RTX ON

Minecraft cu RTX – Demo Tech – Merită?

Un Minecraft asa cu nu s-a mai văzut!

Seria RTX 20 de la nVidia ne încântă cu Real Time Ray Tracing, adică avem redare în timp real a razelor de lumină, a reflexiilor, a umbrelor, etc… Există câteva jocuri lansate, precum Control sau Metro Exodus, dar acestea au ales ca doar anumite efecte să fie redate de RTX. Și ca un demo tech, care este destul de exclusivist, deoarece nu multă lume are o placă video din seria RTX 20, este Minecraft. Acest joc beneficiează de toate efectele oferite de noua serie nVidia RTX. Asta înseamnă că iluminarea din joc beneficiează de raze, oferind umbre incredibil de realiste, reflecții și multe altele.

Puteți vedea chiar și culorile reflectate pe alte suprafețe solide.

Minecraft beta adaugă materiale noi care reacționează la iluminarea realistă generata RTX. În versiunea standard a jocului, texturile au doar două stări: culoarea și opacitatea. Lumile noi care beneficiează de Ray Tracing suportă materiale care au până la patru stări suplimentare: metalic, normal, emisiv și rugozitate.

Aceste materiale noi fac ca jocul să capete un aspect mai natural, chiar dacă avem parte de clasicul „pixel art”, însă dezavantajul este că nu se poate utiliza funcția de RTX în lumile din Minecraft existente. În schimb, aveți nevoie de lumi noi, care sunt disponibile gratuit, care sunt deja construite în jurul noilor texturi. Nvidia a colaborat cu membrii comunității Minecraft pentru a furniza pachete de texturi cu sport RTX pentru lansarea beta, precum și câteva lumi concepute special pentru a evidenția potențialul Real Time Ray Tracing.

Lumile cu RTX sunt disponibile gratuit în magazinul jocului. Odată ce intrați în modul beta, sunt descărcate automat șase lumi cu RTX, dar sunt disponibile ai multe în magazinul jocului. Cele speciale, au sigla RTX pe copertă.

După ce te afli într-o hartă cu RTX, poți dezactiva această funcție, iar acesta revine la motorul de redare implicit al Minecraft, astfel putem vedea diferența în timp real. Iată mai jos câteva exemple cu RTX ON si RTX OFF.

Iată o scenă acvatică de pe harta Medieval. Se poate observa că datorită RTX, puteți vedea prin apă spre lumea exterioară.

Iar dacă este ziuă, putem vedea razele soarelui care intră în cascadă și ondulații distorsionând peisajul din jur. Minecraft nu a arătat niciodată atât de bine!

Harta Color, Light și & Shadow – care este, în esență, o demonstrație tehnică excelentă de Real Tine Ray Tracing, ne dezvăluie noile materiale și capabilitățile lor. Pereții din oglindă arată spectaculos cu RTX On, dar și camera cu lumini arată incredibil de bine, iar dacă oprim RTX, acestea parcă sunt „moarte”, nu au nimic în esență.

Aceste scene din Color, Light și & Shadow reprezintă o combinație de surse de iluminare realiste alaturi de suprafețe reflectorizante. Acordați atenție luminii care intră în cameră, dar și diferitelor nuanțe care se reflectă pe pereți.

Impactul asupra performanțelor

Acestea fiind spuse, avem parte imagini superbe, dar evident nu totul este frumos. Real Time Ray Tracing „omoară” performanțele plăcii grafice, chiar dacă jocul are parte de tehnologia DLSS 2. DLSS randează o scenă la o rezoluție mai scăzută, cum ar fi 1440p dacă vă jucați pe un ecran 4K. Prima iterație a DLSS a fost dezamăgitoare, însă această nouă versiune funcționează mult mai bine, crescând considerabil FPS-urile, fără pierderea calității imaginii.

Am jucat Minecraft RTX pe un laptop Acer Predator Helios 300, care vine echipat cu un procesor i7 10750H și cu o placă video nVidia RTX 2060, review-ul acestui laptop îl puteți citi aici. Laptopul s-a comportant excelent pe toată durata testării. Deși este un laptop care suportă orice joc pe detalii maxime, acesta a rulat Minecraft RTX între 44 și 58 FPS-uri, depinde de zona în care mă aflam. Jocul a rulat cu DLSS pornit. Putem astfel să ne dăm seama totuși cât de mult impactează performanțele această tehnologie „eye candy”. Totuși pe măsură ce tehnologia avansează, nVidia va lansa placi video mai puternice și va optimiza mai bine Real Time Ray Tracing.

De viitor?

RTX este clar o tehnologie de viitor, care va schimba radical jocurile. Vedem cum producătorii de console vor adăuga această funcție pe modelel Next Gen, la fel si competitorul direct nVidia, a anunșat că lucreaza la o versiune proprie de Real Time Ray Tracing.

%d blogeri au apreciat: