amd radeon rays 4

AMD’s Radeon Rays 4.0 a fost anunțat ca sursă închisă

La câteva zile după relansarea programului GPUOpen, care conține noi instrumente și o suită extinsă FidelityFX, AMD a lansat și versiunea 4.0 a Radeon Rays.

Ray Intersection Acceleration Library (cunoscută anterior ca FireRays) face parte din suita de programe AMD ProRender. Anterior putea rula doar pe procesor, ceea ce a fost destul de limitativ. Acum, cu primele plăci grafice RDNA2 de la AMD deja confirmate să introducă suport hardware pentru ray tracing, Radeon Rays 4.0 introduce în sfârșit optimizarea BVH special pentru accesul plăcii grafice, pe lângă faptul că necesită una dintre cele mai importante API-uri low-level: Microsoft DirectX 12, Khronos Vulkan și Apple Metal. De asemenea, acceptă Heterogeneous-Compute Interface for Portability (HIP), care este platforma de calcul paralelă C ++ a AMD (echivalentul CUDA NVIDIA).

Funcții noi în Radeon Rays 4.0

AABB personalizat

Ghidează construcția Bounding Volume Hierarch (BVH) oferind o ierarhie AABB personalizată pentru scena dvs.

Optimizare GPU BVH

Optimizează Bounding Volume Hierarch (BVH) special pentru accesul eficient al procesorului grafic.

API-uri noi

Selectează din mai multe backend-uri API diferite pentru a vă asigura că Radeon Rays 4.0 se poate integra perfect cu aplicația dvs. existentă.

Cu toate acestea, noua versiune reduce suportul pentru Open CL. Cel mai important, lansarea Radeon Rays 4.0 nu a fost open-source, spre deosebire de cele anterioare.

amd radeon rays 4

În urma plângerilor mai multor utilizatori, AMD a decis să inverseze parțial această decizie. Iată ce a scris Brian Savery, Product Manager pentru ProRender, pe subredditul AMD:

Am revizuit acest lucru la nivel intern și vom face următoarele modificări: AMD va face Radeon Rays 4.0 open source, deși, IP-ul specific de la AMD va fi plasat în biblioteci și va avea codul sursă disponibil pentru comunitate prin SLA.

Așa cum a menționat utilizatorul scottherkleman, în thread-ul despre demo-ul Unreal 5, ne-am angajat să oferim biblioteci obișnuite de ray tracing, nu blocate de un singur furnizor. De aceea există Radeon Rays, iar în timp ce a oferi biblioteci obișnuite cu licență permisivă este un lucru bun, pe baza feedback-ului dvs. putem îmbunătăți această ofertă cu codul sursă.

Prin urmare, vă rugăm să continuați să construiți lucruri minunate cu Radeon Rays, iar dacă sunteți tipul de dezvoltator care are nevoie de codul sursă pentru a edita imediat, vă rugăm să luați legătura prin pagina github sau GPUOpen. De asemenea, sursa pentru 2.0 este disponibilă aici.

Aceasta este cu siguranță o veste bună pentru cei care doresc să folosească Radeon Rays, mai ales că AMD ProRender este acum disponibil cu un plugin oficial și gratuit pentru Unreal Engine.

Patrick
Acum 15 ani îmi căutam locul în lumea profesionala. Am căutat să îmi aleg un domeniu care să-mi placă, să mă caracterizeze și am început să tatonez mai multe terenuri, printre care și geografia turistică. În scurt timp am renunțat la studiul geografiei turistice din motive personale și familiale pentru un job în IT, care începea să devină la modă pe atunci. Astfel că am început lucrul la o companie de furnizare servicii de internet care a început în cartierul în care locuiam și în câțiva ani s-a extins. Pe atunci aveam un PC cu procesor AMD low-end (chiar și pentru vremea aceea) cu care am început să învăț software: programare, design grafic (începusem pasiunea pentru Adobe Photoshop cu care astazi am avansat la post-procesare fotografii și pictură digitală, ilustrație etc.), dintre care și web design, domeniu în care am început, pe atunci, destul de timid și cu multe greșeli. În timp, mi-am construit un portfoliu de lucrări, am câștigat câțiva clienți, iar apoi, după câțiva ani mi-a crescut reputația odată cu avansarea în tehnologie, pentru ca recent să-mi înființez Studiourile Cydrone, o companie-studio de creație digitală. Am trecut de la HTML4, XHTML, la HTML5 si CSS3, apoi la CMS web developing. Nu am ratat nici domeniul bloggingului și mi-am pornit primul meu blog pe blogspot.com, apoi am trecut la domeniu propriu. Astăzi scriu pe diverse platforme, în primul rând pe cea personala, pe care am transformat-o într-o academie online (Cydrone Archetypal Academy) în care abordez teme avansate precum matematica de modelare (vă aduceți aminte că am început cu programarea? Nu degeaba…), geometrie sacră, fractali, modele numerologice de succes, stil de viață sănătos și conștient, afaceri de succes, antreprenoriat, dezvoltare personala, educație financiară, iar în al doilea rând am fondat Revista România Culturală, o platforma online în care promovez cultura română din toate timpurile (căreia îi sunt pe vecie recunoscător). Alte platforme pe care mai scriu sunt androidinfo.ro (știri și recenzii în tehnologie mobile și nu numai), infotimes.ro (știri generale), dar și pe medium.com, linkedin.com etc.
%d blogeri au apreciat: