web analytics

Google plătește Apple 36% din veniturile totale din căutările din Safari, avocatul companiei a „încremenit” după ce datele privind veniturile au fost împărtășite

Parteneri

Google se luptă cu un proces antitrust la Departamentul de Justiție al Statelor Unite, iar detalii legate de acordul dintre companie și Apple au fost dezvăluite. S-a raportat anterior că Google plătește Apple miliarde de dolari pentru a rămâne principalul motor de căutare al companiei pe toate dispozitivele. S-a descoperit că Google plătește Apple 36% din veniturile generate de căutarea din Safari. Detaliile ar fi trebuit să fie confidențiale, dar au trebuit să fie împărtășite în cadrul procesului antitrust în curs al companiei.

Apple ar putea pierde miliarde de dolari dacă Google nu reușește să își justifice monopolul în domeniul căutărilor
Bloomberg a împărtășit procentul din veniturile totale obținute din căutări pe care Google le plătește Apple. Dacă nu sunteți familiarizați, Google plătește Apple ca motor de căutare principal pe iPhone, iPad, Mac și alte dispozitive. Cifra a fost împărtășită de un expert economic care a depus mărturie în numele Apple. În replică, avocatul Google „s-a strâmbat vizibil” în fața informației, deoarece aceasta trebuia să fie confidențială.

 

Luna trecută a fost dezvăluit faptul că Google plătește Apple între 15 și 18 miliarde de dolari, iar ambele companii au dorit să păstreze confidențialitatea detaliilor, deoarece ar fi afectat standardele competitive ale Google. Acordul dintre Apple și Google datează încă din 2002, iar aceasta nu este prima dată când detaliile au întâlnit ochii publicului.

Procesul antitrust al Google se va întinde până la sfârșitul acestei luni, fiind acuzat că deține un monopol în categoria motoarelor de căutare. Microsoft pretinde că colaborarea dintre Google și Apple a îngreunat concurența. Microsoft dorește ca Bing să facă parte din competiție, deoarece motorul de căutare rămâne secundar pentru mulți. Microsoft a abordat și în trecut Apple cu o ofertă de cumpărare a Bing. Cu toate acestea, gigantul din Cupertino a refuzat, deoarece nu a vrut să strice un acord profitabil cu Google.

Rețineți că Google plătește Apple pentru a fi motorul de căutare implicit. Utilizatorii de iPhone, iPad și Mac au opțiunea de a trece de la Google la Bing, DuckDuckGo și Yahoo în orice moment. Cu toate acestea, trebuie să scotociți în setările Safari pentru a vă schimba setările implicite. Eddy Cue de la Apple spune că Google este motorul de căutare implicit pe produsele Apple pentru că „am considerat întotdeauna că este cel mai bun”.

 

Dacă Google pierde procesul antitrust, există șanse ca acordul cu Apple să fie dizolvat. Apple va trebui să le ceară utilizatorilor să aleagă browserul care se potrivește nevoilor lor. Este timpul ca Apple să își dezvolte propriul motor de căutare, despre care se zvonește de ceva vreme. Rămâne de văzut care sunt rezultatele procesului și cum vor reacționa companiile.