În lumea modernă în care trăim, tehnologia este foarte importantă.
Ar fi greu să găsești adulți care să nu dețină un smartphone. Iar dintre acești oameni, majoritatea sunt, de asemenea, pe rețelele de socializare de un anumit fel.
Dar la ce vârstă ar trebui să le facem cunoștință copiilor noștri cu telefoanele mobile și social media? Există avantaje și dezavantaje, dar, în cele din urmă, totul se reduce la ceea ce părinții consideră că este cel mai bine pentru copiii lor.
La ce vârstă ar trebui să li se permită copiilor să primească un telefon? Spuneți-vă părerea în comentariile de mai jos. Unele dintre beneficiile pe care le aduce copiilor faptul că au propriul telefon sunt:
- Pot păstra legătura cu prietenii și familia
- Pot cere ajutor în caz de urgență
- Îl pot folosi în scopuri educaționale
Unele dezavantaje ale oferirii unui telefon copiilor mici includ:
- Telefoanele pot fi costisitoare și un copil îl poate sparge sau pierde
- Copiii pot fi expuși unui risc mai mare de hărțuire cibernetică
- Pot fi expuși unui risc mai mare de a accesa conținuturi necorespunzătoare
- Dacă au acces la rețelele de socializare, pot fi abordați online de către prădători
- Telefoanele pot fi o sursă de distragere a atenției
- Unii copii pot deveni dependenți de telefoanele lor
Potrivit YouGov, până la vârsta de șapte ani, 53% dintre copiii din Marea Britanie dețin un telefon mobil. Studiul a fost realizat de Childwise pe 2.167 de copii cu vârste cuprinse între cinci și 16 ani. Ofcom sugerează să se pună controale parentale pe telefonul copilului și să se vorbească cu acesta despre unele dintre pericole, cum ar fi presiunea colegilor și împărtășirea fotografiilor intime, pentru ca acesta să înțeleagă riscurile.
Dar ce credeți că este corect ca un copil să dețină primul său telefon și de ce? Spuneți-ne părerea voastră în secțiunea de comentarii.
Leave a Review