web analytics

Indiana Jones and the Great Circle și DLSS 3.5: Am testat noul joc pe un sistem MSI de top

NVIDIA continuă să impresioneze lumea gamingului cu integrarea tehnologiilor avansate precum DLSS 3.5 și ray tracing complet în cele mai recente titluri. În acest context, jocul „Indiana Jones and the Great Circle” devine o veritabilă demonstrație a puterii plăcilor grafice GeForce RTX din seria 40, mai ales datorită introducerii tehnologiilor ce promit un nivel de realism și performanță fără precedent. În articolul de față, vom explora detaliile tehnice ale acestui joc și vom împărtăși planurile pentru testarea lui pe un build MSI de ultimă generație.

DLSS 3.5 și ray tracing complet: Ce aduce nou?

„Indiana Jones and the Great Circle” este unul dintre primele jocuri ce beneficiază de DLSS 3.5, o tehnologie revoluționară dezvoltată de NVIDIA, ce pune accent pe Ray Reconstruction. Aceasta înlocuiește denoising-ul tradițional bazat pe engine-uri cu o metodă susținută de inteligență artificială, oferind reflexii, umbre și iluminare globală mai precise și mai realiste. Această noutate, combinată cu ray tracing complet, face ca jocul să arate și să se simtă mai captivant ca niciodată.

Cu DLSS 3.5, NVIDIA promite:

  • Calitate vizuală îmbunătățită, mai ales în medii complexe.
  • Performanțe ridicate, chiar și la setări maxime.
  • O experiență de joc fluidă, ideală pentru configurațiile high-end.

Sistemul de test: MSI, echipat pentru performanță extremă

Pentru testare, voi folosi un build MSI optimizat pentru gaming:

  • Placa de baza – MSI MAG X870E CARBON WIFI
  • Procesor AMD RYZEN 7 9700X
  • Stocare SSD – MSI SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2
  • Sursa – MSI MAG A850GL PCIE5
  • Carcasa – MSI MPG GUNGNIR 300R / WHITE AIRFLOW
  • Placa video – MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING X SLIM
  • Memorie RAM – XPG Lancer Blade 48GB (2x24GB) DDR5 6000MT/s
  • Monitor – MSI MAG 274QRF QD E2 

Acest sistem a fost ales nu doar pentru a testa capacitățile grafice și performanțele DLSS 3.5, dar și pentru a evalua cum se comportă ray tracing complet pe o configurație mainstream spre high-end.

Grafică, atmosferă și gameplay: Ce să aștepți de la „Indiana Jones and the Great Circle”?

Jocul promite o experiență cinematică demnă de renumele francizei Indiana Jones. Cu setările maxime activate, te poți aștepta la:

  • Texturi incredibil de detaliate, care aduc la viață medii inspirate de locuri iconice și misterioase.
  • Iluminare dinamică și reflexii realiste, posibile datorită tehnologiei de ray tracing complet.
  • Animații fluide și efecte speciale ce amplifică senzația de aventură.

Povestea și gameplay-ul se anunță captivante, punând accent pe explorare, puzzle-uri și momente de acțiune intensă. Utilizarea DLSS 3.5 permite păstrarea unui framerate ridicat chiar și în cele mai solicitante scene, ceea ce este esențial pentru un gameplay fără compromisuri.

Testarea

Planul este să testez jocul în mai multe scenarii:

  1. Rezoluție înaltă cu ray tracing complet și DLSS activat.
  2. Compararea performanței cu și fără DLSS 3.5. Aceasta va evidenția câștigurile aduse de tehnologia Ray Reconstruction.

În primul test am ales setările: Supreme, Full RT, DLSS Quality, Frame Genearion On, media a fost de 143 FPS-uri.

În al-2lea test am ales setările: Supreme, Full RT, Native TAA, Frame Genearion On, media a fost de 105 FPS-uri. Vedem o pierdere de 38 de FPS-uri, doar din  cauza că am oprit DLSS. În următorul test, am oprit și Frame Generation.

După finalizarea testului vedem un rezultat și mai interesant, adică cât de multe FPS-uri se pierd dacă nu utilizăm Frame Generation.

Media acum a scăzut la 72 FPS-uri, adică o pierdere de 71 de FPS-uri, doar din cauza că am oprit DLSS și Frame Generation.

Cu RT oprit, vedem o scădere drastică a calitații luminii, a reflexilor și a umbrelor. Difuzia este afectată în mod vizibil, iar umbrele și reflexile sunt prerandate, având un aspect neplăcut.

Cu RT FULL pornit, vedem clar o schimbare a calitații, în bine. Lumina este difuzată mai natural, la fel si umbrele. Iar jos puteți vedea reflexia din geam, cât este de reală.

Cu RT OFF, această reflexie este total schimbată și nu mai corespunde cu realitatea.

Ce face diferența în experiența de gaming?

Unul dintre cele mai mari beneficii aduse de DLSS 3.5 este faptul că această tehnologie îmbunătățește detaliile vizuale fără a compromite performanța. În cazul jocului „Indiana Jones and the Great Circle”, asta înseamnă că fiecare scenă — de la peisaje exotice la încăperi întunecate și pline de capcane — va fi redată cu un nivel de realism fără precedent.

Pe build-ul MSI, combinația dintre GeForce RTX 4070 Ti și Ryzen 7 9700X ar trebui să ofere un echilibru perfect între calitatea grafică și performanță.

Sunt entuziasmat să descopăr cât de bine merge „Indiana Jones and the Great Circle” pe acest sistem.

Concluzie

Cu „Indiana Jones and the Great Circle”, NVIDIA demonstrează încă o dată de ce este lider în inovațiile din domeniul graficii. Tehnologiile DLSS 3.5 și ray tracing complet schimbă radical modul în care experimentăm jocurile moderne. Pe un sistem echipat cu MSI RTX 4070 Ti GAMING X SLIM și AMD Ryzen 7 9700X, experiența este impresionantă, iar sistemul pune în valoare fiecare detaliu grafic și liverează performanțe de top.