La CES 2025, NVIDIA avansează din nou tehnologia DLSS prin introducerea DLSS 4, care include Multi Frame Generation pentru plăcile grafice și laptopurile din seria GeForce RTX 50; 75 de jocuri și aplicații vor avea suport pentru Multi Frame Generation la lansare.
Generare Multi Frame DLSS:
DLSS Multi Frame Generation generează până la trei cadre suplimentare pentru fiecare cadru redat în mod tradițional, funcționând împreună cu întreaga suită de tehnologii DLSS pentru a multiplica rata de cadre cu până la 8X față de redarea tradițională. Această îmbunătățire masivă a performanței pe plăcile grafice GeForce RTX 5090 permite jocuri complet ray-traced la 4K și 240 FPS.
Pe GeForce RTX 5090, DLSS 4 cu Multi Frame Generation crește performanța de peste 8X comparativ cu redarea tradițională în scene precum cea din Cyberpunk 2077, reduce latența PC-ului la jumătate pentru o experiență de joc mai receptivă și îmbunătățește calitatea imaginii.
Cele mai mari îmbunătățiri ale modelelor AI din 2020:
DLSS 4 introduce cea mai mare actualizare a modelelor AI de la lansarea DLSS 2.0. Tehnologii precum DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution și DLAA vor fi acum alimentate de primul model AI în timp real bazat pe arhitectura „transformers” – aceeași tehnologie care stă la baza modelelor avansate precum ChatGPT, Flux și Gemini. Modelele transformer DLSS îmbunătățesc calitatea imaginii cu o stabilitate temporală mai bună, mai puțin ghosting și detalii mai ridicate în mișcare.
Compatibilitate și upgrade-uri:
75 de jocuri și aplicații DLSS cu Frame Generation pot fi actualizate la Multi Frame Generation pe GPU-urile din seria GeForce RTX 50. În plus, Frame Generation primește upgrade-uri pentru seria GeForce RTX 50 și seria RTX 40, crescând performanța și reducând consumul de memorie VRAM. Pentru toate GPU-urile GeForce RTX, jocurile DLSS cu Ray Reconstruction, Super Resolution și DLAA pot fi actualizate la noul model transformer.
Inovații hardware și software:
DLSS 4 Multi Frame Generation combină inovațiile hardware Blackwell și software DLSS pentru a genera mai multe cadre fără a afecta performanța. Noul model AI pentru generarea cadrelor este cu 40% mai rapid, folosește cu 30% mai puțin VRAM și trebuie rulat o singură dată pentru fiecare cadru redat, generând mai multe cadre suplimentare. Spre exemplu, în Warhammer 40,000: Darktide, modelul a oferit o rată de cadre cu 10% mai rapidă, utilizând cu 400 MB mai puțină memorie la setări maxime 4K.
Pentru a asigura performanța ridicată, GPU-urile GeForce RTX 50 includ nucleele Tensor de a 5-a generație, care oferă o performanță AI de 2.5X mai mare. De asemenea, motorul de afișare Blackwell a fost îmbunătățit pentru a susține rezoluții și rate de refresh mai mari.
Model transformer – îmbunătățiri pentru toți utilizatorii GeForce RTX:
Noua arhitectură transformer DLSS permite operațiuni de „self-attention” pentru a evalua importanța fiecărui pixel în cadrul întregului cadru și pe parcursul mai multor cadre. Aceasta oferă stabilitate temporală superioară, mai puțin ghosting, detalii mai ridicate în mișcare și margini mai netede.
În jocuri ray-traced precum Alan Wake 2, noul model îmbunătățește stabilitatea scenelor, reduce ghosting-ul și elimină sclipirile, oferind o experiență de joc mai captivantă. De asemenea, modelul transformer pentru Super Resolution va fi lansat ca beta pentru a permite utilizatorilor să testeze îmbunătățirile și să ofere feedback înainte de lansarea oficială.
Jocuri și aplicații compatibile DLSS 4:
75 de jocuri și aplicații vor suporta Multi Frame Generation la lansarea GPU-urilor GeForce RTX 50, iar peste 50 de titluri vor beneficia de noile modele transformer pentru Ray Reconstruction, Super Resolution și DLAA. Jocuri precum Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Indiana Jones and the Great Circle și Star Wars Outlaws vor primi suport nativ DLSS Multi Frame Generation. Alte titluri, precum Black Myth: Wukong și Microsoft Flight Simulator 2024, vor urma.
DLSS Override în aplicația NVIDIA:
Pentru jocurile care nu au fost actualizate, aplicația NVIDIA va permite utilizarea funcțiilor DLSS prin opțiunea DLSS Override. Aceasta va fi disponibilă în secțiunea Graphics > Program Settings, oferind posibilitatea de a activa Multi Frame Generation, modelul transformer și rezoluția Super Resolution.
DLSS 4 – standardul suprem pentru gaming:
Cu lansarea DLSS 4 și a seriei GeForce RTX 50, NVIDIA continuă să revoluționeze experiența de gaming, oferind performanță crescută, calitate a imaginii îmbunătățită și suport pentru grafică ray-traced la niveluri fără precedent.
Leave a Review