web analytics
amd cto, cpu, gpu, ces 2020

CTO de la AMD: Vrem să aibă cât mai mulți utilizatori acces la CPU și GPU de înaltă performanță

Într-un interviu acordat GamesBeat la CES 2020, la începutul acestei luni, CTO de la AMD – Mark Papermaster a dezvăluit mai multe lucruri interesante despre obiectivele și planurile companiei. În primul rând, Mark a evidențiat efortul continuu de a face accesibile componentele de performanță atât pentru procesoare cât și pentru plăcile video accesibile pentru cât mai mulți utilizatori.

Tendința utilizatorilor astăzi de a avea o rezoluție cât mai mare a ecranului. Ei doresc un timp de răspuns foarte rapid atunci când se joacă, pentru că este diferența între a câștiga și a pierde. Consumul crește, apoi și cantitatea de conținut crește. Oamenii vor să se joace împreună în timp real. Acest lucru m-a surprins personal, cât de popular este astăzi să-i vezi pe ceilalți cum se joacă jocuri.

Desigur, vine apoi creșterea creării de conținut. Prin motoarele grafice pe care le oferim avem motivul pentru care ne concentrăm asupra perfomanțelor înalte, care este faptul că ne concentrăm pe aceste tendințe, atât pe gaming cât și pe crearea de conținut.

Avem nevoie, ca să avem într-adevăr parte de cea mai bună experiență, de o lățime de bandă excelentă pe web. De aceea colaborăm foarte strâns cu partenerii noștri pentru a ne asigura că suntem bine integrați prin Wi-Fi, iar pe masură ce se lansează tehnologia 5G vom avea suport integral și pentru acest tip de conectivitate.

Apoi, Mark Papermaster, a adăugat că utilizatorii se pot aștepta să vadă, de-a lungul timpului, o integrare directă și între configurațiile de CPU și GPU de la AMD dezvoltate pe întreaga linie de produse, inclusiv pentru aplicațiile desktop.

Să ne uităm la APU-urile noastre, care sunt CPU și GPU foarte bine integrate, cum ar fi Ryzen 4000 pe care tocmai l-am anunțat. Cu siguranță, consolele noastră de jocuri semi-customizate astăzi conțin platforme APU. Partenerii noștri pentru următoarea generație de console de jocuri vor anunța detalii pe parcursul anului 2020. Dar, în general, ați punctat bine. Și anume că, tipul de sarcini de lucru — nu doar pe notebook, ci și pe desktop — din ce în ce mai mulți am vrea să fie procesate foarte repede între CPU și GPU.

Deja vedeți tipul de direcție în care ne aflăm cu SmartShift, pe care l-am anunțat la CES anul acesta. SmartShift se află pe configurație pentru notebook, în primul produs pe care l-am lansat, permițându-vă să optimizați configurația foarte bine între procesor și GPU pe baza a ceea ce aveți nevoie ca utilizator pentru a vă optimiza experiența. Veți vedea, într-adevăr, aceste tipuri de integrări directe în cadrul liniei noastre complete de produse și, cu timpul, în cele pentru aplicațiile desktop.

Acest lucru este deosebit de interesant, conform ultimelor informații, că SmartShift ar putea permite performanța crescută cu până la 10% în unele cazuri, cu o configurație care rulează atat CPU cât și GPU de la AMD. S-a speculat de mult că AMD ar încerca să-și utilizeze poziția unică atât în calitate de producător de CPU, cât și de GPU, pentru a optimiza și mai mult performanțele și se pare că deja se află acolo unde a dorit să ajungă.

În cele din urmă, CTO-ul AMD a declarat că compania este încântată de apariția de ecrane 8K.

Suntem foarte încântați de apariția display-urilor 8K — conținutul 8K începe să devină realitate în 2020. Jocurile Olimpice vor fi difuzate pe 8K anul acesta. Este foarte interesant pentru noi, la AMD. După cum știți, am conceput astăzi GPU-urile noastre pentru a putea prelucra și livra perfect conținut 8K.

Când vine vorba de jocuri, 8K pare complet inutil, cu excepția cazului în care tehnologii precum Variable Rate Shading devin obișnuite. Se speculează într-adevăr că viitoarele plăci grafice AMD Radeon Navi vor avea suport pentru VRS. Ar trebui să aflăm mai multe despre Navi în lunile următoare; între timp, rămâneți pe TechZilla.