Dacă vă place să navigați pe YouTube și nu vă place să așteptați mereu să treacă reclamele precum cele despre Revolut sau Cartofisseria, adidași cu talpă cu memorie și altele, probabil că rulați un fel de ad blocker pe cel mai mare site de video streaming online. Bineînțeles, YouTube și Google ar prefera să nu faceți acest lucru și, în schimb, să plătiți 26 de RON pe lună pentru serviciul YouTube Premium fără reclame. Dacă unele mesaje pop-up observate recent de către utilizatori sunt un indiciu, este posibil ca serviciul să ia în curând măsuri mai proactive pentru a stopa ad blocker-ele să blocheze reclame.
Un utilizator Reddit (via 9to5Google) a observat un mesaj pop-up pe site-ul YouTube desktop, care îi spunea că trebuie să își dezactiveze ad blocker-ul pentru a putea continua să se uite. Acest tip de mesaje nu sunt noi – un serviciu numit Admiral afișează pop-up-uri similare atunci când încercați să accesați mai multe site-uri. Dar faptul că Google va refuza direct accesul dacă nu vă dezactivați ad blocker-ul sau nu vă abonați la serviciul fără reclame este deosebit de agresivă. „Ad blocker-ele nu sunt permise pe YouTube”, spune mesajul în text mare și îngroșat.
Un angajat al YouTube a contactat echipa de mod a subredditului și a confirmat că mesajul este un „experiment”. Se pare că nu toată lumea, care folosește numeroasele metode variate de blocare a reclamelor YouTube, îl vede încă. Nu se știe în prezent cât de mult este dispus YouTube să meargă pentru a forța publicitatea asupra utilizatorilor care nu doresc să o vadă, deși cu siguranță a urmărit aceste obiective în ultima vreme. Google a închis la începutul acestui an o versiune personalizată de utilizator a aplicației YouTube pentru Android, numită YouTube Vanced, pentru deblocarea unor funcții premium, inclusiv vizionarea fără reclame.
Iar dacă tot business-ul vostru este finanțat de publicitatea online într-un fel sau altul, ați putea înțelege cu siguranță că reclamele sunt o parte necesară a web-ului. Poate că sunteți, de asemenea, și un utilizator pasionat al acestei rețele și știți că ad blocker-ele sunt uneori necesare pentru a o face utilizabilă. Cu siguranță nu v-a scăpat faptul că publicitatea de pe YouTube pare că e de două ori mai multă – cel puțin – cam în același timp în care a început să ofere o modalitate plătită de a nu mai vedea acele reclame. Și chiar și așa, o mulțime de canale YouTube încă includ sponsorizări, cereri Patreon și alte mijloace de a încerca să obțină venituri fără a folosi platforma de publicitate încorporată a Google.
Dacă YouTube constată că atât de mulți oameni blochează reclamele încât acest lucru afectează rezultatele, aș putea sugera cu modestie să încerce să difuzeze mai puține reclame sau să perceapă un tarif mai mic decât un serviciu de streaming complet doar pentru a scăpa de ele. Acesta ar putea fi un „experiment” mai reușit, deoarece mă îndoiesc că cei care sunt dispuși să folosească instrumente terțe pentru a bloca reclamele vor fi mai puțin motivați să o facă.
Leave a Review