web analytics

Ford este acuzat că a folosit oțel ieftin pe camioanele Super Duty

Parteneri

Acer

Un proces colectiv intentat de proprietarii de camioane Ford Super Duty acuză producătorul auto de disimulare frauduloasă, printre altele, în ceea ce privește integritatea vehiculelor lor în caz de accident. Avocații de la Hagens Berman spun că au dovezi că Ford a folosit oțel și materiale din ce în ce mai slabe la acoperișul camioanelor Super Duty construite între 1999 și 2016.

„Atunci când publicul analizează istoricul alegerilor de design subtile, dar cu impact și abundente, făcute de Ford de-a lungul deceniilor în care a fabricat aceste camioane, o singură poveste este clară: Ford a ales în mod repetat să degradeze capacitatea structurală și, prin urmare, siguranța camioanelor sale, din nou și din nou, de dragul economiilor de costuri”, a declarat Steve Berman, cofondator și managing partner la Hagens Berman.

Acesta a adăugat: „O lectură a alegerilor Ford este o poveste redundantă de suprimări și de reducere a oțelului, reducând grosimea componentelor esențiale ale cabinei camioanelor.”

Plângerea modificată în cadrul acțiunii colective susține că Ford era la curent cu defectul înainte ca aceste vehicule să fie introduse pe piață. Acest lucru, se arată în document, este susținut de faptul că producătorul auto a comercializat aceste vehicule ca fiind sigure și rezistente – calități care au atras cumpărătorii fără pretenții.

În 1996, se spune că Ford ar fi aprobat înlocuirea oțelului Boron cu un oțel mai puțin rezistent în stâlpii B. Acest lucru ar fi permis economisirea a 20,86 dolari per vehicul și reducerea costurilor de echipamente cu 1.033.800,97 dolari. Se pare că oțelul Boron este de patru până la cinci ori mai rezistent decât oțelul cu care a fost înlocuit.

În plus, în plângere se afirmă că Ford a eliminat, de asemenea, componentele de întărire din jurul parbrizului și a folosit, de asemenea, oțel mai slab în jurul montantului A. În septembrie 1998, montantul A de 2,4 mm a fost redus la 2,35 mm (pentru a economisi 0,70 dolari pe vehicul). Aceasta a fost redusă și mai mult la 2,2 mm în martie 1999, pentru o economie de 1,72 dolari pe vehicul.

Plângerea vine în urma unui alt proces, în care Ford a fost obligat să plătească daune de 1,7 miliarde de dolari în legătură cu un caz similar. În 2014, cuplul din Georgia Melvin și Voncile Hill călătoreau în mașina lor F-250 din 2002 când aceasta s-a răsturnat, ucigându-i pe amândoi în accident. La momentul respectiv, se aștepta ca producătorul auto să facă apel la această hotărâre. Deși se pare că Ford nu a reușit să obțină un nou proces, daunele inițiale ar putea fi reduse.

În 2015, marca din Dearborn a fost somată să plătească 152 de milioane de dolari lui Travaris Smith, implicat într-o coliziune la fel de gravă. Smith, care avea 24 de ani la momentul respectiv, stătea pe scaunul pasagerului unui Explorer din 1998 când acesta s-a răsturnat, secționându-i măduva spinării. Un juriu nu numai că a constatat că vehiculul nu îndeplinea standardele Ford, dar și că firma a încercat să ascundă defectul.

Plângerea colectivă modificată speră să obțină rambursarea proprietarilor și locatarilor, ceea ce include acoperirea pierderii valorii vehiculului și a oricăror costuri suplimentare. În afară de acuzațiile de ascundere frauduloasă, procesul susține, de asemenea, că acțiunile Ford reprezintă o încălcare nu numai a garanției, ci și a legilor privind drepturile consumatorilor.

„Ford și-a dezamăgit în mod clar clienții și a dezamăgit publicul, nerespectând nivelul de responsabilitate de bază pe care o companie trebuie să îl respecte atunci când vinde produse publicului”, a adăugat Berman.

În altă ordine de idei, Ford se luptă în prezent în instanță cu proprietarii de Shelby Mustang GT350, care susțin că mașinile lor nu sunt chiar atât de bune.