web analytics

NVIDIA PhysX 5.0 va fi lansat în 2020 – Iar noi credeam că este pe ducă!

Parteneri

PhysX 5.0 a fost anunțat de NVIDIA că va fi disponibil „în curând în 2020”. Potrivit producătorilor, această nouă versiune a SDK-ului pentru fizică (care a fost deschisă în urmă cu aproximativ un an) introduce suport pentru  „unified particle simulation framework”.

În plus, printre noile funcții enumerate de NVIDIA pentru PhysX 5.0, există tehnica de simulare FEM pe care AMD o folosește și în tehnologia FEMFX anunțată recent. Se pare că jocurile sunt pe cale să obțină o fizică ce permite deformarea obiectelor precum in BeamNG.drive.

Mai jos puteți urmări clipul de prezentare pentru NVIDIA PhysX 5.0

Iată și lista cu schimbările aduse noului SKD

The Finite Element Model (FEM) is an industry-standard simulation technique for deformable bodies. It is used extensively in the automotive and manufacturing industries to accurately simulate the structural strength of both rigid and soft assemblies. It will be built into PhysX 5.0.

For liquid simulations, developers will be able to use discrete particle simulations to model fluids and granular flow. The implementation is scalable; large time steps can be used to stably simulate a wide range of liquids. The Discrete Element Model (DEM) provides support for friction and adhesion. PhysX 5.0 also uses an implementation of Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) to simulate liquids with discrete particles, a technique used in oceanography and volcanography.

Arbitrary meshes can be simulated as cloth or rope using PhysX 5.0’s constrained particle model. These meshes can be coupled with volume preservation constraints with application defined pressures to simulate inflatable shapes. The mesh based simulations also provide a model to simulate aerodynamic lift and drag. The constraint model supports springs so it can be used to create mass-spring systems. Shape matching provides a mechanism for groups of particles to maintain a rigid structure. This can be used to simulate approximate rigid body dynamics. Furthermore, the rigid structure can be deformed at run-time to implement plastic deformation-like effects.