web analytics

Apple se gândește la un MacBook low-cost pentru a concura cu Chromebooks și a atenua scăderea livrărilor

Parteneri

MacBook-ul de 12 inchi de la Apple a fost preferatul multora, dar nu avea performanțele MacBook-urilor de vârf. Cu toate acestea, de când Apple a debutat cu cipurile sale personalizate din seria M, au apărut din nou zvonuri despre un MacBook low-cost. Cipurile Apple din seria M au rezolvat singurul lucru greșit la MacBook de 12 inchi. Un analist proeminent susține acum că Apple are în vedere lansarea unui MacBook low-cost anul viitor, care ar putea fi succesorul MacBook-ului de 12 inchi pe care Apple l-a lansat în 2012.
Apple lucrează la un MacBook low-cost pentru a face față livrărilor de Mac-uri mai mici decât se așteptau

În prezent, Apple nu are acum un notebook care să concureze cu Chromebooks. Toți marii producători, inclusiv Samsung și Google, au notebook-uri mai ieftine decât cel mai ieftin MacBook. De acum înainte, Apple are un loc gol de umplut pentru a se adresa utilizatorilor care optează pentru un laptop ieftin. Despre MacBook-ul low-cost al Apple a fost raportat de mai multe ori în trecut, în special în ceea ce privește siliciul personalizat al Apple.

Proeminentul analist Ming-Chi Kuo afirmă că Apple intenționează să lanseze anul viitor un nou MacBook low-cost, care să concureze direct cu Chromebook-urile. Luna trecută, un raport al DigiTimes a menționat că gama de MacBook-uri de buget de la Apple va fi introdusă până la sfârșitul anului 2024. MacBook-ul accesibil va reduce unele dintre caracteristicile de top ale modelelor MacBook Air și MacBook Pro.

Apple ar trebui să facă anumite compromisuri pentru a justifica prețul mai mic. De exemplu, aparatul ar putea folosi cipuri mai vechi din seria M, care pot fi rebranduite în funcție de gamă. În plus, compania ar putea folosi materiale mai ieftine pentru a menține costurile la distanță. MacBook-ul low-cost ar putea dispune de o versiune atenuată a macOS sau de un hibrid de iPadOS și macOS care poate rula aplicații din App Store. Abordarea ar fi similară cu modul în care Google permite Chromebook-urilor să descarce și să ruleze aplicații din Play Store.

Decizia Apple de a introduce un MacBook low-cost ar putea îmbunătăți cererea și livrările de Mac-uri. Livrările de Mac-uri ale companiei au fost mai mici decât se așteptau de ceva timp, posibil din cauza inflației globale continue și a lipsei de inovație. Utilizatorii și-au pierdut puterea de cumpărare, ceea ce ar face ca MacBook-ul low-cost să fie o alegere viabilă. În plus, scăderea livrărilor de Mac-uri s-ar putea datora și creșterii limitate a performanțelor cipului M2 față de M1. Kuo speculează că, pentru a compensa, compania va actualiza și modelele MacBook Pro.

Apple a trimis ieri invitațiile pentru evenimentul „Scary Fast”, care va avea loc luni, 30 octombrie. Se așteaptă ca firma să anunțe noi MacBook Air M3, MacBook Pro și un nou iMac cu un stand reproiectat. Potențial, compania ar putea să ne surprindă și cu un MacBook low-cost.