Cyberpunk 2077, anunțat pentru prima dată în mai 2012 de dezvoltatorul polonez CD Projekt RED, a fost și este unul dintre cele mai așteptate jocuri de ceva timp încoace.
Dezvoltatorii au recunoscut că anunțul a fost făcut pur și simplu prea devreme, întrucât erau încă foarte concentrați asupra lansării lui The Witcher 3: Wild Hunt, lansat în mai 2015. Preproducția reală nu a început decât în timpul ultimelor etape de dezvoltare, din expansionul final al acestui joc, Blood and Wine, lansat în mai 2016.
Acestea fiind spuse, producția a crescut rapid la niveluri superioare la CD Projekt RED. Studioul a mărit semnificativ dimensiunea biroului său din Cracovia, dar a lansat și unul nou la Wrocław acum vreo doi ani. În plus, au făcut parteneriate cu firme externe precum Digital Scapes și, chiar la începutul acestui an, cu QLOC. În iulie 2018, mărimea echipei care lucra la Cyberpunk 2077 a fost de 350 de dezvoltatori; în februarie 2019, depășise deja 400; cifra trecea de 450 de angajați în iulie 2019 și 500 în octombrie anul trecut.
Data lansării și platformele
Data de lansare inițială pentru Cyberpunk 2077 a fost 16 aprilie 2020, prezentată la E3 2019 în timpul conferinței de presă Microsoft. Cu toate acestea, CD Projekt RED a amânat lansarea la 17 septembrie 2020, din motive de finalizare. Întârzierea s-a produs înainte de apariția pandemiei COVID-19, iar studioul nu se așteaptă la alte probleme după trecerea la modelul „Work from Home”.
Cyberpunk 2077 va fi lansat simultan pentru PC (Steam și GOG), PlayStation 4, Xbox One și Google Stadia. Mai mult, nVIDIA a confirmat că va fi redat pe serviciul său de streaming cloud GeForce NOW în prima zi, cu efectele de raytracing activate (cu condiția să fiți un founder GeForce NOW cu acces la hardware-ul serverului RTX).
În pofida lansării The Witcher 3: Wild Hunt pe Nintendo Switch, se pare că este puțin probabil să se întâmple același lucru și pentru Cyberpunk 2077, având în vedere complexitatea tehnică mai mare a acestui nou joc.
Dacă sunteți interesați de precomandă, Amazon a oferit o reducere de 10 dolari de ceva timp la ediția standard. Collector’s Edition nu este disponibilă deocamdată, fiind o idee bună să nu vă gândiți la ea decât dacă v-ați asigurat o precomandă. Cu toate acestea, există câteva accesorii de marcă pe care le puteți achiziționa, cum ar fi căștile SteelSeries Cyberpunk 2077, Xbox Wireless Controller Cyberpunk 2077 Edition și consola Xbox One X Cyberpunk 2077 Edition.
Rolul lui Keanu Reeves
Da, așa cum probabil ați auzit deja, actorul canadian cunoscut mai ales pentru rolurile lui de Neo (în The Matrix) și John Wick va fi o vedetă semnificativă în Cyberpunk 2077. De fapt, dezvoltatorii au spus că are cele mai multe replici dintre oricare personaj care nu este cel jucat, V. Aceasta este cea mai mare parte a faptului că Reeves însuși s-a bucurat atât de mult de rolul său, încât a ținut să-l extindă și a ajuns să-și dubleze timpul prevăzut pentru filmulețe.
Keanu Reeves îl interpretează pe Johnny Silverhand, un personaj mare și misterios din universul Cyberpunk. Cântărețul pop al trupei Samurai, Silverhand a dispărut în 2020 în timpul unui raid la sediul corporației Arasaka, când încerca să-și salveze iubita răpită. Considerat mort de mult, Silverhand urmează să apară personajului jucătorului sub forma unei „fantome digitale” care are rol de ghid în Night City. Obiectivele sale reale sunt însă necunoscute.
Povestea și mecanica jocului
Este primul joc CD Projekt RED în care se oferă jucătorilor șansa de a personaliza pe deplin personajul jucătorului. Acest lucru are sens, întrucât se bazează, până la urmă, pe popularul joc de masă Cyberpunk 2020 al lui Mike Pondsmith.
Jucătorii vor ajunge să aleagă corpul personajului lor, precum și vocea, ultima fiind opțiunile masculin sau feminin. Numit simplu V, personajul jucătorului este un mercenar care a intrat recent în Night City, metropola californiană, inspirată din Los Angeles, ca să facă avere.
