web analytics

Meta Quest 3’s High-Resolution Colour Passthrough este un schimbător de joc pentru VR, spune Keywords FQA Manager

Parteneri

Meta Quest 3 este disponibil acum la prețul de 499,99 dolari (prețul versiunii de bază cu 128 GB de stocare) sau 649,99 dolari (pentru cei interesați să aibă de patru ori mai mult spațiu de stocare). Achizițiile efectuate între acest moment și 9 februarie 2024 vor primi, de asemenea, o copie digitală gratuită a Asgard’s Wrath 2, RPG-ul de acțiune open world triplu A care urmează să fie lansat pe 15 decembrie.

Meta a prezentat Quest 3 ca fiind prima cască de realitate mixtă pentru piața de masă, dar va fi oare un salt suficient de mare față de Quest 2 pentru a atrage publicul, în ciuda prețului mai mare? Am întrebat asta și multe altele într-un interviu cu Ethan Palmer, FQA Manager la Keywords Studios. Keywords FQA se află în fruntea testării VR de mulți ani, ajutând la testarea tuturor căștilor Meta Quest de la modelul original înainte de lansarea lor comercială. Fără alte comentarii, vedeți mai jos ce a avut de spus despre Meta Quest 3.

 

Care este noua ta caracteristică preferată din Meta Quest 3 și de ce?

Camerele color de înaltă rezoluție cu passthrough sunt o schimbare absolută pentru VR. Cred că vom asista la o mulțime de schimbări în modul în care oamenii își folosesc căștile, de la lucruri simple, cum ar fi vizionarea unui film, până la crearea de portaluri în propria casă.

Credeți că majoritatea dezvoltatorilor vor actualiza jocurile Quest existente pentru a profita de noile caracteristici sau utilizatorii Quest 3 vor trebui să aștepte noi jocuri?

Cu siguranță există deja aplicații în magazinul Quest care au avut ca scop să profite de unele caracteristici de passthrough în trecut, cum ar fi I Expect You to Die: Home Sweet Home de la Schell Games, care arată cu adevărat că dezvoltatorii au fost dornici de mai mult timp de mai multe caracteristici precum passthrough color. Cu toate acestea, cred că partea leului în ceea ce privește jocurile de realitate mixtă cu adevărat imersive urmează să vină și sunt nerăbdător să văd mai mult din ceea ce ne așteaptă.

Cât de mult mai puternic este Snapdragon XR2 Gen 2, în opinia dumneavoastră? Ce pot face dezvoltatorii cu el și nu au putut face cu versiunea anterioară?

Gen 2 este un upgrade masiv față de generația anterioară și cred că le va oferi dezvoltatorilor o șansă de a reduce ușor diferența față de jocurile pe consolă atunci când vor crea titluri AAA pentru Meta Quest 3. Puterea GPU-ului de peste două ori mai mare înseamnă că grafica primește un upgrade uriaș pe Quest 3, iar funcțiile îmbunătățite de inteligență artificială de pe cip permit mai multe camere, mai multă cartografiere a camerelor, mai multă urmărire a mâinilor, recunoaștere vocală și multe altele. Cred că puterea crescută de aici ar trebui să le permită dezvoltatorilor să fie creativi în ceea ce privește modul în care dezvoltă pentru Quest 3.

Cum ați clasifica Meta Quest 3 în comparație cu PS VR2 de la Sony?

Ambele căști abordează același obiectiv – o experiență VR captivantă și plăcută – din unghiuri diferite. Deși noul chipset XR2 este cu siguranță un upgrade impresionant, este dificil să concureze cu puterea de procesare de 10 teraflopi a PS5. Pe de altă parte, compatibilitatea retroactivă a lui Meta Quest 3 înseamnă că aveți instantaneu un catalog imens de jocuri de care să vă bucurați, cu capabilități wireless. Fiecare cască are propriile puncte forte. Utilizatorii vor trebui să se gândească la ceea ce este cel mai important pentru ei într-o experiență VR.

Quest 3 nu acceptă redarea foveată. Este un pas greșit din partea Meta?

Capacitatea îmbunătățită de urmărire a ochilor pe care o introduce redarea foveated ar fi cu siguranță interesantă de văzut pe Meta Quest 3, dar pot spune că setul cu cască se simte incredibil de captivant așa cum este.

Unii consideră că prețul modelului Quest 3 este prea mare pentru a pătrunde pe piața de masă. Ce părere aveți despre asta?

Chiar și cu prețul crescut față de Meta Quest 2, aceasta rămâne una dintre cele mai ieftine console pur VR de pe piață. De asemenea, se mândrește cu un catalog masiv de jocuri, nu doar cu jocuri grozave, ci și cu exclusivități deosebite. Cred că, odată ce oamenii vor pune mâna pe Quest 3, vor vedea cât de ușor este să te pierzi în căști.

Ce părere aveți despre industria jocurilor de realitate virtuală? De ce va fi nevoie pentru ca VR să devină viitorul standard al jocurilor?

Cred cu adevărat că industria jocurilor VR este o gură de aer proaspăt pentru piața jocurilor în general. A permis deja atingerea unor niveluri de imersiune nemaiîntâlnite până acum, creând în același timp unele dintre cele mai unice și creative mecanisme de joc pe care le-am văzut.

Este atât de incredibil să intri în lumea poveștii pe care o trăiești și să te pierzi cu adevărat în ea. Cred că spațiul VR mai are un drum lung de parcurs până când va deveni standardul jocurilor video, dacă va deveni vreodată. Dar acum este o perioadă foarte interesantă pentru VR, cu un aflux mare de dezvoltatori care creează experiențe VR, iar hardware-ul devine din ce în ce mai bun.

Cred cu siguranță că VR merită să aibă propriul său loc în atmosfera jocurilor. Din punctul meu de vedere, marile obstacole în acest moment sunt confortul jucătorilor în ceea ce privește abordarea unor lucruri precum răul de mișcare, dar fidelitatea sporită și orientările privind accesibilitatea ne apropie.