Așa cum era de așteptat, Apple a luat luni măsuri pentru a-și consolida reputația în materie de confidențialitate, anunțând o serie de noi modificări care vor afecta aplicațiile și serviciile populare de pe iPhone. Dacă sunteți ca mine – unul dintre cei peste un miliard de oameni din lume care folosesc un iPhone – atunci aș spune că merită să vă luați un avans în ceea ce privește multitudinea de noi actualizări privind confidențialitatea care urmează să apară pe iPhone (și iPad), sperăm că în toamnă, odată cu cel mai recent software mobil al Apple, iOS 15.
Pe scurt, modificările legate de confidențialitate, prezentate la WWDC 2021, îți vor oferi un control mai bun asupra datelor pe care le partajezi cu terți și îți vor spune cum folosesc acele aplicații datele de pe dispozitivele tale Apple. În unele cazuri, modificările limitează, de asemenea, colectarea de date. Chiar dacă aceste modificări de confidențialitate s-ar putea să nu vă schimbe drastic experiența de zi cu zi – cu excepția, poate, în cazul Siri – merită să știți despre ele. Ele pot modifica modul în care dispozitivul dvs. Apple interacționează cu internetul, în special cu terții care râvnesc la informațiile dvs. personale.
Nu uitați că Apple folosește de mult timp confidențialitatea ca argument de vânzare pentru a se diferenția de rivali precum Google și Facebook. Chiar dacă compania cu sediul în Cupertino a insistat asupra protejării datelor consumatorilor de la agenții de publicitate digitală și de la furnizorii de servicii de internet, se pare că, în același timp, și-a consolidat propria afacere de anunțuri de căutare și, de asemenea, a angajat (și apoi a concediat) un fost director de publicitate de la Facebook.
Există, de asemenea, o capcană: Majoritatea noilor funcții de confidențialitate sunt disponibile gratuit, dar nu toate. Pentru a profita de celelalte, va trebui fie să dețineți un dispozitiv Apple mai nou, fie să puneți la bătaie niște bani pentru a cumpăra unul nou.
Aceste modificări privind confidențialitatea i-au revoltat pe agenții de publicitate digitală și chiar pe jurnaliștii din spatele unor buletine populare din motive pe care nu le voi aborda aici. Dar sunt vești bune pentru dumneavoastră, indiferent de motivele Apple.
Siri devine mai sigur datorită procesării audio în dispozitiv
Odată cu iOS 15, una dintre cele mai mari preocupări legate de confidențialitate pentru asistenții vocali va fi eliminată, potrivit Apple.
Spre deosebire de Amazon Echo și de aproape toți ceilalți concurenți, Siri nu va mai trimite sunetul către servere pentru procesare. În schimb, va procesa sunetul vocii direct pe dispozitivul Apple, datorită recunoașterii vocale pe dispozitiv. Apple a declarat că iPhone și iPad vor profita de puterea de procesare de pe dispozitivele Apple pentru a analiza vocea, ceea ce înseamnă că Siri nu va mai avea nevoie de o conexiune activă la internet pentru a funcționa. Pentru tine, asta înseamnă că Siri va răspunde la comenzi de bază, cum ar fi setarea unei alarme, setarea unui memento sau lansarea unei aplicații în timp ce ești offline. Această actualizare nu include solicitarea lui Siri de a căuta ceva pe internet.
Dincolo de confidențialitatea amplificată, Apple spune că vă puteți aștepta ca timpul de răspuns al lui Siri să se accelereze pentru anumite solicitări, deoarece procesarea audio poate avea loc acum offline.
După cum am spus mai devreme, unele caracteristici de confidențialitate au o capcană. În cazul acesteia, doar iPhone și iPad-urile echipate cu cipul A12 Bionic pot profita de procesarea audio în dispozitiv a lui Siri atunci când va fi lansată.
Raportul App Privacy vă va oferi informații importante despre accesul terților la date și senzori
Dacă ați fost un fan al funcției Apple App Tracking Transparency (Transparență în urmărirea aplicațiilor), atunci probabil că vă va plăcea și raportul App Privacy (Confidențialitatea aplicațiilor). Preluând o pagină din manualul Safari, raportul va fi o secțiune nouă, accesibilă în Setări, care vă va oferi o imagine de ansamblu asupra modului în care aplicațiile vă tratează confidențialitatea. Poți vedea când aplicațiile individuale solicită accesul la funcții precum camera, microfonul și, de asemenea, poți vedea unde sau cu cine ar putea fi partajate datele tale în ultimele șapte zile, aducând un nivel suplimentar de transparență în iOS 15.
Safari & Mail Privacy Protection: Ascunde adresa IP
Funcția Apple de protecție a confidențialității din aplicația Mail va limita cantitatea de date pe care expeditorii le colectează de la dumneavoastră atunci când deschideți e-mailurile lor promoționale sau chiar buletinele de știri. În special, funcția vă va oferi opțiunea de a vă ascunde adresa IP, astfel încât aceasta să nu poată fi legată de alte activități online sau folosită pentru a determina locația acestora. Această caracteristică poate bloca potențial comercianții de e-mailuri spam să afle mai multe despre e-mailurile sau activitatea dvs. pe internet.
Iată cum a descris-o Apple:
„În aplicația Mail, Mail Privacy Protection împiedică expeditorii să utilizeze pixeli invizibili pentru a colecta informații despre utilizator. Noua funcție îi ajută pe utilizatori să împiedice expeditorii să știe când deschid un e-mail și le maschează adresa IP, astfel încât aceasta să nu poată fi asociată cu alte activități online sau folosită pentru a le determina locația.
De asemenea, Apple a precizat că ofuscarea adresei IP va avea loc și în Safari.
Funcția de releu privat iCloud Plus criptează traficul web
Apple a anunțat, de asemenea, că abonații plătiți la iCloud Plus vor beneficia de câteva funcții noi de confidențialitate.
Una dintre acestea este funcția de releu privat din Safari, care este concepută pentru a ascunde comportamentul de navigare pe internet al unei persoane de agenții de publicitate și de furnizorii de servicii de internet. Aceasta va face acest lucru prin criptarea traficului care părăsește un dispozitiv Apple, astfel încât acesta să nu poată fi interceptat de terți, inclusiv de Apple, care pot citi apoi ce se caută.
Cea de-a doua funcție se numește hide my email (ascunde-mi e-mailul). Dacă sunteți abonat, aceasta vă va permite să introduceți un e-mail generat aleatoriu atunci când vă înscrieți pentru anumite lucruri – cum ar fi un cont nou la un comerciant online – iar funcția va face ca tot ceea ce este trimis să fie redirecționat direct către adresa dvs. de e-mail reală. Ideea este că mai puține companii vor avea acces la adresele de e-mail directe ale oamenilor.
Leave a Review