O scurgere de documentație Intel despre care am relatat acum câteva zile se referea la platforma Arrow Lake-S și la unele detalii de implementare. Cu toate acestea, a existat o capcană interesantă în dosar. Documentul scurs indică faptul că viitoarele procesoare desktop Arrow Lake din generația a 15-a ar putea să nu aibă suport Hyper-Threading (HT). Memorandumul tehnic enumeră cele opt nuclee de performanță așteptate de Arrow Lake fără niciun thread activat prin SMT. Acest lucru se aliniază cu zvonurile anterioare privind eliminarea Hyper-Threading. Pierderea Hyper-Threading ar putea avea un impact semnificativ asupra performanțelor aplicațiilor cu mai multe fire ale lui Arrow Lake față de predecesorii Raptor Lake. Estimările sugerează că HT oferă o creștere a vitezei de 10-15% în sarcinile de lucru cu multe fire, prin activarea nucleelor logice. Cu toate acestea, pentru jocuri, dezactivarea HT are un impact neglijabil și poate chiar crește FPS în unele titluri. Așadar, Arrow Lake ar putea totuși să atingă țintele de performanță de 30% pentru jocuri, conform zvonurilor Intel, doar prin îmbunătățiri arhitecturale.
Cu toate acestea, un înlocuitor pentru HT tradițional este posibil să vină sub forma unităților locative. Această nouă abordare este un răspuns la adoptarea unei arhitecturi de nucleu hibrid, care a înregistrat o creștere a numărului de aplicații care utilizează nucleele E de consum redus de energie pentru o performanță și o eficiență sporite. Rentable Units reprezintă o soluție pseudo-multi-threaded mai eficientă care împarte primul fir de instrucțiuni primite în două partiții, atribuindu-le unor nuclee diferite în funcție de complexitate. Rentable Units va utiliza cronometre și contoare pentru a măsura utilizarea nucleelor P/E și va trimite părți ale firului la fiecare nucleu pentru procesare. Acest lucru necesită în mod inerent dimensiuni mai mari ale cache-ului, în cazul în care se zvonește că Arrow Lake va avea 3 MB de cache L2 pe nucleu. De asemenea, se pare că Arrow Lake va suporta o memorie DDR5-6400 mai rapidă. Dar, între ceasuri mai mari, mai multe nuclee E și diverse actualizări ale arhitecturii nucleelor, este posibil ca metricile brute de randament să nu se schimbe prea mult fără Hyper-Threading.
Leave a Review