facebook, mapillary, google street view

Facebook achiziționează Mapillary, competitorul lui Google Street View

O mișcare marca Facebook pentru a concura cu Google pe mapping online.

Facebook și-a cam făcut debutul în categoria hărților online recent – anul trecut și-a deschis un instrument AI pentru utilizatorii OpenStreetMap și și-a anunțat planurile de a recrea o planetă AR bazată pe o hartă 3D a lumii. Mai recent, a fost implementată și o hartă interactivă pentru a menține utilizatorii la curent cu răspândirea lui COVID-19. Dar și mai recent, a fost achiziționat Mapillary, alternativa lui Google Map Street.

Mapillary este o platformă de imagini la nivel stradal care scalează și automatizează cartografierea. Începând cu 2013, utilizatorii din aproximativ 190 de țări colectează fotografii din cartierele lor folosind smartphone-uri, cu software-ul Mapillary legându-le pe toate pentru a crea imagini vederi imersive la nivel de stradă. Este practic, un Google Street View crowd-sourced.

Până acum, toate imaginile de pe Mapillary au fost folosite gratuit pentru oricine în scopuri noncomerciale, dar începând de astăzi, acestea vor fi gratuite și pentru utilizatorii comerciali, ceea ce ne oferă un indiciu despre modul în care Facebook ar putea include serviciul pe site-ul său platformă – vă puteți aștepta probabil în curând la fotografii de business pe paginile lor de Facebook. Cu condiția, sperăm, să nu fie folosite de alți terți (sau chiar de ei) în scopuri comerciale fără acorduri.

Așa cum am menționat, Mapillary este cel mai mare concurent al Google Street View și a atras atenția altor mari companii de tehnologie de atunci când a apărut – Amazon a arătat un interes intens de câțiva ani încoace. Alternative precum Apple Maps și Bing Maps au încercat (și probabil că nu au reușit) să facă față ofertei Google, dar cu Facebook la cârma Mapillary am putea face bine să-i luăm în serios.

Patrick
Acum 15 ani îmi căutam locul în lumea profesionala. Am căutat să îmi aleg un domeniu care să-mi placă, să mă caracterizeze și am început să tatonez mai multe terenuri, printre care și geografia turistică. În scurt timp am renunțat la studiul geografiei turistice din motive personale și familiale pentru un job în IT, care începea să devină la modă pe atunci. Astfel că am început lucrul la o companie de furnizare servicii de internet care a început în cartierul în care locuiam și în câțiva ani s-a extins. Pe atunci aveam un PC cu procesor AMD low-end (chiar și pentru vremea aceea) cu care am început să învăț software: programare, design grafic (începusem pasiunea pentru Adobe Photoshop cu care astazi am avansat la post-procesare fotografii și pictură digitală, ilustrație etc.), dintre care și web design, domeniu în care am început, pe atunci, destul de timid și cu multe greșeli. În timp, mi-am construit un portfoliu de lucrări, am câștigat câțiva clienți, iar apoi, după câțiva ani mi-a crescut reputația odată cu avansarea în tehnologie, pentru ca recent să-mi înființez Studiourile Cydrone, o companie-studio de creație digitală. Am trecut de la HTML4, XHTML, la HTML5 si CSS3, apoi la CMS web developing. Nu am ratat nici domeniul bloggingului și mi-am pornit primul meu blog pe blogspot.com, apoi am trecut la domeniu propriu. Astăzi scriu pe diverse platforme, în primul rând pe cea personala, pe care am transformat-o într-o academie online (Cydrone Archetypal Academy) în care abordez teme avansate precum matematica de modelare (vă aduceți aminte că am început cu programarea? Nu degeaba…), geometrie sacră, fractali, modele numerologice de succes, stil de viață sănătos și conștient, afaceri de succes, antreprenoriat, dezvoltare personala, educație financiară, iar în al doilea rând am fondat Revista România Culturală, o platforma online în care promovez cultura română din toate timpurile (căreia îi sunt pe vecie recunoscător). Alte platforme pe care mai scriu sunt androidinfo.ro (știri și recenzii în tehnologie mobile și nu numai), infotimes.ro (știri generale), dar și pe medium.com, linkedin.com etc.
%d blogeri au apreciat: