Canva, o soluție software de creație extrem de simplă, are peste 100 de milioane de utilizatori activi lunar, o explozie de creștere care face ca numărul de utilizatori ai platformei să fie de aproape patru ori mai mare decât cel al abonaților la Creative Cloud ai rivalului Adobe.
Canva a fost lansată în 2013 ca o platformă online gratuită de comunicare vizuală și colaborare care a facilitat accesul și utilizarea instrumentelor software de design de către o persoană obișnuită. Dispune de o interfață simplă de utilizator de tip drag-and-drop și, de-a lungul anilor, platforma a crescut considerabil. Acum, în 2022, este încărcată cu șabloane pentru o gamă largă de utilizări, de la prezentări și documente la grafică pentru rețelele sociale, postere și videoclipuri. De asemenea, acum le oferă utilizatorilor acces la o bibliotecă de fonturi, fotografii de stoc și imagini video.
Canva spune că creșterea până la 100 de milioane de utilizatori activi lunar – care provin din 190 de țări diferite – a fost susținută de lansarea recentă a Visual Worksuite, care i-a permis să adauge aproximativ 15 milioane de utilizatori activi lunar.
“Suntem incredibil de mândri să marcăm acest moment de referință în misiunea noastră de a împuternici întreaga lume să proiecteze”, spune cofondatoarea și CEO-ul Canva, Melanie Perkins.
“Comunicarea vizuală este acum mai importantă ca niciodată. Creșterea noastră continuă demonstrează cererea uriașă pentru o platformă colaborativă, simplă și all-in-one care permite tuturor tipurilor de echipe, în toate tipurile de locuri de muncă, să își deblocheze creativitatea și să își atingă obiectivele fără complexitate.”
Canva spune că creșterea sa este legată de cât de ușor este de utilizat software-ul său. Compania spune că acest fapt a facilitat o adopție rapidă și crescută într-un spațiu extrem de competitiv, iar produsul companiei este folosit de întreprinderi mici până la corporații uriașe, inclusiv American Express, Amazon, TikTok, LEGO și Google.
Această creștere umflă baza totală de utilizatori activi lunar a Canva la aproape patru ori mai mare decât numărul de abonați la Creative Cloud de la Adobe, care se estimează a fi de aproximativ 26 de milioane. Această cifră este estimată, deoarece Adobe nu oferă un număr specific de utilizatori, ci doar valoarea afacerii sale cu abonamente; PetaPixel a contactat Adobe pentru a clarifica aceste cifre, dar nu a primit răspuns înainte de publicare. De asemenea, trebuie remarcat faptul că Canva nu împarte acel număr de 100 de milioane de utilizatori activi în segmente plătite și neplătite. Așadar, deși utilizatorii Canva s-ar putea să nu valoreze la fel de mult ca un abonat Adobe, faptul că sunt mai mulți decât Adobe în proporție de aproape patru la unu este totuși impresionant.
Adobe a observat în mod clar această tendință, motiv pentru care a lansat probabil Creative Cloud Express în luna decembrie a anului trecut. Express este o versiune simplificată, bazată pe browser, a instrumentelor sale de creație care oferă propuneri de valoare similare cu cele ale Canva și, într-o anumită măsură, Picsart. Apropo de Picsart, deși nu este considerat, în general, un instrument profesional, anul trecut a depășit 150 de milioane de utilizatori activi lunar. Canva, însă, este probabil considerat o amenințare mai iminentă de către Adobe, deoarece utilizatorii săi tind să fie întreprinderi, în timp ce Picsart își concentrează atenția asupra artiștilor ocazionali.
Captarea utilizatorilor atunci când aceștia sunt la început de drum este esențială pentru creșterea viitoare, iar dacă Canva continuă să capteze utilizatori de timpuriu, deoarece software-ul său este mai accesibil decât cel al Adobe, gigantul din Valea Siliciului va avea o problemă cu păstrarea și creșterea în viitor.
Leave a Review