‘Fortnite’ este RTX On! Tehnologia Real-Time Ray Tracing, introdusă pe unul dintre cele mai populare jocuri de pe planetă

Comunicat de presă

NVIDIA și Epic Games au anunțat astăzi că Fortnite — emblematicul joc battle royale și un fenomen cultural cu peste 350 de milioane de participanți din întreaga lume – primește suport real-time ray tracing, dar și pentru tehnologia NVIDIA DLSS bazată pe inteligența artificială și alte inovații de top, care vor transforma jocul într-unul mai frumos și mai fluid.

 

Jocul a fost inclus astăzi în cadrul unui eveniment special GeForce®, acolo unde fondatorul și CEO-ul NVIDIA, Jensen Huang, a dezvăluit noua serie de plăci video GeForce RTX™ 30.

„Epic Games transformă Fortnite, un titlu care este deja o adevărată senzație a culturii pop, într-o reală mostră a felului în care gamingul competitiv poate fi îmbunătățit cu ajutorul tehnologiei”, a declarat Matt Wuebbling, vicepreședintele Global GeForce Marketing la NVIDIA. „Jucătorii de Fortnite sunt pe punctul de a experimenta efectele vizuale spectaculoase ale tehnologiei ray tracing dusă la următorul nivel, un număr superior de cadre pe secundă datorită inteligenței artificiale, oferit de NVIDIA DLSS, dar și un set nou de tehnologii esports cu latență redusă, NVIDIA Reflex.”

Plăcile video NVIDIA RTX™ sunt singurele de pe piață cu suport hardware pentru ray trancing și tehnologiile alimentate de inteligența artificială. Gamerii vor putea experimenta aceste funcționalități în toate modurile Fortnite, dar și într-o nouă hartă creativă, numită RTX Treasure Run, special crată pentru a evidenția avantajele furnizate de tehnologia ray tracing.

„Seria GeForce RTX 30 este dovadă a angajamentului NVIDIA față de tehnologia ray tracing și de inteligența artificială”, a transmis Marcus Wassmer, Engineering Director of Graphics la Epic Games. „A doua generație ray tracing, utilizarea inovatoare a inteligenței artificiale pentru alimentarea tehnologiei DLSS, dar și un mare plus de performanță fac din seria GeForce RTX 30 un adevărat nucleu impresionant al tehnologiei grafice în gaming.”

Ray Tracing, acum și pentru Fortnite

Jocul Fortnite va primi suport pentru patru funcționalități bazate pe ray tracing, pentru o experiență de gaming și mai imersivă, printre care:

  • Reflexii bazate pe ray-tracing – Recreează felul în care lumina se reflectă pe suprafețele strălucitoare sau metalice, inclusiv oglinzi naturale fluide precum ferestrele sau suprafețe mai dure, precum metalul șlefuit.
  • Umbre ray-traced – Modelează fidel felul în care umbra se propagă pe multiple suprafețe, sporind în același timp detaliile proiecției și rezolvând problemele asociate cu modalitatea tradițională de redare a umbrelor.
  • Iluminare globală cu ray-tracing – Calculează gradul de iluminare a mediului cu o precizie extrem de sporită, iluminând cadrele din Fortnite, jucătorii și personajele și redând detalii, fidelitate și claritate fără precedent.
  • Ocluzie ambientală ray-traced – Acolo unde obiectele și suprafețele se intersectează, lumina este blocată, creând astfel umbre subtile care pot evidenția până și cele mai fine detalii ale suprafețelor.

În ansamblu, tehnologia ray tracing va aduce Fortnite un nou nivel de detaliu și realism, atât în modul Battle Royale, cât și în modurile Creative și Save the World.

Utilizarea inteligenței artificiale pentru sporirea performanței și calității imaginii în Fortnite

NVIDIA DLSS utilizează inteligența artificială alimentată de RTX Tensor Cores și este o rețea neurală de tip deep learning care crește frecvența de cadre, generând în același timp imagini frumoase și clare în jocuri. Tehnologia le oferă jucătorilor performanța neccesară pentru maximizarea setărilor de calitate și pentru a crește rezoluția în timpul experiențelor de gaming.

Fortnite primește suport pentru NVIDIA Reflex

Fortnite este unul dintre primele jocuri care vor suporta NVIDIA Reflex, o tehnologie care măsoară și reduce latența sistemului. Reflex le permite jucătorilor să îmbunătățească timpul de răspuns al jocului, să crească precizia atunci când țintesc, pentru a-și pregăti sistemul de luptă.

„Tehnologia NVIDIA Reflex le oferă dezvoltatorilor noi funcționalități pentru a reduce la minimum latența în jocurile pe care le realizează. Vedem deja o rată de răspuns excelentă și un control îmbunătățit al jucătorilor în Fortnite, atunci când rulează pe o placă din seria GeForce RTX 30,” a spus Nick Penwarden, Vicepreședintele diviziei Engineering la Epic Games.

Latența sistemului se referă la timpul necesar pentru ca acțiunile jucătorului să apară, efectiv, ca pixeli pe un monitor și este un indicator al tipului de experiență pe care o oferă titlul respectiv. În jocuri precum Fortnite, modul NVIDIA Reflex cu latență scăzută reduce într-un ritm dinamic latența sistemului cu până la 42% în scenariile în care performanța jocului depinde de placa video.

Noua hartă Fortnite RTX Treasure Run cu tehnologia Ray Tracing

NVIDIA și Epic au colaborat cu cei mai cunoscuți creatori ai Fortnite pentru introducerea noii hărți RTX Treasure Run, care pune în evidență noile tehnologii suportate de Fortnite. Harta îi poziționează pe jucători la intrarea într-un muzeu, acolo unde sunt provocați la o vânătoare de comori în care vor întâlni diverse efecte ray-traced.

Pe traseu, jucătorii pot explora o sală a oglinzilor, un castel medieval și o jungle, pot urca pe o statuie uriașă și pot investiga un laborator științific părăsit, pentru a descoperi cât mai multe comori într-un timp cât mai scurt. Harta RTX Treasure Run va fi disponibilă în curând.

Noile funcționalități vor fi implementate în curând pentru Fortnite Chapter 2 – Season 4 pentru jucătorii pe PC și vor transforma titlul Fortnite într-un flagship al noii generații de tehnologii în domeniul gaming-ului.

Screenshot-uri, trailere și capturi video realizate în joc sunt disponibile pe www.nvidia-press.com.

%d blogeri au apreciat: