web analytics

Diablo 4 – Analiză detaliată despre DLSS 2, DLSS 3 și cum merge jocul fără DLSS

Parteneri

Acer

Diablo 4 este probabil cel mai așteptat joc al anului 2023, pe care mulți jucători l-au așteptat cu nerăbdare, dar și cu îngrijorare. Căci Blizzard i-a dezamăgit în ultima vreme mai mult decât i-a încântat. Diablo 4 avea potențialul de a răscumpăra reputația dezvoltatorului sau de a arunca studioul într-o criză și mai profundă.

Acest articol aruncă o privire asupra tehnologiei versiunii pentru PC, care vine cu DLSS 2, DLSS 3 și Reflex, dar fără ray tracing momentan.

Blizzard a dezvoltat un nou motor grafic pentru Diablo 4 și a meritat. Jocul nu este o referință tehnică, ceea ce nu este nici necesar și nici de așteptat pentru un RPG. Cu toate acestea, jocul arată foarte bine în ceea ce privește personajele, numeroasele efecte, animațiile și mediile deopotrivă: totul se potrivește în cele din urmă cu acest lucru și rezultă o atmosferă uimitor de sumbră pe care titlul știe să o poarte.

Scurtele secvențe de poveste, care sunt acum realizate prin intermediul graficii din joc, sunt, de asemenea, demne de menționat. Acestea arată destul de frumos și nu îl scot pe jucător din joc, deoarece aspectul vizual rămâne consistent. Ceea ce Diablo 4 nu oferă în prezent este ray tracing. În prezent, deoarece Blizzard a anunțat că va suporta ray tracing în viitor. Când se va întâmpla acest lucru și despre ce „efecte RT” va fi vorba este încă complet neclar.

Pe de altă parte, upsampling-ul modern este disponibil încă de la început. Jocul oferă DLSS Super Resolution, precum și Frame Generation, prin urmare, DLSS 2 și DLSS 3.

Diablo IV oferă un meniu grafic peste medie pe PC, care în cele din urmă lasă de dorit, deoarece Blizzard s-a concentrat prea mult pe cantitate în loc de calitate. În plus față de cele patru presetări grafice, există nenumărate opțiuni individuale. Există, de asemenea, un filtru de sharpness care poate fi configurat între 0 și 100. Rezoluția de randare poate fi setată între 50 și 200 la sută în pași de 1 la sută, în timp ce jocul funcționează întotdeauna cu rezoluția de desktop setată în mod implicit.

De asemenea, a fost gândit și un limitator FPS, care poate fi reglat în pași de 1 FPS între 15 și 400 FPS. Așa cum se întâmplă adesea în cazul jocurilor Blizzard, există un limitator separat pentru situațiile în care jocul nu rulează în centrul atenției sistemului de operare. În cele din urmă, rămâne complet neclar pentru gameri ce opțiune pune presiune pe ce componentă hardware. Cel puțin există un afișaj FPS, dar nu există o suprapunere cu informații suplimentare. Un benchmark integrat lipsește cu desăvârșire.

Diablo 4 oferă patru presetări grafice diferite cu „Low”, „Medium”, „High” și „Ultra”, unde „Ultra” reprezintă și calitatea maximă. Diferențele de grafică între setările individuale sunt pur și simplu enorme. Chiar și presetările „High” arată mai rău decât cele „Ultra”. De regulă, nu există nici măcar cea mai mică diferență de această magnitudine.

Cea mai mare, dacă nu chiar singura, diferență între presetări este calitatea texturilor, care scade semnificativ la fiecare nivel de presetări. În afară de calitatea texturii, calitatea umbrelor și vegetația suferă, de asemenea, cu presetările înalte. În plus, este deja relativ dificil să recunoști cu precizie detaliile cu presetările înalte. Este dificil de spus dacă acestea lipsesc cu adevărat sau sunt pierdute în textură. Deja cu preset-ul de mijloc aproape că nu mai sunt vizibile detalii. Umbrele sunt reduse și mai mult, în afară de asta, orice altă diferență dispare într-o grămadă de noroi. Așa că puteți ghici cum arată preset-ul scăzut.

În afară de setarea texturii în cazul lipsei de VRAM, nu este, prin urmare, foarte indicat să setați detaliile grafice din Diablo 4 la altceva decât la maxim, deoarece rata de cadre crește cu greu. În schimb, dacă placa grafică sau performanța brută a acesteia este componenta limitativă, upsampling-ul este o alegere mult mai bună. Upsampling-ul arată chiar mai bine decât rezoluția nativă (indiferent dacă este utilizat în Full HD, WQHD sau Ultra HD) și oferă un impuls semnificativ mai bun.

Iar aici voi intra în detalii, deoarece am jucat Diablo 4 pe un laptop MSI Pulse 15, care vine echipat cu un NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop și un procesor Intel Core i7 13700H, alături de 32GB RAM DDR5. Rezoluția din toate testele a fost setată la 2560×1440 pixeli, cât are nativ ecranul. Setările jocurului au fost lăsate tot timpul pe Ultra.

Referitor la calitate, mai jos se pot compara toate modurile de performanță DLSS, alături de DLAA.

Pentru început am testat jocul la setări Ultra, unde am parcurs dungeon-ul Ruins of Eridu, deoarece are mulți inamici care apar în grupuri, astfel imaginea se aglomerează foarte mult.

În plus am folosit Necromancer cu skill-ul Corpse Explosion, care încarcă grafica.

Mai jos sunt rezultatele obșinute fără a utiliza NVIDIA DLSS sau alte tehnologii de upscaling, pur și simplu am jucat așa cum este el nativ. Aici am văzut o medie de 77 FPS-uri, cu maxim 98 FPS-uri și 1% low de 49 FPS-uri.

[wptb id=14886]

Voi începe cu modul DLSS 2 setat pe Quality, adică fără Frame Generation, iar Reflex va sta mereu pornit cu modul Boost. Despre acest voi discutat separat la final.

Ca rezultate obținute vedem deja un slat de performanță important, media fiind acum de 121,5 FPS-uri, cu maxim de 155 FPS-uri și 60 FPS-uri pentru 1% low.

[wptb id=14903]

Deja sporul pentru medie a crecut cu 58% și cu 22% mai multe FPS-uri pentru 1% low, ceea ce înseamnă mai puțin stuttering.

În modul Balanced a avut 136 FPS-uri pentru medie, 168,5 FPS-uri maxim și 65,8 FPS-uri pentru 1% low.

[wptb id=14911]

Asta înseamnă cu 22% mai mult pentru medie, față de modul Quality și 9,6% mai multe FPS-uri pentru 1% low.

În modul Performance media a fost de 140 FPS-uri, cu maxim 191 FPS-uri și 61 FPS-uri pentru 1% low.

[wptb id=14916]

Așadar vedem o creștere de 3% pentru medie și o creștere de 4,7% pentru 1% low.

Trecând la modul Ultra Performance, am văzut o medie de 167,5 FPS-uri, cu 216 FPS-uri maxim și 74,7 FPS-uri pentru 1% low.

[wptb id=14920]

Aici vedem o creștere de 19,6% pentru medie și 22,4% pentru 1% low.

Și cam acestea au fost rezultatele obținute folosind DLSS 2, în comparație fără să folosim nimic. Per total vedem o creștere de performanță de 117,5% în medie, pentru performanțe, comparând modul normal și DLSS 2 setat pe Ultra Performance.

Trecând la DLSS 3 cu Frame Generation, am început cu modul Quality, unde deja statisticile arată foarte bine.

[wptb id=14923]

Pentru medie vedem 137 FPS-uri cu 225,9 maxim și 61 FPS-uri pentru 1% low.

Față de DLSS 2, avem aici o creștere de 12,7% pentru medie și 1,6% pentru 1% low.

În modul DLSS 3 Balanced, am văzut o medie de 140 de FPS-uri, cu 228 maxim și 63,8 FPS-uri pentru 1% low.

[wptb id=14925]

Acest lucru se traduce într-o creștere de 3% față de DLSS 2 Balanced pentru medie și o medie cu 2,26% mai mare față de DLSS 3 + FG setat pe Quality.

Dacă diferența dintre DLSS 3 pe Quality și Balanced nu vi se pare foarte mare, cu siguranța trecerea la modul Performance impresionează!

[wptb id=14927]

Vedem aici o medie de 152 FPS-uri, cu un maxim de 232 FPS-uri și 76 FPS-uri pentru 1% low.

O creștere cu 8,2% față de modul DLSS 3 + FG Performance, și mai bun cu 19% pentru 1% low.

Și trecând la ultimul nivel, am ajuns la DLSS 3 + FG Ultra Performance, unde rezultatele ajung până la cer.

[wptb id=14929]

Pentru medie vedem 220 FPS-uri, cu 248,8 FPS-uri maxim și 95,3 FPS-uri pentru medie.

În comparație cu DLSS 3 + FG pe modul Performance, în Ultra Performance vedem o creștere cu 45,5% pentru medie și 25,4% pentru 1% low.

Dacă ne uitam la media jocului fără DLSS în comparație cu DLSS 3 Quality + FG, mod pe care recomand să îl utilizați, vedem o creștere cu 82% a FPS-urilor.

Am promis că voi discuta puțin despre Reflex, iar aici se vede clar că timpul de randare este scăzut, am încercat jocul cu el oprit, unde am văzut că latența oscila de la 14ms, ajungând chiar și la 27ms.

Comutând Reflex pe ON, latența de randare a scăzut imediat, acum osciland între 6,5 și 10 ms.

Iar pe final am activat și modul Boost, care funcționează doar dacă opriți Frame Generation. Când activați Frame Generation, acesta se va comuta automat pe ON. Așadar, cu modul Boost am văzut o scădere la 4 ms, care mai urca pâna la 7,5 ms.

Așadar, asa înseamna tehnologia NVIDIA DLSS alături de o implementare foarte bună într-un joc. Aștept cu nerăbdare și actualizarea care va aduce Ray Tracing în Diablo 4. Dacă nu ai o placă grafică RTX 40, poți cumpăra una acum la super oferă, care include și Diablo 4 la pachet, plus câteva goodies, găsești ofeta accesând acest link – https://www.nvidia.com/ro-ro/geforce/campaigns/pc-game-bundle-diablo-iv-geforce-rtx-40-series/.