Night City este un oraș multistrat cu patru epoci istorice diferite: Entropism, Kitsch, Neomilitarism și Neokitsch. Au fost detaliate șase regiuni diferite: City Center, Westbrook, Heywood, Santo Domingo, Pacifica și Watson. O șaptea, Badlands, poate fi, de asemenea, explorată la marginea Night City. Conform CD Projekt RED, lumea redată ar putea fi puțin mai mică decât cea din The Witcher 3, dar este mult mai densă și mai verticală. Un ciclu de zi și de noapte, precum și vremea dinamică (inclusiv ploi acide cauzate de niveluri ridicate de poluare), avem în joc.
Pot fi folosite vehicule zburătoare, deși nu sunt pilotate, de către V. Activitățile laterale disponibile includ curse de stradă, box, hacking, arte marțiale și tiruri de tragere. Există, de asemenea, un sistem de aplicare a legii în Cyberpunk 2077, deși nu va fi la fel de complet ca în Grand Theft Auto.
Una dintre cele mai mari diferențe față de trilogia The Witcher este aceea că Cyberpunk 2077 este jucat în totalitate la persoana întâi, cu excepția cazului în care conduceți vehicule. Alegerea s-a dovedit a fi controversată în rândul unora dintre fani, care nu sunt pasionați de persoana întâi sau care nu o pot suporta datorită răului de mișcare.
Cu toate acestea, CD Projekt RED au rămas la viziunea lor și au explicat că jocul nu poate fi făcut în același mod în timp ce folosim perspectiva la persoana a treia. Nivelul de imersiune nu ar fi același, pentru un singur lucru și, în plus, ar strica obiectivul de a combina perfect filmulețele și jocul, așa cum se vede în materialele oficiale Cyberpunk 2077. Cu toate acestea, un slider Field of View va fi disponibil pentru modificări.
În comparație cu Geralt din The Witcher, V poate fi jucat în moduri mult mai diferite, deoarece este în mod efectiv un personaj luat de la zero. Jucătorii vor fi liberi să-și creeze propriile stiluri de joc pentru V în sistemul fără clasă, trecând de la un personaj stealth la un personaj de tip soldat și orice altceva între ele.
Același lucru este valabil și pentru alegerile de scenariu în timpul dialogurilor ramificate. V poate acționa onorabil sau nu, cu decizii care duc la finaluri diferite. Eșecul unei misiuni nu va avea ca rezultat un ecran „Game Over” în Cyberpunk 2077 și jocul va continua ținând cont de alegere.
În general, dezvoltatorii au spus că lungimea scenariului principal din Cyberpunk 2077 ar putea fi puțin mai scurt în comparație cu The Witcher 3, dar se așteaptă, de asemenea, ca jocul să fie mult mai rejucabil.
Multiplayer
Nu se știe prea multe despre această parte a jocului. Încă o dată, aceasta este pentru prima dată când dezvoltatorii polonezi fac un mod multiplayer pentru unul dintre jocurile lor de rol, ceea ce sporește învăluirea misterului asupra modului în care s-ar putea juca Cyberpunk 2077.
Ceea ce știm este că multiplayerul încă era în cercetare nu cu mult timp în urmă și era doar ca proiect. CD Projekt RED nu a confirmat dacă-l vor adăuga în joc până în septembrie 2019 și chiar și de atunci încolo, au precizat că va fi lansat numai după jocul de bază și toate DLC-urile sale pentru un singur jucător. Asta înseamnă că actualul său ETA ar fi până la începutul lui 2022, cel mai devreme. Monetizarea va fi „înțeleaptă”, potrivit CD Projekt RED.
RED Engine 4
După ce au folosit motorul Aurora al BioWare pentru primul joc The Witcher, CD Projekt RED au trecut la propriul motor RED pentru The Witcher 2: Assassins of Kings. Rezultatele au fost cel puțin uimitoare, iar dezvoltatorii polonezi au demonstrat o expertiză și mai fină cu The Witcher 3: Wild Hunt.
Nu mai spunem că avem și așteptări mari pentru Cyberpunk 2077 în departamentul tehnic. Dezvoltat pe cea de-a patra versiune RED Engine, acesta oferă sisteme de animație mult îmbunătățite, un nou sistem de vertical asset streaming și suport de raytracing în parteneriat cu nVIDIA pentru Ambient Occlusion și Diffuse Global Illumination.
Deocamdată nu au fost dezvăluite cerințele de sistem. Totuși, așteptați-vă ca Cyberpunk 2077 să fie relativ solicitant atunci când va fi lansat.
[…] „calcul biologic” si „organisme personalizate”.(40) Aceasta este o lume distopica cyberpunk in care omul inca nu se cunoaste pe sine, dar vrea sa se altereze. Care credeti ca ar fi […]