Intel portează codul compilerului AMD pentru a crește performanțele

Gaming-ul pe Linux nu este la fel de popular ca cel pe Windows, însă este în creștere și se îmbunătățește atât din punct de vedere al suportului, cât și al performanței. În ceea ce privește performanța, Jason Ekstrand, membru al echipei dezvoltatoare de drivere 3D open source Intel, observă câteva rezultate promițătoare într-o serie de jocuri care rulează pe Linux după ce a portat codul compilatorului AMD la hardware-ul grafic Intel.

Codul este derivat din ACO, pe scurt AMD COmpiler, care este în esență un compilator shader vârf de gamă de la Valve. Anunțat pentru prima dată în iulie trecută, Valve la acea vreme a relatat că intenționează să ofere „cea mai bună generație de coduri posibilă pentru shaderele de joc și cea mai rapidă viteză de compilare posibilă”. De asemenea, este intenționat să înlocuiască compilatorul LLVM al AMD.

După cum a fost observat de Phoronix, Ekstrand a activat vectorizarea I/O într-un driver Intel pentru Linux, bazat pe codul open source inițial scris pentru ACO pentru a fi folosit în driverele Vulkan de la Radeon.

Dacă toate acestea vă sunt limbi străine, iată o descriere simplă în limba română – folosind codul scris inițial pentru hardware-ul grafic AMD, Ekstrand a construit un driver Intel GPU care îmbunătățește performanțele în unele jocuri OpenGL și Vulkan cu aproximativ 10% în Linux.

Potrivit celor spuse de Eckstrand, cele mai bune rezultate de până acum au fost văzute în jocurile Doom, Deus Ex: Mankind Divided, Aztec Runs, Middle-Earth: Shadow of Mordor, DiRT Showdown, Shadow of the Tomb Raider și jocuri Batman cu DXVK. DXVK este un cadru de translație bazat pe Vulkan pentru Direct3D care permite rularea aplicațiilor 3D pe Linux folosind Wine.

„De departe, de cel mai mare ajutor a fost în jocurile Tomb Raider. A fost de folos, de asemenea, în câteva jocuri Batman cu DXVK”, a spus Eckstrand.

Eckstrand și-a prezentat concluziile într-o solicitare de fuziune în weekend și, dacă toate merg bine, eforturile sale vor fi implementate într-un viitor driver Intel pentru Linux.

Patrick
Acum 15 ani îmi căutam locul în lumea profesionala. Am căutat să îmi aleg un domeniu care să-mi placă, să mă caracterizeze și am început să tatonez mai multe terenuri, printre care și geografia turistică. În scurt timp am renunțat la studiul geografiei turistice din motive personale și familiale pentru un job în IT, care începea să devină la modă pe atunci. Astfel că am început lucrul la o companie de furnizare servicii de internet care a început în cartierul în care locuiam și în câțiva ani s-a extins. Pe atunci aveam un PC cu procesor AMD low-end (chiar și pentru vremea aceea) cu care am început să învăț software: programare, design grafic (începusem pasiunea pentru Adobe Photoshop cu care astazi am avansat la post-procesare fotografii și pictură digitală, ilustrație etc.), dintre care și web design, domeniu în care am început, pe atunci, destul de timid și cu multe greșeli. În timp, mi-am construit un portfoliu de lucrări, am câștigat câțiva clienți, iar apoi, după câțiva ani mi-a crescut reputația odată cu avansarea în tehnologie, pentru ca recent să-mi înființez Studiourile Cydrone, o companie-studio de creație digitală. Am trecut de la HTML4, XHTML, la HTML5 si CSS3, apoi la CMS web developing. Nu am ratat nici domeniul bloggingului și mi-am pornit primul meu blog pe blogspot.com, apoi am trecut la domeniu propriu. Astăzi scriu pe diverse platforme, în primul rând pe cea personala, pe care am transformat-o într-o academie online (Cydrone Archetypal Academy) în care abordez teme avansate precum matematica de modelare (vă aduceți aminte că am început cu programarea? Nu degeaba…), geometrie sacră, fractali, modele numerologice de succes, stil de viață sănătos și conștient, afaceri de succes, antreprenoriat, dezvoltare personala, educație financiară, iar în al doilea rând am fondat Revista România Culturală, o platforma online în care promovez cultura română din toate timpurile (căreia îi sunt pe vecie recunoscător). Alte platforme pe care mai scriu sunt androidinfo.ro (știri și recenzii în tehnologie mobile și nu numai), infotimes.ro (știri generale), dar și pe medium.com, linkedin.com etc.