web analytics

Posesorii de iPhone își păstrează telefoanele mai mult timp – iată de ce

Parteneri

Utilizatorii de iPhone au tendința de a-și păstra terminalele pentru mai mult timp, potrivit unei analize CIRP (via 9to5Mac). Iar acest lucru nu mă surprinde deloc, deoarece motivele pentru a evita upgrade-ul sunt mai puternice ca niciodată.

După cum arată CIRP, 34% dintre utilizatorii chestionați în luna martie a acestui an aveau un iPhone vechi de trei ani sau mai vechi, față de 26% în 2019, cel mai vechi an pentru care CIRP are date. Singurul obstacol în calea acestei tendințe a fost anul 2022, când s-a înregistrat un salt brusc al iPhone-urilor cu o vechime mai mică de un an sau cu o vechime între un an și doi ani. CIRP identifică diverse motive legate de COVID-19, cum ar fi reducerea cheltuielilor pentru divertisment și călătorii și cecurile de stimulare ale guvernului federal, ca fiind motivele pentru care utilizatorii au simțit brusc nevoia de a face risipă pentru un iPhone nou.

Tendința generală a utilizatorilor de a-și păstra iPhone-urile pentru mai mult timp nu mă surprinde, deoarece există câteva motive foarte puternice pentru a nu schimba telefonul imediat ce apare următorul model. Le-am detaliat mai jos, astfel încât să puteți încerca să vă convingeți să nu faceți upgrade la iPhone 15 în cursul acestui an sau pur și simplu să vă simțiți bine în legătură cu decizia dumneavoastră de a vă păstra iPhone-ul uzat cât mai mult timp posibil.

iPhone-urile sunt din ce în ce mai scumpe

După cum am văzut în ultimul raport CIRP despre iPhone și după cum oricine poate observa comparând prețul unui iPhone 14 cu cel al unui iPhone de acum câțiva ani, trebuie să cheltuiești din ce în ce mai mult pentru a obține cel mai nou smartphone. Și dacă faptul că trebuie să cheltuiți aproape 1.000 de dolari nu este suficient pentru a vă descuraja să faceți upgrade, nimic nu este.

Desigur, schimburile, contractele de telefonie mobilă pe mai mulți ani și alte oferte ajută la reducerea costurilor pe termen lung, dar acestea nu opresc marșul inflației prețurilor smartphone-urilor. Ai putea oricând să schimbi cu unul dintre cele mai bune telefoane ieftine dacă vrei să faci upgrade mai regulat, dar pentru acest preț în Apple World, îți vei putea permite doar iPhone SE, un telefon învechit, care s-ar putea să nu ți se pară deloc un upgrade.

iPhone-urile își păstrează bine valoarea de revânzare

Partea pozitivă a faptului că iPhone-urile costă din ce în ce mai mult la cumpărare este că își păstrează bine valoarea, chiar și pe măsură ce îmbătrânesc. Acest lucru face ca iPhone-urile să fie mult mai bune pentru a fi vândute și schimbate atunci când vine timpul pentru o actualizare.

Acesta este un domeniu în care chiar și cele mai bune telefoane Android se luptă să țină pasul. Deși multe dintre punctele din acest articol se aplică în continuare proprietarilor de telefoane Samsung, OnePlus sau Motorola, revânzările pentru telefoanele Android mai vechi nu oferă nici pe departe atât de mulți bani înapoi.

Apple oferă în continuare un program lung de actualizare

Apple încă îi depășește pe toți concurenții săi în materie de smartphone-uri atunci când vine vorba de numărul de actualizări pe care le trimite pe un anumit telefon. Mărcile Android, cum ar fi Samsung, și-au îmbunătățit recent jocul, oferind patru ani de actualizări complete ale sistemului de operare, dar Apple încă se descurcă mai bine.

Dacă ne uităm la cea mai recentă versiune a software-ului iPhone, iOS 16, vedem că aceasta suportă iPhone-urile de până la iPhone 8 și iPhone X din 2017. Cel mai recent software One UI 5.1 de la Samsung, bazat pe Android 13, este în prezent susținut doar pe anumite dispozitive selecționate care merg înapoi până la Galaxy A51 din 2019. Schimbarea telefonului devine mult mai puțin urgentă – și, prin urmare, mai economică pentru utilizatori – atunci când puteți obține cel puțin o jumătate de deceniu de actualizări fără tam-tam din partea Apple.

Actualizările între generații sunt mai mici decât în trecut

Există încă multe inovații în industria smartphone-urilor, dar acestea apar mai încet, iar salturile tind să fie mai mici. Să luăm de exemplu iPhone 14, care, din punct de vedere al caracteristicilor, este identic cu iPhone 13, cu excepția unei cantități suplimentare de memorie RAM, a câtorva noi funcții de siguranță, a unui slot SIM lipsă și a unor noi abilități software pentru camera foto.

Există schimbări în fiecare an, dar cele mai multe nu merită să schimbi un telefon perfect utilizabil pentru ele. Faptul că majoritatea schimbărilor vin la modelele Pro, mai scumpe, nu ajută nici acest lucru.

Reparațiile și remedierile devin (puțin) mai ușoare

Apple nu este deloc un susținător al dreptului la reparații, dar în ultima vreme se descurcă ceva mai bine în ceea ce privește oferirea de opțiuni pentru repararea iPhone-ului atunci când acesta se strică, în loc să încurajeze doar cumpărarea unui dispozitiv de înlocuire sau să se asigure împotriva daunelor cu Apple Care Plus.

Începând de anul trecut, Apple a oferit serviciul de reparații în regim de autoservire pentru cele mai recente iPhone-uri ale sale. Acest lucru oferă ateliere de reparații terțe sau chiar dumneavoastră, ca utilizator, o modalitate mai ușoară de a închiria uneltele și de a cumpăra piesele de care aveți nevoie pentru a repara componentele deteriorate în mod obișnuit, cum ar fi ecranul sau bateria. Am văzut chiar că iPhone 14 a primit o reproiectare care facilitează deschiderea și schimbarea componentelor și o politică de reparare a aceleiași unități în magazinele Apple. Acum, dacă Apple ar înceta să mai blocheze anumite componente pentru anumite telefoane, am râde…