Am testat NVIDIA Reflex – Cum să îți îmbunătățești stilul de joc!

Ce este NVIDIA Reflex, la ce ne ajută și cum se poate activa

Parteneri

MSI

Cea mai recentă caracteristică pe care Nvidia o promovează intens ca parte a mărcii GeForce este Reflex. Compania a depus destul de mult efort în ultima vreme pentru a-și extinde gama de tehnologii oferite, astfel încât performanța brută să nu fie singurul factor decisiv atunci când cumpărați o nouă placa video. Caracteristici precum DLSS și RTX au fost, de asemenea, puternic promovate. Așadar, astăzi vom verifica dacă Reflex este ceva ce ar trebui să vă intereseze. În momentul de față, Reflex este împărțit în mod confuz în două tipuri de caracteristici similare, dar separate. Una se numește pur și simplu în video reflex și are scopul de a îmbunătăți latența. Dacă deschideți setările unui joc și vedeți opțiunea de a activa sau dezactiva în video reflex, este recomandat să o porniți. A doua caracteristică este analizatorul de latență, care este o colecție de instrumente hardware și software pe care le puteți utiliza pentru a analiza latența jocului și a sistemului. Scopul aici este de a oferi informații despre latență, astfel încât gamerii să își poată optimiza sistemul pentru a avea cea mai bună capacitate de reacție. Ideea aici este ca tu să activezi caracteristica software reflex în jocurile tale pentru a reduce latența, iar apoi să urmărești acest lucru cu instrumentul de analiză a latenței pentru a vedea dacă mai sunt alte optimizări de făcut. Reflex este prezent în câteva jocuri precum:

  • Apex Legends
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • CRSED: F.O.A.D
  • Destiny 2
  • Enlisted
  • Fortnite
  • Kovaak 2.0
  • Mordhau
  • Overwatch
  • Rainbow Six Siege
  • Valorant
  • Warface

Cum funcționează? Pentru a înțelege cum funcționează Nvidia Reflex, trebuie mai întâi să înțelegeți ce este latența sistemului, a nu se confunda cu latența rețelei, care este cunoscută și sub numele de lag și care se măsoară prin ping.

S-ar putea să cunoașteți latența sistemului sub denumirea de input lag, care provine din cauza numeroaselor trasee pe care semnalul trebuie să le parcurgă din momentul în care faceți clic pe cel mai bun mouse de gaming până în momentul în care este înregistrat pe ecran, ceea ce provoacă o întârziere. Nvidia explică faptul că există nouă puncte de latență de la un capăt la altul, care privesc în primul rând mouse-ul în sine, timpul necesar pentru ca PC-ul să proceseze sarcina și viteza cu care monitorul poate afișa intrarea.

Rezoluția este un alt factor, deoarece un număr suplimentar de pixeli înseamnă că este nevoie de mai mult timp pentru redare și, prin urmare, crește latența. Rendering queue este ca și cum ai sta la coadă la casa de marcat: dacă sunt mai mulți oameni în fața ta, îți va lua mai mult timp pentru a ajunge acolo. Este imperceptibil pentru majoritatea, deoarece vorbim de milisecunde, dar mulți jucători competitivi joacă pe rezoluții și setări mai mici pentru a combate orice întârziere potențială care i-ar putea face să piardă runda.

Nvidia Reflex este o soluție software care rendering queue și îmbunătățește comunicarea dintre CPU și GPU. Astfel, se asigură că niciun cadru nu rămâne blocat în pipeline, iar fiecare este redat rapid de către placa grafică în momentul exact în care procesorul îl transmite. Lipsa rendering queue înseamnă, de asemenea, că există un compromis de latență mult mai mic la rezoluții mai mari, ceea ce vă permite să vă bucurați de detalii mai mari și să vă păstrați avantajul competitiv.

Și, în cele din urmă, o latență mai mică a sistemului înseamnă că imaginile sunt procesate mai rapid și veți putea vedea inamicii mai repede. Acest lucru funcționează indiferent de monitorul pe care îl folosești, dar ratele de reîmprospătare mai mari sunt mai avantajoase decât un ecran pe 60Hz, datorită mișcării mai fluide. Dacă joci pe post de peeker, avantajul este cel mai mare, deoarece vei vedea inamicul mai repede.

Reflex este disponibil pe orice GPU de la GeForce GTX 900 în sus, ceea ce înseamnă că și jucătorii cu buget redus și cei din gama medie pot profita de noua tehnologie și pot obține un avantaj față de competiție în shooterele online. Pentru clarificări, iată lista completă a GPU-urilor acceptate:

Nvidia GeForce GTX 950 Nvidia GeForce GTX 1660
Nvidia GeForce GTX 960 Nvidia GeForce GTX 1660 Ti
Nvidia GeForce GTX 970 Nvidia GeForce RTX 2060
Nvidia GeForce GTX 980 Nvidia GeForce RTX 2060 Super
Nvidia GeForce GTX 980 Ti Nvidia GeForce RTX 2070
Nvidia GeForce GTX Titan X Nvidia GeForce RTX 2070 Super
Nvidia GeForce GTX 1050 Nvidia GeForce RTX 2080
Nvidia GeForce GTX 1050 Ti Nvidia GeForce RTX 2080 Super
Nvidia GeForce GTX 1060 Nvidia GeForce RTX 2080 Ti
Nvidia GeForce GTX 1070 Nvidia GeForce Titan RTX
Nvidia GeForce GTX 1070 Ti Nvidia GeForce RTX 3060
Nvidia GeForce GTX 1080 Nvidia GeForce RTX 3060 Ti
Nvidia GeForce GTX 1080 Ti Nvidia GeForce RTX 3070
Nvidia GeForce GTX 1650 Nvidia GeForce RTX 3080
Nvidia GeForce GTX 1650 Super Nvidia GeForce RTX 3090

Personal m-am jucat Valorant folosit un PC cu GTX 1070 alături de un monitor Alienware AW2521H. Acest monitor dispune de G-Sync și are un panou pe 360Hz. Însă la fel de bine puteam folosi și un moniitor pe 144Hz sau 60Hz, unde beneficiile Reflex sunt și mai mari.

Cu Reflex oprit am observat cum latența de randare este în jur de 4-6ms, game to render intre 10ms și 20ms iar game latency între 10ms și 14ms. Și aici discutăm de un sistem de gaming relativ bun pentru acest joc, dar sunt cazuri în care utilizatorii folosesc plăci video și procesoare mai slabe, unde media poate depăși 20ms.

Cu Reflex setat pe On + Boost vedem o scădere a latenței Render între 0.8ms și 1.2ms, de la 4-6ms. Latența Game to Render a scăzut și ea de la 10-20ms, între 7ms și 9ms. Iar latența jocului la 6-8ms de la 10-14ms. Așadar vedem o înbunătățire chiar și pe un sistem de gaming bun.

Pentru a complica puțin lucrurile am mai testat și RUST, dar pe un monitor cu rezolutie de 2560×1440 pixeli, cu panoul setat la 85Hz în loc de 144Hz și am limitat puterea procesorului de la 3.5GHz la 2.1GHz, iar latența pentru Render de la 20ms, a fost redusă până la 8-9ms, rare ori cu salturi la 11ms.

Prin urmare recomand tuturor care au o placă video Nvidia de la GTX 900 în sus, să pornească această opțiune în jocurile care au asemenea suport. Nu vă costă nimic, dar aveți benecifii mari, chiar dacă nu aveți un monitor pe 360Hz.

%d blogeri au apreciat: