web analytics
facebook, mapillary, google street view

Facebook achiziționează Mapillary, competitorul lui Google Street View

O mișcare marca Facebook pentru a concura cu Google pe mapping online.

Parteneri

Facebook și-a cam făcut debutul în categoria hărților online recent – anul trecut și-a deschis un instrument AI pentru utilizatorii OpenStreetMap și și-a anunțat planurile de a recrea o planetă AR bazată pe o hartă 3D a lumii. Mai recent, a fost implementată și o hartă interactivă pentru a menține utilizatorii la curent cu răspândirea lui COVID-19. Dar și mai recent, a fost achiziționat Mapillary, alternativa lui Google Map Street.

Mapillary este o platformă de imagini la nivel stradal care scalează și automatizează cartografierea. Începând cu 2013, utilizatorii din aproximativ 190 de țări colectează fotografii din cartierele lor folosind smartphone-uri, cu software-ul Mapillary legându-le pe toate pentru a crea imagini vederi imersive la nivel de stradă. Este practic, un Google Street View crowd-sourced.

Până acum, toate imaginile de pe Mapillary au fost folosite gratuit pentru oricine în scopuri noncomerciale, dar începând de astăzi, acestea vor fi gratuite și pentru utilizatorii comerciali, ceea ce ne oferă un indiciu despre modul în care Facebook ar putea include serviciul pe site-ul său platformă – vă puteți aștepta probabil în curând la fotografii de business pe paginile lor de Facebook. Cu condiția, sperăm, să nu fie folosite de alți terți (sau chiar de ei) în scopuri comerciale fără acorduri.

Așa cum am menționat, Mapillary este cel mai mare concurent al Google Street View și a atras atenția altor mari companii de tehnologie de atunci când a apărut – Amazon a arătat un interes intens de câțiva ani încoace. Alternative precum Apple Maps și Bing Maps au încercat (și probabil că nu au reușit) să facă față ofertei Google, dar cu Facebook la cârma Mapillary am putea face bine să-i luăm în serios.