Casca de realitate mixtă Vision Pro de la Apple va fi lansată pe 2 februarie, iar multe companii rivale din piața AR/VR vor lua notițe odată ce dispozitivul cu design elegant (cu un preț de pornire de 3499 de dolari) va ajunge la clienți. Wall Street Journal susține că echipa executivă de la Meta speră ca setul de căști Apple să își croiască un spațiu mai mare în cadrul unui segment de nișă. Produsele „mai experimentale” ale acesteia din urmă au uneori o rază de acțiune surprinzătoare, deși ar putea fi nevoie de o a doua iterație (adică mai ieftină) a Vision Pro pentru a ajunge la un public larg. Se pare că Meta a investit aproximativ 50 de miliarde de dolari în dezvoltarea hardware și software pentru Quest – experții din industrie consideră că această linie de produse generează doar ~1% din veniturile totale ale gigantului social media.
Surse din interior sugerează că CEO-ul Mark Zuckerberg și echipa sa de conducere sunt nerăbdători să vadă că „pariul” lor de mari sume de bani dă roade – următoarea lansare a Apple ar putea stimula interesul global pentru căștile de realitate mixtă. Wall Street Journal afirmă că angajații Meta „văd Quest și ecosistemul său software apărând ca o alternativă principală la Apple în acest spațiu, umplând rolul jucat de Android de la Google în smartphone-uri”. Aceștia speră că costul de intrare relativ rezonabil al Quest va părea mult mai atractiv în comparație cu Vision Pro, un produs premium. De asemenea, raportul face lumină și asupra presupusului impuls al Meta de a se concentra mai mult pe aplicațiile de realitate mixtă, întrucât s-a „inspirat” din prezentarea Apple de la WWDC23: „În plus, unii dezvoltatori își simplifică aplicațiile și favorizează designul Apple, care permite purtătorilor să își folosească ochii și degetele pentru a controla sau manipula ceea ce văd. Meta’s Quest se bazează în primul rând pe utilizarea controllerelor pentru jocuri sau aplicații, deși poate funcționa cu gesturi ale degetelor.”
Leave a Review