web analytics

McLaren Artura, supercar hibrid plug-in: Toate specificațiile și detaliile tehnice

Noul supercar Artura ar putea fi cea mai importantă mașină pe care McLaren a dezvoltat-o vreodată.

Parteneri

Acer

La începutul acestui an, McLaren a dezvăluit Artura, un nou supercar hibrid plug-in care înlocuiește în esență gama de mașini Sports Series. Inginerul-șef Geoff Grose a declarat că Artura a fost cel mai mare proiect de inginerie al McLaren de la MP4-12C, care a lansat programul de mașini de șosea de serie al mărcii în 2011. Dar mai mult decât atât, fiind primul hibrid de serie al McLaren, este probabil cea mai importantă mașină de șosea a companiei din toate timpurile – și da, poate inclusiv F1, care a schimbat regulile jocului.

Vorbind cu membrii presei săptămâna trecută, McLaren a detaliat motorul, șasiul, designul și dezvoltarea complet noi ale lui Artura. Acum, am distilat toate detaliile suculente pentru dumneavoastră.

Totul începe cu șasiul monococ din fibră de carbon al modelului Artura, care este complet nou de la zero. Denumit MCLA, de la McLaren Carbon Lightweight Architecture, este pentru prima dată când dezvoltarea șasiului a fost adusă în totalitate în cadrul companiei. Acest lucru a dus la o perioadă de dezvoltare de patru ani și la o investiție de aproape 600 de milioane de dolari într-o nouă facilitate din Anglia.

Procesul de construcție pentru un șasiu monococ anterior ale McLaren dura 4 ore și doar 20% din proces era automatizat. Cu MCLA, procesul durează doar 1 oră, iar peste 70% din proces este automatizat. MCLA este alcătuit din peste 500 de piese individuale care se combină în 72 de preforme, care alcătuiesc apoi 11 subansamble care sunt plasate într-un ansamblu din mai multe piese care este închis, injectat cu rășină și polimerizată într-o matriță.

McLaren a decis de la bun început că Artura va fi un hibrid, așa că MCLA a fost dezvoltat având în vedere și acest aspect. Carcasa pentru pachetul de baterii de 7,4 kilowați-oră de sub podea face parte integrantă din monococ; este așezată pe o placă de carbon care face parte tot din șasiu și este fixată cu șuruburi. Acest lucru înseamnă că și pachetul de baterii este bine protejat și îmbunătățește integritatea structurală și scade centrul de greutate al mașinii. În ansamblu, MCLA este mai rigid și mai puternic decât modelul anterior.

Motorul V6 M630 twin-turbo de 3,0 litri al lui Artura este complet nou, neavând nimic în comun cu V8-ul folosit încă de la MP4-12C. Acesta a fost gândit de la bun început să fie asociat cu un sistem hibrid, deoarece hibrizii oferă o eficiență și un răspuns mai bun al motorului. De unul singur, motorul produce 577 de cai putere, aproape la fel de mult ca la 12C inițial, iar V6 atinge o turație de 8.500 rpm.

Mutarea lanțului arborelui cu came în partea din spate a motorului plasează fazele cu came deasupra transmisiei, ceea ce a ajutat la reducerea lungimii totale, la fel ca și acordarea unui alezaj mai mic, cu alezaje acoperite cu Nikasil turnate direct în bloc, reducând spațiul dintre ele. V6 are o dispunere hot-vee, ceea ce înseamnă că turbocompresoarele sunt montate în interiorul V-ului de 120 de grade al motorului, economisind o tonă de spațiu și permițând turbosuflantelor să se pornească mai repede. Cele mai multe motoare hot-vee se găsesc în mașinile cu motor față, așa că a fost un exercițiu major de ambalare pentru a crea motorul lui Artura.

Directorul de design McLaren, Robert Melville, a descris Artura ca fiind „o piesă de sculptură tehnică pură” și spune că designul său a fost complet influențat de obiectivele inginerești – funcționalitate peste formă la maxim. Noile tehnologii digitale, cum ar fi realitatea virtuală, permit designerilor să finalizeze procese extinse și să facă ajustări în câteva zile, mult mai rapid decât în cazul mașinilor anterioare. Inginerii au folosit, de asemenea, modelarea computerizată pentru managementul aerotermic și pentru dezvoltarea sistemului de răcire, deoarece mașinile moderne sunt extrem de complexe și pot fi o harababură de furtunuri, țevi și cabluri. Modelarea virtuală a tuturor elementelor facilitează integrarea cu încredere a tuturor sistemelor și componentelor și testarea rapidă a noilor idei.