A17 Pro are mai multe inovații tehnologice, inclusiv primul SoC pentru smartphone produs în masă pe arhitectura de 3nm de la TSMC și primul siliciu Apple care suportă oficial ray tracing accelerat hardware. Compania dorește cu siguranță să prezinte în mod publicitar capacitățile celui mai recent chipset al său, în special în comparație cu A16 Bionic, deși trebuie remarcat faptul că acesta din urmă nu suportă nativ această îmbunătățire grafică.
Deși Apple nu obișnuiește să compare chipset-uri lansate cu un an în urmă, probabil din cauza lipsei unor diferențe monumentale, materialele de marketing arată o altă față. De exemplu, având în vedere că A17 Pro suportă acum în mod oficial ray tracing, compania face precizarea că noul SoC este de patru ori mai rapid decât A16 Bionic. Cu toate acestea, potrivit unui raport anterior, inginerii Apple ar fi trebuit inițial să ofere suport pentru ray tracing siliciului emblematic de anul trecut, dar caracteristica nu a ajuns în iterația finală.
Raportul susținea că, atunci când este activată funcția de ray tracing, A16 Bionic a suferit de o consum mare de energie, ceea ce a dus la supraîncălzire și la o limitare termică. Cu toate acestea, este posibil ca chipset-ul să activeze ray tracing în jocuri pentru aplicațiile acceptate prin intermediul software-ului, dar, așa cum am văzut în cazul plăcilor grafice pentru desktop, fără nuclee dedicate ray tracing, performanța are mult de suferit.
Chiar și Apple afirmă următoarele în comparația sa: iPhone 15 Pro folosește pentru prima dată ray tracing-ul accelerat hardware, ceea ce îl face semnificativ mai rapid decât ray tracing-ul bazat pe software, ceea ce face ca această comparație să fie ușor incorectă.
Într-o postare detaliată, Apple a demonstrat performanța ray tracing într-un demo, A17 Bionic obținând un impresionant 30FPS, în timp ce celălalt a obținut mai puțin de 10FPS. Comparația va fi mai interesantă cu funcția grafică dezactivată, dezvăluind capacitățile de rasterizare dintre cele două SoC-uri.
Leave a Review