Washington Post a scris împotriva restului presei Apple, publicând un articol conform căruia magazinul App Store este plin de escrocherii.
Apple a convins lumea că magazinul său de aplicații, supracontrolat, este atât de sigur încât aproape nimic dubios nu trece. Această abordare autocratică merită ca dezvoltatorii să fie nevoiți să dea o treime din profiturile lor către Apple.
Acest lucru ar putea fi adevărat dacă ar fi real, dar, potrivit Washington Post, există o mulțime de aplicații în App Store care sunt dubioase.
Clienții mai multor aplicații VPN, care se presupune că protejează datele utilizatorilor, s-au plâns în recenziile din Apple App Store că aplicațiile le-au spus utilizatorilor că dispozitivele lor au fost infectate de un virus pentru a-i păcăli să descarce și să plătească pentru un software de care nu au nevoie.
O aplicație de citire a codurilor QR care a rămas în magazin îi păcălește pe clienți să plătească 4,99 dolari pe săptămână pentru un serviciu care este acum inclus în aplicația camerei foto a iPhone-ului. Unele aplicații se prezintă în mod fraudulos ca fiind de la mărci importante, cum ar fi Amazon și Samsung.
Dintre cele 1.000 de aplicații de top, cu cele mai mari încasări din App Store, aproape două procente sunt escrocherii, potrivit unei analize realizate de The Washington Post.
Iar aceste aplicații au înșelat consumatorii cu aproximativ 48 de milioane de dolari în perioada în care au fost prezente în App Store, potrivit firmei de cercetare de piață Appfigures.
Amploarea problemei nu a fost niciodată raportată, în principal pentru că se bazează pe faptul că reporterii americani din domeniul tehnologiei își fac treaba, în loc să încerce să formeze relații de iubire cu Apple.
Potrivit analizei The Post, sunt aplicații „fleeceware” care folosesc recenzii neautentice ale clienților pentru a urca în clasamentul App Store și dau aplicațiilor un sentiment de legitimitate pentru a convinge clienții să plătească prețuri mai mari pentru un serviciu oferit de obicei în altă parte cu recenzii legitime mai mari ale clienților.
Există dovezi că, atunci când vine vorba de un anumit tip de înșelăciune, magazinul Apple nu este mai sigur decât cel Google. Avast a analizat atât magazinele de aplicații Apple, cât și Google în luna martie, căutând aplicații de tip fleeceware. Compania a găsit 134 în App Store și 70 în Play Store, cu peste un miliard de descărcări, aproximativ jumătate pe Android și jumătate pe iOS, și venituri de 365 de milioane de dolari pe Apple și 38,5 milioane de dolari pe Android. Cele mai multe victime se aflau în Statele Unite.
Leave a Review