web analytics

Need For Speed nu-și va recăpăta niciodată zilele de glorie – Carbon și Undergrund rămân în top, urmate de Most Wanted

Need for Speed își pierde din strălucire de zeci de ani. Nu este un secret. Fiecare nouă intrare este un reboot, o modalitate pentru Electronic Arts de a revigora interesul pentru o franciză care de mult timp a rămas în urma celor de la Forza Motorsport și Gran Turismo. Nici cursele arcade nu sunt deosebit de obișnuite în zilele noastre, așa că este de două ori mai ciudat faptul că unul dintre fondatorii originali ai genului a luptat atât de mult timp să țină pasul. Deci, ce continuă să meargă prost?

Nu am crescut îndrăgostit de jocurile de curse, dar Need for Speed a fost întotdeauna unul dintre marii jucători. A stat alături de cei de la Burnout ca o realizare de vârf a genului, cu intrări precum Underground, Carbon și Most Wanted, care se bazau pe popularitatea curselor de stradă și a filmelor Fast and Furious. Cursele erau mișto, cu atât mai mult atunci când se desfășurau la adăpostul nopții, în ritmul muzicii techno și al sirenelor de poliție. Aceste jocuri sunt grozave, dar nu a fost recuperată acea magie.

O singură privire pe pagina wikipedia a Need for Speed dezvăluie zeci de jocuri de care noi toți am uitat. Hot Pursuit din 2010 s-a simțit ca ultima mare intrare, iar tot ce a urmat de atunci a încercat să recupereze ceea ce a fost înainte sau să prindă din urmă tendințele industriei în care seria nu avea ce căuta. Ceea ce a fost cândva o abordare extrem de elegantă a motorsportului a devenit fie un amestec monoton de griuri și negre (Need for Speed Rivals), fie un facsimil de jocuri mult mai bune cu trucuri care au îmbătrânit mai rău decât laptele la soare (The Run, Payback și 2015).

Nici măcar nu am menționat Heat, Pro Street, Shift sau No Limits. Atât de multe jocuri și niciunul dintre ele din epoca modernă nu rămâne cu adevărat în memorie. EA a încercat să reinventeze roata de fiecare dată și, astfel, nu a avut niciodată ceva pe care să se bazeze atunci când a început să lucreze la ceva nou. Am învățat să renunțăm la această serie, iar Unbound vrea să schimbe asta.

Aici găsiți un articol cu Istoria Need for Speed și un clip, realizat de noi despre Istoria Need For Speed.

O parte din mine a fost surprinsă să vadă că o mână de colegi au arătat o anticipare activă pentru această nouă intrare, în ciuda faptului că a fost anunțată de nicăieri, cu o lansare la doar câteva luni distanță. Prezența unor artiști precum A$AP Rocky, care acționează ca imagine a jocului, în timp ce muzica lor ajută la construirea peisajului sonor, oferă o fundație la care jucătorii mai tineri se pot raporta imediat, în timp ce estetica infuzată de anime este departe de imaginile monotone pe care le-am urât de la titlurile din ultimul deceniu. Încă de la moartea lui Burnout, se simte ca și cum Electronic Arts nu a reușit să înțeleagă că cursele de stradă nu trebuie să fie prea nervoase sau dependente de realism, poate trage pentru lună și să descrie ceva ciudat, atâta timp cât se joacă strălucit și rămâne încrezător în viziunea sa artistică. Să sperăm că jocul complet dublează această abordare.

Unbound ar putea face exact acest lucru, dar reprezintă, de asemenea, încă un capitol individual într-o serie care nu pleacă nicăieri. Pauza de trei ani de la lansarea lui Heat îmi dă speranțe, dar de ce să îl anunți cu atât de puțină fanfară de parcă aproape că ți-e teamă de existența lui? Să nu vă fie. Mergeți în oraș pe prostiile anime și pe tendințele de zoomer care pătrund în muzica și vizualurile sale, pentru că acesta este cu adevărat publicul pe care ar trebui să îl vizați în primul rând. nu cred că aceasta este direcția corectă pentru Need for Speed și nici nu cred că o astfel de estetică este aproape suficient de oportună pentru a fi iterată în jocurile viitoare fără ca în cele din urmă să își depășească momentul de așteptare.

Nu vom mai avea niciodată combinația de neoprit dintre Most Wanted, Underground și Carbon – și asta este în regulă – dar mi-aș dori ca această serie să fie mai mult decât o scânteie experimentală ținută în viață doar pentru recunoașterea numelui și să reprezinte ceva cu adevărat. Chiar și cu tot stilul său, juriul încă nu a decis dacă Unbound poate schimba valul sau dacă poate fi doar un alt val trecător.