Google primește un nou rival: Brave Search se deschide pentru public

Aproximativ 32 de milioane de persoane folosesc în prezent în fiecare lună browserul Brave pentru blocarea reclamelor.

Parteneri

Brave, producătorul unui browser popular care are ad-block integrat, a lansat marți o versiune beta publică a motorului său de căutare axat pe confidențialitate, un prim pas în crearea unui produs care ar putea concura cu titanul pieței, Google. Brave Search va deveni motorul de căutare implicit în browserul Brave în cursul acestui an.

Spre deosebire de alte motoare de căutare noi, care, în general, reîmpachetează rezultatele de la Google și Bing de la Microsoft, Brave construiește un index independent al web-ului. Brave Search se va baza pe Bing în anumite domenii, cum ar fi imaginile, unde propriile rezultate nu sunt încă suficient de bune. Iar pentru căutările obișnuite, Brave poate amesteca rezultatele Google pentru persoanele care activează această funcție atunci când li se solicită acest lucru.

Inițial, Brave Search nu va afișa reclame – principala modalitate prin care Google își monetizează rezultatele de căutare. Ulterior, va oferi o căutare gratuită, susținută de reclame, și o opțiune cu plată fără reclame.

Să te lupți cu Google este o întreprindere uriașă. Mai mult de 92% dintre căutări trec prin Google, potrivit firmei de analiză StatCounter. Bing se află pe locul doi, la distanță, cu mai puțin de 3%. Dar s-ar putea să se fi deschis o oportunitate, în condițiile în care Google este supus unor presiuni tot mai mari pentru a proteja confidențialitatea consumatorilor și în condițiile în care guvernele din întreaga lume intensifică controalele antitrust. Opinia publică, acțiunile în justiție și legislația ar putea ajuta micii concurenți să se confrunte cu Big Tech.

Pentru succesul Brave este esențial ca mulți oameni să folosească Brave Search, a declarat directorul executiv Brendan Eich, care a condus Mozilla și Firefox înainte de a fi cofondator al Brave. „Utilizatorii sunt esențiali pentru îmbunătățirea căutării noastre”, acțiunile lor colective conducând în mod anonim serverele Brave către site-urile de înaltă calitate pe care Brave Search ar trebui să le scaneze și să le includă în rezultatele sale, a spus el.

Brave nu este singura companie care țintește activitatea principală a Google. DuckDuckGo, care oferă un motor de căutare și un browser mobil axat pe confidențialitate, a declarat luna aceasta că veniturile sale anuale depășesc acum 100 de milioane de dolari și că intenționează să lanseze un browser pentru desktop.

DuckDuckGo, precum și Yahoo, Ecosia, StartPage, Qwant și alte motoare de căutare mai mici, reîmpachetează rezultatele de căutare de la Microsoft Bing și Google prin parteneriate cu marile companii de căutare.

 

%d blogeri au apreciat: