amd, jocurile viitorului, vram

AMD spune că epoca plăcilor grafice de 4 GB s-a încheiat

Jocurile viitorului au nevoie de mai mult VRAM.

Dacă ceea ce spune AMD este adevărat, este posibil să ajungem la sfârșitul erei plăcilor video cu 4 GB VRAM. Jocurile încep să folosească din ce în ce mai mult VRAM pe PC, întinzând limitele a ceea ce este posibil pe multe plăci grafice existente.

Pe măsură ce începem să trecem la următoarea generație de console, capacitatea VRAM va deveni rapid un factor limitativ pentru jocurile noi. PlayStation 5 și Xbox Series X vor avea ambele 16GB de memorie combinată, un factor care va face ca cipurile grafice ale PC-urilor cu 4 GB VRAM să pară insuficient de inadecvate. Acesta este motivul pentru care AMD recomandă acum utilizatorilor de PC-uri să facă „gamimg dincolo de 4GB”.

În ceea ce privește Radeon RX 5500 XT, de exemplu, AMD a testat modele cu 4 GB și 8 GB VRAM pentru a vedea câtă diferență poate aduce VRAM în plus la 1080p, descoperind o schimbare de performanță de 12-24% în cinci jocuri moderne. Dincolo de cifrele de performanță brută, plăcile cu mai puțin VRAM ar putea suferi de mai multe sacadări în joc și de o creștere a texturilor pop-in.

În afară de RX 5500 XT de la AMD cu 4GB, toate gama modernă de plăci grafice ale companiei au 6 GB sau mai mult VRAM. Dincolo de asta, AMD a oferit suport, de asemenea, plăcilor cu 8 GB pentru piața mainstream din 2016 cu modelele lor de 8 GB RX 470 și RX 480. Mergând mai departe, capacitatea VRAM va deveni din ce în ce mai importantă, mai ales că dezvoltatorii de jocuri încep să utilizeze pe deplin memoria consolei de generație viitoare.

amd, jocurile viitorului, vram

Astăzi, achiziționarea unei plăci grafice pentru jocuri cu mai puțin de 4 GB VRAM este o mișcare proastă. Plăcile grafice cu 3 GB se luptă să supraviețuiască, iar plăcile mai vechi cu 2 GB au probleme majore atunci când rulează titluri mai noi. În momentul de față, 4 GB este baza de referință VRAM pentru noile plăci grafice pentru jocuri, iar în următorii ani, această linie de bază urmează să se schimbe din nou.

Dacă cumpărați o placă grafică având longevitate în plan, faptul de a avea mult VRAM este o considerație esențială. Rămânând fără memorie poate provoca o serie de probleme majore și chiar acum, plăcile grafice cu 4 GB se luptă din greu în unele jocuri de astăzi.

Patrick
Acum 15 ani îmi căutam locul în lumea profesionala. Am căutat să îmi aleg un domeniu care să-mi placă, să mă caracterizeze și am început să tatonez mai multe terenuri, printre care și geografia turistică. În scurt timp am renunțat la studiul geografiei turistice din motive personale și familiale pentru un job în IT, care începea să devină la modă pe atunci. Astfel că am început lucrul la o companie de furnizare servicii de internet care a început în cartierul în care locuiam și în câțiva ani s-a extins. Pe atunci aveam un PC cu procesor AMD low-end (chiar și pentru vremea aceea) cu care am început să învăț software: programare, design grafic (începusem pasiunea pentru Adobe Photoshop cu care astazi am avansat la post-procesare fotografii și pictură digitală, ilustrație etc.), dintre care și web design, domeniu în care am început, pe atunci, destul de timid și cu multe greșeli. În timp, mi-am construit un portfoliu de lucrări, am câștigat câțiva clienți, iar apoi, după câțiva ani mi-a crescut reputația odată cu avansarea în tehnologie, pentru ca recent să-mi înființez Studiourile Cydrone, o companie-studio de creație digitală. Am trecut de la HTML4, XHTML, la HTML5 si CSS3, apoi la CMS web developing. Nu am ratat nici domeniul bloggingului și mi-am pornit primul meu blog pe blogspot.com, apoi am trecut la domeniu propriu. Astăzi scriu pe diverse platforme, în primul rând pe cea personala, pe care am transformat-o într-o academie online (Cydrone Archetypal Academy) în care abordez teme avansate precum matematica de modelare (vă aduceți aminte că am început cu programarea? Nu degeaba…), geometrie sacră, fractali, modele numerologice de succes, stil de viață sănătos și conștient, afaceri de succes, antreprenoriat, dezvoltare personala, educație financiară, iar în al doilea rând am fondat Revista România Culturală, o platforma online în care promovez cultura română din toate timpurile (căreia îi sunt pe vecie recunoscător). Alte platforme pe care mai scriu sunt androidinfo.ro (știri și recenzii în tehnologie mobile și nu numai), infotimes.ro (știri generale), dar și pe medium.com, linkedin.com etc.
%d blogeri au apreciat: