web analytics

Apple ar fi respins majorarea prețului cipurilor TSMC cu 6 procente, decizia ar putea afecta fabricarea A17 Bionic și M3

Parteneri

Acer

Noile tehnologii de ultimă generație în materie de cipuri introduse de TSMC necesită costuri ridicate pentru a produce în masă pentru clienți precum Apple. Se spune că producătorul taiwanez va introduce în curând primele sale produse pe 3nm, dar, potrivit ultimului raport, partenerul său profitabil, Apple, nu va dori să plătească în plus furnizorului său.

Planul inițial de afaceri al TSMC era de a crește prețurile anul viitor între 6-9 procente de creștere. Economic News Daily relatează că, ulterior, au avut loc unele negocieri, începând cu o creștere de 3 procente și ajungând treptat la pragul de 6 procente. Presupunem că producătorul de cipuri ar urma să ceară clienților un procent mai mare pentru procesul mai avansat al cipurilor sale, care, în acest moment, este cel de 3nm de primă generație.

Din păcate pentru TSMC, Apple a respins aceste oferte. Întrucât aceasta din urmă reprezintă 25% din veniturile anuale ale furnizorului său, nu va exista prea multe posibilități de a merge înainte și înapoi pentru negocierea prețurilor. Acesta ar putea fi unul dintre motivele pentru care am raportat că viitoarele M2 Pro și M2 Max pentru modelele actualizate de MacBook Pro vor fi fabricate pe procesul de 5nm în loc de 3nm; este posibil ca ambele entități să nu fi ajuns la un punct de mijloc pentru un acord privind prețurile.

Ne gândim cum ar putea afecta aceast zvon respingere a prețului programul de lansare a viitorului A17 Bionic. Potrivit unui raport anterior, se spune că viitorul SoC va profita de procesul de 3nm de a doua generație al TSMC, la fel ca și M3 pentru viitoarele Mac-uri. Un wafer pe 3nm de a doua generație va fi semnificativ mai scump de produs, iar dacă Apple intenționează să fixeze prețul iPhone 15 Pro și iPhone 15 Ultra la același nivel cu cel al iPhone 14 Pro și iPhone 14 Pro Max, ar putea forța TSMC să absoarbă aceste costuri de producție mai mari sau să primească o lovitură în marjele de profit pentru fiecare iPhone high-end vândut.

În acest stadiu, raportul nu precizează când ar putea ajunge ambele părți la un acord, dar sperăm că acest impas inutil nu va împiedica progresul următoarei generații de siliciu personalizat al Apple.