Meta a anunțat miercuri Quest 3, o continuare a celei mai bine vândute căști VR din toate timpurile.
Dispozitivul, care pornește de la 499 de dolari, este mai scump decât predecesorul său cu 200 de dolari, dar include un cip mai puternic de la Qualcomm, ecrane mai bune și o capacitate numită „passthrough”, care se așteaptă să fie una dintre caracteristicile cheie ale căștii concurente Vision Pro de la Apple.
Precomenzile se deschid miercuri și se livrează pe 10 octombrie.
Caracteristica definitorie a căștii Quest 3 este capacitatea de a vedea rapid lumea din afara căștii, ceea ce va face ca dispozitivul să fie mai puțin izolant și, prin urmare, mai confortabil de utilizat pentru perioade lungi de timp. Atunci când vă aflați într-o aplicație de pe Quest 3, dacă apăsați de două ori pe orice parte a căștii, veți ieși din lumea virtuală și veți intra în modul „passthrough”.
Alte îmbunătățiri includ „lentile pancake”, un tip de optică folosită pentru prima dată pe Quest Pro de la Meta, cu un preț de 1.499 de dolari, care face ca imaginile să fie mai clare și permite o rezoluție mai mare.
Lansarea celui mai nou headset VR de la Meta vine în contextul în care se anunță o bătălie cu Apple în domeniul realității virtuale. Mulți din industria tehnologică sunt de părere că intrarea Apple ar putea extinde piața totală și ar putea crea noi câștigători, la fel cum iPhone a dat startul pieței smartphone-urilor.
Deocamdată, Meta, compania cunoscută anterior sub numele de Facebook, are un avans. Quest 2 al său este de departe cea mai bine vândută cască VR, cu aproape 10 milioane de unități vândute anul trecut, în ușoară scădere față de vârful pandemic, potrivit unei estimări din industrie. Casca Vision Pro de la Apple va fi pusă în vânzare abia anul viitor și costă semnificativ mai mult decât căștile Meta, începând de la 3.499 de dolari.
Dar, în ciuda succesului actual al Meta în vânzări, nu este clar câți posesori de Quest 2 îl folosesc zilnic sau săptămânal, iar aplicația ucigașă sau scenariul indispensabil pentru VR rămâne evaziv. Meta a investit peste 21 de miliarde de dolari până în prezent în divizia sa Reality Labs, care dezvoltă căști și software VR.
Hardware-ul a fost actualizat în mod semnificativ, cu o nouă curea de bandă pentru căști și o formă mai subțire a căștilor. Banda pentru cască împarte cureaua superioară în două pentru a distribui mai bine greutatea. Cu toate acestea, întregul set de căști este puțin mai greu decât predecesorul său, cu 515 grame. Difuzoarele de pe dispozitiv au fost, de asemenea, îmbunătățite și oferă o experiență audio de calitate.
Meta a actualizat, de asemenea, cele două controlere necesare cu un feedback haptic mai bun. Acesta utilizează Qualcomm
‘s Snapdragon XR2 Gen 2, care are la bază Arm și este mai apropiat ca putere și consum de energie de un procesor mobil decât de un procesor de PC.
Puterea suplimentară de pe cip este utilizată pentru a alimenta afișaje cu o rezoluție de 2.064 x 2.208 pe ochi, mai mare decât rezoluția de 1.832 x 1.920 pe ochi a modelului Quest 2. Pixelii suplimentari vor face mai ușoară citirea textului în interiorul căștii. Utilizatorii se pot aștepta la aproximativ două ore și 12 minute de autonomie a bateriei, spune Meta.
Cea mai mare îmbunătățire a utilizabilității este faptul că Quest 3 pune accentul pe passthrough, ceea ce înseamnă că camerele din exteriorul dispozitivului pot afișa imagini video live pe ecranele din interiorul căștii, funcționând oarecum ca o pereche de ochelari transparenți care pot afișa și ferestre de calculator și alte elemente grafice. Quest 3 poate, de asemenea, să scaneze camera din jurul tău, astfel încât aplicațiile să te avertizeze când ești pe cale să te lovești de cei din jur.
Passthrough, deși este o componentă de bază a experiențelor de realitate mixtă care integrează grafica computerizată cu lumea reală, este, deocamdată, o caracteristică de utilizare plăcută. În practică, aceasta înseamnă că utilizatorii își pot opri jocul sau experiența în interiorul Quest 3 fără a scoate căștile.
Lansarea de către Meta a Quest 3 va fi comparată cu căștile Vision Pro de la Apple, mai scumpe. Dar, în timp ce Apple a încorporat în căștile sale cât mai multă tehnologie scumpă pentru a permite propriul său mod de passthrough pe care îl numește „calcul spațial”, Meta încearcă să egaleze multe dintre caracteristicile sale, sau cel puțin o aproximare a acestora, la o fracțiune din preț. Quest Pro de la Meta, în valoare de 1.499 de dolari, este un produs de volum mai mic.
Dar dacă există o diferență majoră între Meta și Apple în acest moment, aceasta este că prima vede Quest-ul în principal ca pe un dispozitiv de jocuri, în timp ce Apple își încadrează dispozitivul ca pe un computer. Meta spune că a pregătit 500 de jocuri și aplicații pentru căști, inclusiv un titlu Ghostbusters, un joc Assassin’s Creed și o experiență Stranger Things dezvoltată împreună cu Netflix.
Leave a Review