pic.twitter.com/MbW19KFm2H
— SpaceX (@SpaceX) September 14, 2023
Așadar, tot ceea ce înseamnă că mai facem încă o fază pentru a ne pregăti pentru zbor. Așa că ne uităm, și toată lumea se întreabă din nou, care este data? Aceasta este întrebarea de un milion de dolari și, prin urmare, lucrăm la etapele finale de acordare a licențelor. Dar, sincer, de asemenea, când ai un vehicul nou, întotdeauna există aceste ultime lucruri pe care trebuie să le protejezi pentru a te asigura că totul este în regulă pentru zbor. Așa că ne ocupăm și de asta.
În ceea ce privește situația actuală cu FAA, ea a declarat:
Știi, ceea ce apreciez cu adevărat este că este foarte greu să te asiguri că furnizorul de lansare respectă toate regulile din procesul de autorizare al FAA. Există un nou regulament al FAA numit FAR Part 4.50, care este destul de nou. Și unul dintre lucrurile pe care le recunoaștem atunci când avem un nou regulament este că trebuie să ne dăm seama ce înseamnă exact toate părțile noi ale acestuia.
Prin urmare, cred că FAA a fost un partener excelent pentru a lucra cu noi și pentru a lucra cu matricea noastră de conformitate în cadrul acestui nou regulament și pentru a se asigura că demonstrăm că respectăm reglementările stabilite pentru a putea asigura siguranța publicului. Așa că suntem în acest proces acum, cred că suntem în faza finală a procesului de trecere la matricea de plângere, de verificare.
Dar FAA trebuie să aibă timp să treacă prin toate acestea și să se asigure că, la sfârșitul zilei, înțelege suficient pentru a spune că a făcut ceea ce guvernul SUA și națiunea ne-a cerut să facem. Așadar, ne-am întâlnit în mod evident în strânsă colaborare și sper că vom reuși să finalizăm acest lucru în următoarele două-trei săptămâni. Dar, trebuie doar să ne facem treaba, da, trebuie doar să ne facem treaba. Obișnuiam să le spun mereu tuturor, nu vom zbura până nu suntem pregătiți. Încă se aplică. Nu vom zbura până nu suntem pregătiți.
Leave a Review